Joi,
19.09.2024
Ceata
Acum
7°C

Patru consilieri locali anunță că nu vor vota proiectul de modernizare a Căii Dumbrăvii: „Cel mai costisitor compromis necesar este desființarea a 120 de locuri de parcare”

Patru consilieri locali anunță că nu vor vota proiectul de modernizare a Căii Dumbrăvii: „Cel mai costisitor compromis necesar este desființarea a 120 de locuri de parcare”

Cei patru consilieri locali USR din Sibiu anunță că se vor abține de la votul asupra proiectului de modernizare a străzii Calea Dumbrăvii în forma actuală. „Deși proiectul aduce un plus de nou orașului, acesta vine și cu neajunsuri semnificative, iar cel mai costisitor compromis necesar este desființarea a 120 de locuri de parcare”, transmit aceștia într-un comunicat de presă cu o oră înaintea ședinței Consiliului local.

Conducerea Primăriei Sibiu propune consilierilor locali să aprobe indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de modernizare a Căii Dumbrăvii, pe tronsonul cuprins între intersecțiile cu bulevardele Vasile Milea și Mihai Viteazul. Proiectul se dorește o continuare a celui finalizat din fonduri europene pe celălalt tronson al Căii Dumbrăvii, cel dintre bulevardul Mihai Viteazul și strada Ludoș. La 25,3 milioane de lei, cu tot cu TVA, este valoarea estimată a proiectului de modernizare a tronsonului vizat de acest proiect, unul cu o lungime de 715 de metri.

Conform datelor din rapoartele care însoțesc proiectul de hotărâre, în urma modernizării pe cei 715 metri din Calea Dumbrăvii vor mai rămâne 36 de locuri de parcare pentru autoturisme și 14 locuri de parcare pentru taxiuri. Asta în condițiile în care, în prezent, pe tronsonul respectiv sunt amenajate puțin peste 150 de locuri de parcare, pe lângă cele 12 amenajate pentru taxiuri în apropierea intersecției cu bulevardul Mihai Viteazul.

„Ne preocupă în mod deosebit impactul negativ asupra situației de trafic și a parcărilor în zona centrală foarte aglomerată a orașului nostru. Desființarea locurilor de parcare de pe Calea Dumbrăvii ar putea să împingă șoferii spre străzile și aleile laterale, care sunt deja supra-aglomerate, deteriorând și mai mult mobilitatea urbană. În spiritul Strategiei de Dezvoltare Durabilă și al Planului de Mobilitate Urbană, credem că proiectul ar trebui să vină însoțit de soluții care să compenseze aceste efecte negative. Astfel, am fi putut avea în vedere crearea de noi parcări publice în zonă sau îmbunătățirea capacității Tursib de a transporta mai mulți călători.” a transmis Ioan Plesciuc, consilier USR Sibiu.

De asemenea, consilierii USR atrag atenția că un alt proiect, care prevede reducerea curselor și activității Tursib, „ar putea agrava și mai mult problemele de mobilitate din oraș”: „Din aceste motive, grupul consilierilor USR consideră că forma actuală a proiectului agravează problemele de aglomerare în zona centrală a orașului nostru. În absența unor măsuri compensatorii concrete și a unor soluții pentru gestionarea traficului și a parcărilor, USR nu va gira prin vot acesta masura”.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 3397

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

6 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ovidiu Oanta

Acum 10 luni

Inca odata astia de la Uniunea disturgeti ROmania se fac de ras. In ultima vreme ati tot sustinut tare si mare ca nu este eficient transportul in Sibiu dar nici nu ganditi. Pai acum va dati singuri cu Bata-n balta. Doar asa putem forta lumea sa lase masina acasa si sa circule cu transportul public local. Pe om doar daca il atingi la bani sau se impun alte sanctiuni care sa il doara il poti disciplina. Mai cititi odata proiectul si dupa VOTATI Favorabil pentru modernizarea acestui tronson de drum. Doar asa putem sa ne dezvoltam si sa fim in civilizatie din punctul meu de vedere. Daca facem si mai multe locuri de parcare impingem omanenii sa vina si mai multi cu masina la locul de munca sau unde au ei nevoie.

Raspunde

Anonim

Acum 10 luni

Oamenii vor continua sa vina cu masinile. Multi nu stau in Sibiu si fac naveta din localitatile invecinate. Aparitia mai multor benzi pe sens si imputinarea locurilor de parcare va face ca traficul sa fie poate chiar mai ingreunat pt ca oamenii se vor invarti in cerc pana gasesc un loc de parcare. Asta duce la blocare trafic, consum de motorina/benzina/etc . Spun din propria experienta ca persoana care vine cu masina la lucru dintr-o localitate vecina cu Sibiul…cel mai mult am condus in jurul locului de munca -45 min, nu pt ca am stat la o coada de masini ci pt ca, desi am ajuns in fata biroului inainte sa inceapa programul , am fost nevoita sa ma tot invart ca sa gasesc un loc de parcare. Daca aveam loc de parcare, nu mai “incurcam” cu prezenta mea alti participanti la trafic

Raspunde

Valjan

Acum 10 luni

Doamne fereste dar FODOR trebuie urgent debarcata. **** a distrus orasul. Chiar nu se vede in ce hal a deacazut orasul sub conducerea mafiei FODORISTE? (Acest mesaj a fost moderat din cauza limbajului licențios).

Raspunde

Noaptea mintii la primarie !

Acum 10 luni

ati vazut plansa propusa de fodor? trotuar de 6m latime pe partea cu NATO , plus inca 2 m de gazon aiurea intre benzi, si doar o banda de circulatie spre centru!
Raspunde

Adrian

Acum 10 luni

*** (Acest mesaj a fost șters deoarece, în opinia noastră, incită la ură pe criterii geografice)

Raspunde

Adrian

Acum 10 luni

Nu TurnuSfatului decide pe cine sa acceptam in orasu asta, nu va convine mutati-va site-u in alte zone geografice... ii dreptu meu la exprimare sau ati ramas cu apucaturi comuniste, mi-ar fi fost rusine sa cenzurez sau sa anulez un mesaj in 2023.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus