După ce acum cinci ani, Primăria Sibiu a constatat că Podul Gării s-a degradat și că trebuie să intre în reabilitare, iar un an mai târziu a angajat o firmă care să elaboreze documentația necesară și a cerut ulterior consilierilor locali să aloce fondurile necesare lucrărilor, astăzi municipalitatea o ia aproape de la capăt și cere actualizarea documentației. Acest lucru ar putea duce la scumpirea lucrărilor. Între timp, podul a rămas cu aceeași concluzie: „degradări majore”.
Podul Gării a fost reconstruit de la zero în 2005, construcția fiind executată de firma sibiană Concefa SA. După 7 ani, consilierii locali ai Sibiului aprobau alocarea unui milion de lei pentru reparațiile necesare podului respectiv. Reparațiile de atunci erau impuse din cauza rosturilor de dilatație care „au avut în timp o comportare necorespunzătoare”.
În primăvara anului 2020, reprezentanții Primăriei au recunoscut că inclusiv „din cauza lipsei totale a lucrărilor de întreținere”, podul s-a degradat, „prezentând defecțiuni, ceea ce face ca circulația vehiculelor și a pietonilor să fie îngreunată”.
Iată ce mai scria într-o informare a Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu: „Calea de pod a suferit degradări importante prin apariția de gropi, faianțări ale betonului asfaltic, crăpături, văluriri și, de asemenea, au suferit degradări majore rosturile de dilatare și uzură”.
Această descriere a fost folosită în tema de proiectare redactată pentru atribuirea unui contract de întocmire a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, realizare a proiectului tehnic, obținerea avizelor necesare și asistență tehnică – o lucrare estimată atunci la aproape 170.000 de lei fără TVA.
Un an mai târziu, în martie 2021, Primăria din Sibiu a angajat o firmă din Cluj-Napoca pentru a întocmi documentația necesară reabilitării Podului Gării. A achitat 125.000 de lei, fără TVA, pentru aceasta firmei NV Construct.
În iunie a aceluiași an, conducerea Primăriei cerea deja consilierilor locali aprobarea sumei de aproape 9 milioane de lei pentru lucrările de reparații. Estimarea sumei a fost făcută de firma din Cluj - o sumă ce depășește jumătate din suma cu care a fost construit podul: 12,7 milioane de lei a costat construirea lui, raportat la anul 2005.
„Datorită dezvoltării municipiului Sibiu și a industrializării puternice, s-a ajuns la creșterea populației urbane și la supraaglomerarea drumurilor, la crearea blocajelor în trafic, la degradarea accentuată a infrastructurii și suprastructurii rutiere. (...)”, se arăta de data aceasta în raportul de specialitate întocmit de Direcția Tehnică din cadrul Primăriei.
Conform acelui proiect de hotărâre, Primăria avea în plan și reamenajarea zonei de sub pod. „Având în vedere că zonele neamenajate de sub pod sunt folosite în prezent pentru parcarea autovehiculelor în condiții improprii, se impune de asemenea reabilitarea căilor de acces adiacente podului și amenajarea corespunzătoare a spațiului de sub bolta podului, cu parcări, alei de acces, pistă de biciclete”. Conform datelor, ar urma să fie amenajate aproximativ 11 locuri de parcare, pista de biciclete să măsoare 149 de m, numărul stâlpilor de iluminat înlocuiți va fi de 98, pe care vor fi amplasate 111 aparate de iluminat.
Documentațiile elaborate acum 5 ani au stat în sertar. Între timp, Primăria Sibiu a anunțat că a plătit aceleiași companii, NV Construct, 20.000 de lei pentru servicii de proiectare pentru „actualizarea documentațiilor economice (devize), precum și actualizarea autorizației CFR pentru obiectivul Reabilitare Podul Gării”, conform unui anunț din platforma de licitații publice.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Podul Gării , Primăria Sibiu
Vizualizari: 3992
Ultimele comentarii
Acum 34 minute
Interesant! T.S. tine cu ursul
Acum 35 minute
ID
Acum 38 minute
Kukuruku
Acum 39 minute
Gheo
Acum 39 minute
Kukuruku