Pentru a crește siguranța bicicliștilor, noua pistă de pe malurile Cibinului are nevoie de mici reconfigurări, arată reprezentanții Urban Bike Revolution, cea mai activă asociație în domeniul promovării deplasării cu bicicleta și în alte scopuri decât cel de divertisment.
Cei de la Urban Bike Revolution arată că investiția impresionantă și binevenită pentru Sibiu a fost „folosită la maxim încă din primul weekend de la inaugurare”. Ei atrag, însă, atenția asupra soluției adoptată în zona Podului de piatră „Maria Tereza”, care nu a putut fi subtraversat de către noua pistă. Prin urmare, traseul bicicliștilor urcă până la nivelul carosabilului, pe care îl traversează la același nivel. O soluție care scade siguranța în trafic a bicicliștilor și a celor care folosesc trotinete.
În plus, mașinile care traversează podul dinspre strada Gladiolelor sunt obligate să vireze la stânga pe strada Cibinului, acțiune înainte de care – pentru a se asigura – trebuie să oprească tocmai pe pista de biciclete.
Pentru a crește siguranța bicicliștilor, dar și pentru a elimina situațiile în care mașinile care virează pe strada Cibinului trebuie să oprească pe pistă, cei de la Urban Bike Revolution propun mici intervenții. „O posibilă soluție ar fi fost reorganizarea str. Cibinului, prin reconfigurarea străzii și reducerea la o singură bandă a traficului auto (înaintea intersecției), iar ieșirii de pe Podul de Piatră fiindu-i acordată o bandă dedicată. În Sibiu există un astfel de exemplu la intersecția str. Calea Cisnădiei cu str. Plugarilor. Un alt element extrem de important pentru sporirea siguranței ar fi supraînălțarea pistei și a trecerii de pietoni, imediat după ieșirea de pe pod, aceasta având și rol de calmator de trafic”, arată reprezentanții asociației într-un text dat publicității pe pagina lor de Facebook.
O soluție asemănătoare – de înălțare a carosabilului – a fost adoptată și la pista de biciclete care traversează strada Avrig. Însă astfel de soluții de calmare și organizare a traficului și creștere a siguranței bicicliștilor nu au fost luate în considerare și la modernizarea Căii Dumbrăvii, mai remarcă cei de la Urban Bike Revolution. „Calea Dumbrăvii putea fi de asemenea un exemplu de bună practică. Din păcate am ratat și acolo. Cel mai important aspect din propunerile enumerate mai sus este că valoarea financiară a unei astfel de configurări ar fi fost minimală (la valoarea totală a proiectului), dar ar fi sporit considerabil gradul de siguranță”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 5561
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Iliescu
Acum 5 ore
Troll.E.Buzu
Acum 5 ore
Lutte
Acum 6 ore
Pastor Marginas
Acum 6 ore
Emil