Sâmbătă,
21.09.2024
Cer Senin
Acum
6°C

Propunere pentru noua pistă de pe malul Cibinului: „investiția pentru o astfel de configurare ar fi minimală”

Propunere pentru noua pistă de pe malul Cibinului: „investiția pentru o astfel de configurare ar fi minimală”

Pentru a crește siguranța bicicliștilor, noua pistă de pe malurile Cibinului are nevoie de mici reconfigurări, arată reprezentanții Urban Bike Revolution, cea mai activă asociație în domeniul promovării deplasării cu bicicleta și în alte scopuri decât cel de divertisment.

Cei de la Urban Bike Revolution arată că investiția impresionantă și binevenită pentru Sibiu a fost „folosită la maxim încă din primul weekend de la inaugurare”. Ei atrag, însă, atenția asupra soluției adoptată în zona Podului de piatră „Maria Tereza”, care nu a putut fi subtraversat de către noua pistă. Prin urmare, traseul bicicliștilor urcă până la nivelul carosabilului, pe care îl traversează la același nivel. O soluție care scade siguranța în trafic a bicicliștilor și a celor care folosesc trotinete.

În plus, mașinile care traversează podul dinspre strada Gladiolelor sunt obligate să vireze la stânga pe strada Cibinului, acțiune înainte de care – pentru a se asigura – trebuie să oprească tocmai pe pista de biciclete.

Pentru a crește siguranța bicicliștilor, dar și pentru a elimina situațiile în care mașinile care virează pe strada Cibinului trebuie să oprească pe pistă, cei de la Urban Bike Revolution propun mici intervenții. „O posibilă soluție ar fi fost reorganizarea str. Cibinului, prin reconfigurarea străzii și reducerea la o singură bandă a traficului auto (înaintea intersecției), iar ieșirii de pe Podul de Piatră fiindu-i acordată o bandă dedicată. În Sibiu există un astfel de exemplu la intersecția str. Calea Cisnădiei cu str. Plugarilor. Un alt element extrem de important pentru sporirea siguranței ar fi supraînălțarea pistei și a trecerii de pietoni, imediat după ieșirea de pe pod, aceasta având și rol de calmator de trafic”, arată reprezentanții asociației într-un text dat publicității pe pagina lor de Facebook. 

O soluție asemănătoare – de înălțare a carosabilului – a fost adoptată și la pista de biciclete care traversează strada Avrig. Însă astfel de soluții de calmare și organizare a traficului și creștere a siguranței bicicliștilor nu au fost luate în considerare și la modernizarea Căii Dumbrăvii, mai remarcă cei de la Urban Bike Revolution. „Calea Dumbrăvii putea fi de asemenea un exemplu de bună practică. Din păcate am ratat și acolo. Cel mai important aspect din propunerile enumerate mai sus este că valoarea financiară a unei astfel de configurări ar fi fost minimală (la valoarea totală a proiectului), dar ar fi sporit considerabil gradul de siguranță”.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

14 comentarii

Rodica

Acum 1 an

Sa-mi fie cu iertare, dar acest pod ar trebui inchis pentru masini si lasat doar pentru biciclete si moped-uri. Pentru ca masinile tot la stanga trebuie sa vireze, ele pot merge 100 de metri mai incolo unde e podul cel mare care poate prelua si masinile de pe acest pod istoric. Fara nici o problema!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vivaldi

Acum 1 an

Si persoanele care nu vor sa mai ocoleasca tot Terezianul? De ce sa se consume mai mult timp, combustibil si sa se polueze mai mult orasul? Proiectul de la bun inceput trebuia gandit cu cap, nu numa de a se face. Eu propun semafoare cu camera.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ion

Acum 1 an

Pai da ,daca putem inghesui totul pe un giratoriu de ce nu ? La o semaforizare simpla nu s-a gandit nimeni la pod! Ca nu se fracaneaza beciuclistii daca respira 2 minute
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sibian

Acum 1 an

Alo coana Rodica! Ce ar fi sa te plimbi cu bicicleta prin pădure sau alte locuri unde nu deranjezi traficul. Bani aruncați pe garda Cibinului. Alo haiducii cu mediul! Nu a ciripit nimeni nimic despre înălțarea malurilor și distrugerea ambientului pentru păsări. Pai dacă trupa de hipsteri vrea sa se dea cu bita pe malul apei sa inspire miros de care din marginime.
Raspunde

Dd

Acum 1 an

Semaforul ar mai fi o solutie de siguranta. Asta pe langa solutia aratata in articolul de mai sus, adica banda dedicata masinilor care vin de pe pod
Raspunde

Jean de Esseintes

Acum 1 an

Solutia propusa de cei de la Urban Bike, care nu stiu cine sunt si cu ce se ocupa mai exact, nu tine cont de absolut nimic. Este doar o bagare in seama si cel mult un desen, atat. Cum sa elimini o banda de mers pt masini si sa sugrumi traficul inainte de intrarea in sensul giratoriu? Si cum sunt biciclistii in pericol pentru ca sunt prea aproape de carosabil cand toate pistele din Sibiu, in afara de vreo 2 sunt pe carosabil? O solutie ar fi sa se faca un singur sens pe pod pentru masini, doar inspre str.Gladiolelor, pentru ca asa se mai descarca traficul de pe mal sa nu ajunga la sensul giratoriu sa faca stanga. Sau sa se lase asa...:) oricum nu asa cum spun revolutionarii rutieri urbani.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Andu

Acum 1 an

Foarte bună propunerea, mi se pare o soluție excelentă
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gigi

Acum 1 an

Foarte bună propunerea. S-ar putea lăsa o bandă pt auto pe pod si doua pentru biciclete (două sensuri) pentru a nu bloca accesul biciclistilor spre si dinspre str. Gladiolelor.
Raspunde

Kokos

Acum 1 an

Propunere bună, doar că nu tine cont de faptul ca pe pod sunt 2 sensuri, se vireaza stânga de pe strada Cibinului.
Raspunde

Rodica

Acum 1 an

Corect, insa hai fi cinstit, cat timp ti-ar lua sa te duci (cu masina) inca 150m pana la cele doua circulare, si intors pana la Gladiolelor?
Raspunde

Kokos

Acum 1 an

N-ar fi o problema , ziceam doar ca acum sunt 2 sensuri pe pod si propunerea nu se poate aplica , dar ar putea fi sens unic dinspre Terezian .
Raspunde

M

Acum 1 an

@Rodica, te invit sa parcurgi singura aceasta distanta, cand e ora de varf, sa vezi cat o sa stai pana cand ajungi la fosta Bellisima, dupa care sa compari cu timpul cat dureaza sa treci peste podul de piatra, tot dinspre Independenta. O sa ramai surprinsa ca o sa fie mai mult de 10 ori timpul ...
Raspunde

Momo

Acum 1 an

Apai sa vezi tu accidente.. Pleacă toți de la semafor,in tromba, ca să poată sa fie primii pe banda doi, sa ocolească mașinile parcate pe banda unu în fosta stație tursib,după care la viteza maxima ( mai ales cei de pe banda doi) se retrag în banda unu (calare, unul peste celalalt), pentru ca sa se ma facă un pic de trafic și pe podul asta care sta sa pice. Apropo, mai vreau sa aud o minune, unde vreți sa mutați stația de autobuz, sau o lăsăm acolo- ca să fie meniul complet.
Raspunde

Autobahn

Acum 1 an

Propunerea nu e rea. S-ar putea și renunța la traficul auto pe podul ăla, care este vechi și ar putea fi lăsat pt traficul pietonal.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus