Sâmbătă,
20.04.2024
Innorat
Acum
6°C

Până la 250 de spații de parcare, terase verzi și zone pentru sport. Primăria Sibiu a scos la licitație SF-ul pentru parcarea supraetajată „verde” din Vasile Aaron

Până la 250 de spații de parcare, terase verzi și zone pentru sport. Primăria Sibiu a scos la licitație SF-ul pentru parcarea supraetajată „verde” din Vasile Aaron

Între 200 și 250 de locuri de parcare sunt preconizate pentru noua parcare supraterană cu două niveluri ce urmează a fi construită în cartierul Vasile Aaron din municipiul Sibiu. Peste ultimul nivel al parcării sunt prevăzute a fi amenajate terase verzi și zone pentru sport. 

Primăria Sibiu a scos la licitație întocmirea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru proiectul „Amenajare parcare supraterană cartier Vasile Aaron” (faza SF + obținere avize + alte studii). Valoarea estimată a contractului este de 336.134 de RON, iar data licitației este stabilită în data de 18 martie 2024. Câștigătorul va avea 6 luni de la semnarea contractului pentru elaborarea documentației. 

În cadrul studiului de fezabilitate se stabilește tipul construcției, a impactului în zonă, precum și a costurilor generate de investiție. Obiectivul contractului de proiectare este acela de a elabora toate expertizele, studiile și documentațiile necesare asigurării condițiilor de rezistență, stabilitate, funcționalitate și durabilitate a parcării proiectate, precum și obținerea tuturor avizelor și acordurilor necesare. Următoarea etapă va fi achiziția lucrărilor de proiectare și de execuție petrnu realizarea investiției. 

Citește și Parcarea supraterană din Vasile Aaron va avea pereții verzi. Bibu propune și un teren de sport pe acoperiș

„Ca urmare a creșterii numărului de autoturisme la nivelul municipiului Sibiu s-a ajuns la supraaglomerare, la distrugerea zonelor verzi proiectate inițial, la lipsa locurilor de parcare. Acest fapt obligă autoritățile locale la găsirea unor soluții viabile pentru creșterea numărului locurilor de parcare, în special în zonele de blocuri. În cartierul Vasile Aaron a fost identificată o zonă liberă pretabilă realizării unei parcări supraterane cu un nivel, care să creeze posibilitatea parcării unui număr de aproximativ 200 - 250 de autoturisme și amenajarea unei zone verzi peste parcare,” se arată în caietul de sarcini al licitației.

Pe terenul de aproximativ 2.550 mp se va construi o parcare supraterană „verde”, care va îngloba piața agroalimentară și va avea si un spațiu public deschis de loisir. În cadrul acestui proiect se va avea în vedere reconfigurarea drumurilor de acces, amenajarea zonelor verzi, precum și amplasarea aleilor pietonale în zonele verzi, creându-se spații de recreere dotate cu mobilier urban. Se va moderniza iluminatul stradal, realizându-se un sistem de iluminat eco-eficient pentru întregul spațiu amenajat, descriu reprezentanții administrației locale. Se va reabilita și stația de autobuz din fața actualei piețe.

În prezent, în cadrul zonei reglementate se găsește o clădire cu funcțiunea de piață agro alimentară, chioșcuri și tonete comerciale și locuri de parcare la nivelul solului. Din acest motiv, o parte din zona verde este folosită pentru parcarea autovehiculelor. 

Citește și Concluziile dezbaterii publice privind noua parcare supraetajată din Vasile Aaron. Cetățean: ”Traficul nu se rezolvă oferind și mai multe comodităţi autovehiculelor personale”

Clădirea trebuie să se încadreze în stilul arhitectural al zonei și să fie prietenoasă cu mediul, va avea un lift pentru persoanele cu dizabilități și două stații de încărcare pentru mașini electrice. Se vor amenaja și 5 locuri de parcare pentru motociclete, iar peste ultimul nivel al parcării se vor prevedea terese verzi și zone pentru sport.

Parcarea va fi dotată cu un sistem de control acces cu barieră și supraveghere video dotat cu detectori de mașini (bucle inductive pe fiecare loc de parcare) capabil să detecteze și să afișeze în timp real starea parcării, prin afișarea numărului de locuri libere sau a mesajului „Parcare ocupată.” 

În zona verde din jurul parcării, care va fi dotată cu mobilier urban, se vor amenaja rastele de biciclete și alei pietonale din plăci de piatră. La fiecare nivel vor fi amplasate grupuri sanitare dotate și cu spații speciale pentru persone cu handicap, respectiv spații speciale de tip „mama și copilul.”

Citește și Un sibian a fost în audiență pentru noul regulament al parcărilor. „N-au răspuns la nicio întrebare”. Petiție împotriva taxei de 100 de lei pe lună

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

19 comentarii

D.M.

Acum 1 lună

Ca de obicei primaria satului Sibiu, cand are ocazia sa faca un lucru bun, de la zero, lucreaza doar cu jumatati de masura si mai mult strica. Doar circa 200 de locuri de parcare ? Pai acolo sunt blocuri de 10 etaje, cu densitate extrem de mare de masini. Cel putin doua nivele subterane de parcare ar trebui facute pentru a elibera inclusiv trotuarele ocupate de masini !
Raspunde

Pol-Pot

Acum 1 lună

Deocamdată e vorba de SF-uri, adica blana ursului din padure. Iar in lucrul facut pe jumatate sunt toți specialisti - vezi CJ-ul care a facut drumul spre Cisnadie cu doar trei benzi, podul din Turnisor etc.Baroneasa Cimpean, primarita si altii ca ei stiu de sustenabilitate si regenerare. Adica sa sustina pe cei aprobiati cu SF-uri si lucrari. Iar lucrarile sa se regenereze la nesfarsit.
Raspunde

R.

Acum 1 lună

Ideea lor vizionara e sa faca parcare si sa pastreze toate locurile actuale, daca se poate sa mai faca si pe langa parcare de doua trei masini. Daca ne uitam la Hipodrom, parcarea aia nu a eliberat deloc de masini zona, au facut si mai multe pe langa decat erau inainte. Atunci ce sens mai are, sa aducem masinile in oras? Daca tot o fac nu ar trebui sa mai vedem o masina parcata pe toata Semaforului plus portiunea aia ingusta de pe V. Aaron. Asa trebuia sa fie si pe Ostirii sau M. Viteazu, faci parcare sa dai pietonilor trotuare si poate inca o banda de circulatie, o pista de biciclete decenta, variante sunt.
Raspunde

Newman

Acum 1 lună

De preferat sa nu se respecte stilul arhitectural din zona ,avand in vedere ca acest cartier este cel mai urat din Romania. A fost proiectat de catre Institutul de Proiectari din Craiova. Sibiul nu putea face proiecte de cladiri tipizate.
Raspunde

Caranici

Acum 1 lună

Adică pe gardul de la Școala Nr. 11 din Sibiu ați plătit 400 000 lei, iar pentru această parcare estimați costul la doar 336.134 de RON. Păi cine e nebun de vă mai crede? Un gard mai scump decât o parcare supraterană cu 200 - 250 locuri, spații verzi....
Raspunde

Kokos

Acum 1 lună

Doamne fereste , e vorba de studiul de fezabilitate , nu de constructia parcarii!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

HBomb

Acum 1 lună

Băi Caranici, dacă nu citești articolul, la ce mai comentezi? Studiul de fezabilitate costă 336.000! Costul parcării urmează să fie calculat pe baza studiului de fezabilitate. Toți habarniștii hauriști comentează, că au și ei degete să tasteze.
Raspunde

Marian

Acum 1 lună

Sigur că da, durează 5000 de ani până începe un proiect. Păi despre parcarea asta se vorbește de cel puțin trei - patru ani. Acum, în an electoral, ei încep licitația pentru Studiu de Fezabilitate. Care durează un an. Apoi licitație pentru proiectare, apoi construire, alte voturi în CL, timp pierdut, ani trecuți. Mulți dintre cei care citesc acum articolul nu vor mai apuca să-și parcheze mașina acolo. Ascultați la mine: mai trece un mandat de primar până (Doamne-ajută!) să vedem o parcare pe Vasile Aaron! Pentru mine Astrid Fodor e istorie la primărie, începând din 2024.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

HBomb

Acum 1 lună

Tu crezi că legislația îți permite să faci investiții așa, când deschizi gura? Toți sunt atât de pricepuți și fac proiecte din vorbe, unii sunt chiar și aleși iar priceperea lor durează până când ajung în post. După care îi vedem cum dau chix. Aviz useriștilor și hauriștilor.
Raspunde

Djghj

Acum 1 lună

dar de ce numai supraterana? de ce nu face o parcare de genul celei de la Mall-ul de la gara cu 2 nivele subterante si 2 supraterane si spatiu verde peste si in aceste fel ar rezolva problema locurilor de parcare in zona Semaforului si in plus apoi pot scoate locurile de parcare de pe Semaforului si sa faca strada cu 4 benzi (2 pe sens) si piste de bicicleta separate de calea de rulare cu copaci de o parte si de alta... Dar cine sa gandeasca in Primaria Sibiu unde baba face numai ce vrea si fara cap
Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Numai parcări visați. Dacă se vrea eliberarea trotuarelor de mașini e suficient să fie APLICATĂ legea. Dar NU se dorește. Pietonul nu e cu nimic vinovat că locatarii din zonă își cumpără mașini fără să le asigurate locuri de parcare.
Raspunde

Adrian

Acum 1 lună

Cine o mai crede pe Fodor cand spune ca face ceva in orasul asta, in 9 ani nu a fost in stare sa modernizeze 10-11 strazi principale sau cate sunt in tot orasul Sos Alba Iulia necesita modernizare, Strada Stefan cel Mare din Broscarie la fel,malurile Cibinului etc. orasul stagneaza de cativa ani cand vine vorba despre proiecte de infrastructura, o singura parcare supraetajata in tot orasul, cand se gaseste cate un petec de pamant il da cuiva sa isi faca bloc sau magazin sau mai sti ce,cand ar putea fi pastrat si facut o parcare supraetajata ex parcarea de pe malul Cibinului in spatele benzinariei Rompetrol unde se poate face o parcare mare, totul este mediocru in Sibiu,se pot atrage fonduri europene pentru reabilitarea blocurilor comuniste, sar fi putut baga cablurile de pe stalpi in subteran,totul este ca si Fodor adica expirat.
Raspunde

Eu

Acum 1 lună

Se poat face o parcare sub toată curtea scolii24 care ar rezolva multe. CEL MAI IMPORTANT E CONTROLUL DUPA,cat timp sunt locuri in parcare și parchează lumea tot haotic sa se de-a amenzii usturatoare
Raspunde

Q

Acum 1 lună

"stilul arhitectural al zonei" tare!
Raspunde

Dan

Acum 1 lună

2 locuri de incarcat masini electrice?! Ce gluma buna;))) puneti naibii tot 8 daca la Hipodrom ati facut asta, in V Aaron un cartier mega aglomerat ce va opreste??
Raspunde

Marius C.

Acum 1 lună

Sistematizare zonei lasă prea mult de dorit ca să putem speră la ceva de bine. Lipsa semafoarelor, multitudinea trecerilor de pietoni, cu acel du-te/ vino aproape continuu în orele de vârf, ieșirea auto de pe străzile adiacente cu staționați și mers de melc, asfixiind locatarii zonei ex. Negoveanu, mă face să fiu convins, că afară de ziua de salariu nu exista alt interes celor responsabili in domeniu!

Raspunde

Un sofer

Acum 1 lună

Daca tot facem santier, LOGIC AR FI SI 2 nivele subterane, inclusiv sub terenul curtii scolii Ferninand (cum zicea cineva mai sus) si supraterane doar langa piata. Se poate ajunge astfel probabil spre mia de locuri de parcare nu doar 200, cifra mentionata de primaria depasita de realitate.
Raspunde

Locuitor

Acum 1 lună

Proiectul este subdimensionat si nu tine cont de realitatea din cartier. In zona exista o cladire mare de birouri si multe spatii comerciale. O mare parte din acesti oameni angajati sunt navetisti si folosesc masina personala. 200 de locuri este un numar ireal de mic si practic se ocupa spatiul aiurea. Asa cum a scris alt cititor trebuie sa fie realizat macar la subsol un nivel si deasupra inca 3 sau 4 niveluri astfel incat sa avem orsine in cartier. Acum peste tot este haos si localnicii au inceput sa ii saboteze si sa vandalizeze masinile ce sunt parcate de catre angajatii companiilor din zona. Bataie de joc
Raspunde

Radu

Acum 1 lună

O veste excelenta pt persoanele din zona care cauta locuri de parcare la 3-400 de metri de blocul în care locuiesc, iar 250 de locuri de parcare e mai mult decât nimic. Pt persoanele care sunt nemulțumite de investițiile din orașul Sibiu sa viziteze și alte orașe înainte sa se declare nemulțumiți.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus