CNAIR organizează o nouă licitație publică pentru a contracta o companie care să efectueze o expertiză tehnică și să elaboreze documentația tehnică în vederea finalizării lucrărilor și remedierea degradărilor pentru lotul 3 din Autostrada Orăștie-Sibiu, tronsonul cuprins între km 43+855 – km 65+965. Este vorba despre porțiunea dintre Cunța, județul Alba, și Săliște, județul Sibiu.
Licitația este planificată să aibă loc pe data de 10 noiembrie. La sfârșitul lunii septembrie, CNAIR a mai organizat o licitație.
CNAIR este gata să achite peste 4,1 milioane de lei unei firme care să facă cercetări, studii, relevee, analize, investigații în teren și evaluări necesare pentru cunoașterea stării tehnice a construcției existente, precum și a modului în care lucrările respectă cerințele prevăzute de lege, în vederea fundamentării măsurilor de intervenție, precum și recomandării soluțiilor pentru lucrările necesar a fi realizate.
Printre lucrările necesar de efectuat se numără cele de consolidare, de colectare și evacuare a apelor, lucrări de poduri, pasaje și viaduct etc.
În ceea ce privește Viaductul Aciliu, CNAIR a transmis în această vară că pregăteşte o expertiză extinsă, după ce s-a constat că acesta se află în stare de degradare, pe unul dintre piloni se văd fisuri.
Amintim că în noiembrie 2014 a fost încheiat procesul verbal de predare-preluare a lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu. După mai puțin de un an, în septembrie 2015 s-a instituit restricția totală a traficului rutier până la remedierea degradărilor constate la km 60+600 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, lot 3. Ulterior, în ianuarie 2016, contractul de lucrări a fost reziliat, iar Secția de Autostrăzi Sibiu a intervenit pentru remedieri punctuale în regie proprie, doar pentru ca traficul să se desfășoare în bune condiții.
Au urmat o serie de licitații organizate de CNAIR pentru realizarea expertizei tehnice și revizuirea proiectului tehnic pentru cei 22 de kilometri din autostrada Orăștie-Sibiu dintre Cunța și Săliște, însă nicio firmă nu a depus oferte.
Acest sector de autostradă are o serie de deficiențe constate în această perioadă: infiltrații la pasajul CF de la km 44+820, degradări constante, denivelări și fisuri longitudinale atât pe banda de rezervă, cât și pe cele două benzi de circulație etc.
Înainte de a desemna o firmă câștigătoare, drumarii au estimat și câteva dintre lucrările care ar fi necesar de efectuat, cum ar fi 85 de foraje cu o adâncime medie de 6 m; 54 de foraje cu o adâncime de 30 m; 210 carote prelevate e ambele căi de rulare etc.
Potrivit documentației din licitație, raportul final de expertiză tehnică va preciza în mod expres durata de valabilitate a expertizei tehnice, care însă nu va fi mai mică de 2 ani.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 13443
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Tony B
Acum 6 ore
Claudiu
Acum 8 ore
D
Acum 8 ore
Mishu
Acum 8 ore
@Bambolero