Ministerul Finanțelor a publicat proiectul legii bugetului de stat pentru anul 2024, precum și toate anexele aferente, inclusiv bugetele ordonatorilor principali de credite. Pentru anul următor, sunt prevăzute venituri în sumă de 308,7 miliarde de lei și cheltuieli în sumă de 655,8 miliarde de lei credite de angajament și în sumă de 404,8 miliarde lei credite bugetare, cu un deficit de 96 miliarde lei.
Proiectul legii bugetului de stat poate fi consultat aici.
Am analizat propunerile de buget ale ministerelor, pentru a vedea ce proiecte din Sibiu sunt avute în vedere pentru anul următor.
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a prevăzut în lista transferurilor din bugetul de stat către bugetele locale pentru finanțarea liceelor tehnologice cu profil preponderent agricol pe anul 2024 suma de 200.000 lei, credit de angajament și credit bugetar pentru Colegiul Agricol „D. P. Barcianu”.
Ministerul Apărării menționează că va prioritiza investițiile astfel încât să asigure realizarea și dezvoltarea capabilităților necesare Armatei României în vederea „îndeplinirii misiunilor încredințate și angajamentelor asumate în context aliat”. Pe lângă o serie de achiziții de armament și tehnică militară, instituția a enumerat și principalele obiective de investiții în infrastructură. Printre acestea se numără infrastructura statică a sediului principal al Comandamentului Multinațional Sud-Est în cazarma 562 Sibiu – fiind vorba de Comandamentul NATO de pe Calea Dumbrăvii.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat sursele de finanțare pentru proiectele incluse în Programul Investițional 2021-2030, respectiv proiectele care urmează să fie finanțate.
Astfel, din Programul Transport (PT) 2021-2027, care beneficiază de o alocare în jur de 4,65 miliarde euro din fonduri europene, face parte Autostrada Pitești-Sibiu, Orbital București, Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni, modernizare cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, modernizare cale ferată Craiova – București, modernizare cale ferată Predeal – Brașov.
Din totalul de opt priorități (axe) din cadrul PT, cele mai importante alocări financiare sunt
prevăzute pentru Prioritatea 1 Îmbunătățirea conectivității primare rutiere (P1) și pentru Prioritatea 4 Creșterea eficienței căilor ferate române (P4). Astfel, pentru perioada 2023 - 2026, în cadrul P1 sunt prevăzute alocări totale de 2,972 miliarde euro (din care 40% sunt reprezentate de FEN) iar pentru P4 sunt prevăzute alocări totale de 1.654 miliarde euro (din care 50% sunt reprezentate de FEN).
„Ca rezultate obținute ale proiectelor semnificative din punct de vedere financiar prevăzute în cadrul PT putem menționa:
● finalizarea coridorului rutier Constanța – București - Pitești – Sibiu – Nădlac, parte din coridorul TEN-T Rin - Dunăre, pentru care sunt semnate toate contractele de execuție lucrări pentru sectoarele lipsă, respectiv Autostrada Pitești – Sibiu (loturile 4 și 5 în execuție și loturile 2 și 3 în proiectare) și Inelul de Autostradă al Bucureștiului (A0), pentru care sunt semnate contractele de execuție lucrări pentru toate cele șapte loturi, toate cu finanțare prevăzuta în cadrul PT (...)”, scrie în bugetul ministerului.
Documentul concluzionează că în perioada 2024 - 2027 se au în vedere următoarele obiective:
A. Program de Construcție Autostrăzi/ Drumuri Expres
I. Finalizarea obiectivelor aflate în prezent în execuție, respectiv Autostrada Sibiu-Pitești, Secțiunile 2, 3, 4 și 5; Autostrada Sibiu-Făgăraș, Tronson 3, Tronson 4 (...);
II. Finalizarea procedurilor de achiziție pentru lucrări de proiectare și execuție lansate și demararea lucrărilor pentru (...) Autostrada Sibiu-Făgăraș:
- Tronson 1, Boita - Avrig Mârșa
- Tronson 2, Avrig Mârșa - Arpașu de Jos
Propunerile de buget ale Ministerului Public pentru anul 2024 reprezintă credite de angajament și credite bugetare în sumă de 26 milioane lei. Pentru Sibiu sunt prevăzuți 100.00 lei pentru proiectarea lucrării de izolare termică la sediul Parchetului Tribunalului Sibiu.
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor prevede că în cadrul programului de investiții multianuale cu finanțare integrală de la bugetul de stat sunt cuprinse o serie de lucrări de apărare împotriva inundațiilor: „(...) Pentru continuarea lucrărilor și demararea lucrărilor de construcții montaj la o serie de obiective de investiții a căror proceduri de licitații sunt finalizate în anul 2023, datorită asigurării creditelor de angajament necesare, și finalizarea acestora în termenele aprobate, este necesară asigurarea constantă a finanțării.
Dintre acestea enumerăm: Amenajare Valea Poiana, Amenajare râu Crișul Repede, Amenajare Valea Călata, Consolidare și reprofilare râu Timiș pe sectorul Lugoj-frontieră Serbia, Regularizare și îndiguire pârâu Arcuș pe sectorul confluența râul Olt - DJ 121 B Sfântu Gheorghe – Arcuș, Mărirea capacității de transport a aducțiunii Gura Râului-Sibiu, Combaterea inundațiilor în b.h. Slănic și afluenți”.
Studiul de fezabilitate pentru proiectul „Mărirea capacității de transport a aducțiunii Gura Râului – Sibiu și lucrări de asigurare a comportării în timp a barajului Gura Râului, județul Sibiu” a fost realizat în decembrie 2020. Valoarea totală este de 73,8 milioane lei. Până în prezent, s-au cheltuit peste 1,4 milioane lei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 4231
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Elena
Acum 4 ore
Sibiu.Adrian
Acum 5 ore
Lutte
Acum 5 ore
Cristian Sibian
Acum 5 ore
UnPSDist mandru