Sâmbătă,
20.04.2024
Ceata
Acum
6°C

O familie din Poplaca a dezvoltat un brand local dintr-o afacere cu ciuperci: „Prima ciupercă a fost un champignon”

O familie din Poplaca a dezvoltat un brand local dintr-o afacere cu ciuperci: „Prima ciupercă a fost un champignon”

O familie din comuna Poplaca și-a transformat pasiunea pentru ciuperci într-o afacere de succes. Deschisă cu peste 20 de ani în urmă de Maria și Ion Muntean, ciupercăria s-a extins și diversificat mai ales după ce businessul a devenit unul veritabil de familie, odată cu implicarea celor doi fii ai soților Muntean, Claudiu și Gabriel. Aceștia oferă un exemplu remarcabil de antreprenoriat local. 

Povestea lor a fost relatată de jurnaliștii de la Agrointeligența. Cu o producție anuală de 25 de tone de pleurotus, afacerea se bazează pe principii sustenabile, evitând utilizarea substanțelor chimice și valorificând compost propriu. În plus, familia a introdus și produsele pasteurizate și murate, răspunzând astfel la schimbările de pe piață.

Ion Muntean rememorează începuturile modeste: „Prima ciupercă pe care am cultivat-o a fost champignon, dar doar pentru a vedea cum crește. Am trecut rapid la pleurotus din cauza că champignonul e foarte complicat”. Acesta a precizat că familia sa a ales să se concentreze pe producția de ciuperci după a observat că dintre toate activitățile agricole aceasta devenea cea mai profitabilă.

Claudiu și Gabriel, împreună cu părinții lor, au creat nu doar o afacere rentabilă, ci și un model de sustenabilitate și inovație în agricultură. Cei doi tineri au profitat de fondurile europene, disponibile după integrarea României în UE. „În 2016 am accesat măsura 4.1 pentru un proiect de modernizare și extindere în valoarea de 300.000 euro. Un an mai târziu am prins condițiile și punctajul bun pentru a accesa pe măsura 6.4 și am făcut o agropensiune turistică. Este aproape de finalizare; am întâmpinat foarte multe piedici pe parcurs, dar cu greu le-am depășit și ducem proiectul la finalizare (...) Ciupercăria e într-o construcție nouă, compartimentată așa cum trebuie, am putut s-o adaptăm la standardele acestor vremuri și să avem o eficiență energetică bună, ca să putem rămâne competitivi”, a explicat Gabriel Muntean, 36 de ani, pentru Agrointeligența.

Producția de la Ciupercăria Poplaca ajunge în depozite de legume/fructe, iar în proporție de peste 50% în domeniul Horeca.

Contribuția fiecărui membru al familiei, de la administrativ la producție și procesare, a făcut ca afacerea familiei Muntean din Poplaca să devină un brand puternic la nivel local, Ciupercăria Poplaca.

Urmăriți mai jos reportajul realizat de Agrointeligența și transmis la postul public de televiziune TVR1. 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

4 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 lună

Cam periculoase dupa ce au devenit carnivore. https://www.iflscience.com/live-frog-plays-host-to-tiny-mushroom-in-first-documented-case-72906
Raspunde

@emil

Acum 1 lună

Tenmm, Emile!

Raspunde

Ilie

Acum 1 lună

Felicitari! Si mult succes in continuare!
Raspunde

Marcu

Acum 1 lună

Avem si pe Doamna Stanca, Avangarden antreprenori de succes. Favorizare de prostitutie si consum de stupefiante. Sa nu mai zic de servicii de inchiriere apartament in regim hotelier cu rata de profitabilitate de 100%. E bine sa nu platesti taxe, daca nu declari nimic Frumos la Sibiu!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus