Sâmbătă,
20.04.2024
Innorat
Acum
4°C

Cetățean: Primăria Sibiu a cumpărat automate de parcare de peste 500.000 de lei care stau nefolosite de aproape șase luni

Cetățean: Primăria Sibiu a cumpărat automate de parcare de peste 500.000 de lei care stau nefolosite de aproape șase luni

Un cetățean a transmis presei locale un sesizare prin care atrage atenția că Primăria Municipiului Sibiu a cumpărat anul trecut automate de parcare de aproximativ 22.000 de euro bucata, fără TVA, care stau nefolosite. În replică, reprezentanții Municipalității au transmis pentru Turnul Sfatului că aparatele sunt în teste, după cum și scrie pe ele.

Domnul P. I. acuza primăria de ”neglijență și incompetență în gestionarea banilor publici” atunci când a organizat o licitație pentru achiziția de automate pentru plata parcării pentru Calea Dumbrăvii.

”Procedura a fost câștigată de firma HISTRIA INTERNATIONAL S.R.L. – unic ofertant oferind un pret de 571.175 RON care reprezinta 99,95 % din valoarea totala estimata. Prețul unui parcometru stradal, conform contractului de atribuire fiind 114.285 RON fara TVA, aproximativ 22.857 EURO fara TVA. Conform caietului de sarcini al procedurii de achiziție, termenul de livrare, montare și punere în funcțiune cerut de beneficiar este de maxim 150 de zile de la data semnării contractului”, a transmis cetățeanul nemulțumit.

Au trecut mai mult de 160 de zile și aparatele tot nu funcționează.

”Calitatea parcometrului stradal la preț de mașină fiind una îndoielnică și are un aspect nefinisat. Atenția o atrag fantele din plastic în locul eliberării tichetului și în zona efectuării plății cu bancnote. Plasticul este abraziv plin de așchii PVC cu un aspect nefinisat. Oare așa trebuie să arate un aparat la preț de autovehicul nou? Eficiența gestionării banilor publici? Ofertant unic la 99,95% din valoarea maximă a contractului?”, se întreabă persoana care a transmis sesizarea.

Reporterul Turnul Sfatului a cerut un punct de vedere pe această temă oficialilor Primăriei Sibiu. Aceștia spun că procedura s-a desfășurat normal, iar aparatele vizate sunt amplasate la locul destinat lor, în prezent efectuându-se teste pentru buna lor funcționare.

Redăm mai jos poziția Primăriei și răspunsul complet:

”Pentru achiziția acestor 5 automate de parcare destinate instalării pe Calea Dumbrăvii (tronsonul reabilitat) au fost organizate 6 proceduri de achiziție transparente,  prin intermediul platformei SICAP. Astfel orice, operator economic interesat putea să depună ofertă. La primele 5 proceduri fie nu au fost depuse oferte, fie au fost depuse oferte declarate neconforme. În cadrul celei de-a șasea proceduri a fost depusă o singură ofertă, de către Histria International S.R.L, aceasta fiind declarată conformă și finalizându-se prin încheierea unui contract de achiziție. Prin urmare, prețul de achiziție a acestor automate a rezultat dintr-o procedură publică, desfășurată conform legislației în vigoare.

Cele 5 automate au fost livrate și instalate de furnizor în teren. Acestea sunt dotate cu panouri solare cu acumulatori din care se alimentează cu energie ca sursă principală, iar secundar acestea au fost conectate și la rețeaua de iluminat public, în cazul în care panoul solar și acumulatorul nu produce suficientă energie atunci când este înnorat pentru o perioadă mai lungă.

Automatele sunt în prezent conectate și sunt în funcțiune pentru realizarea testărilor și reglajelor software-ului de la distanță, pe fiecare dintre acestea fiind amplasat un anunț privind faptul că automatele sunt în probe și deci indisponibile publicului, instalarea lor nefiind finalizată. La această dată se lucrează la integrarea software-ului acestora în modulul de control al aplicației Parcare Sibiu, ceea ce va permite efectuarea de plăți și înregistrarea acestora.

Pentru finisarea aspectului acestora, automatele vor fi apoi colantate cu instrucțiuni și alte elemente vizuale, dându-le un aspect unitar cu restul automatelor din oraș.

După finalizarea acestei etape tehnice, automatele vor parcurge procedura de recepție, în cadrul căreia se va verifica conformitatea tuturor elementelor cu prevederile caietului de sarcini. Conform procedurilor tehnice uzuale, în cazul în care anumite elemente nu corespund calitativ și tehnic, produsele sau anumite elemente vor fi refuzate la recepție, dispunându-se înlocuirea lor sau remedierea deficiențelor.

Odată încheiate toate aceste proceduri, automatele vor putea fi puse la dispoziția publicului, Primăria Sibiu urmând să anunțe data la care sunt pregătite pentru utilizare, așa cum se procedează de altfel în cazul fiecărei investiții finalizate”, a transmis Primăria Sibiu.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

16 comentarii

John Doe

Acum 1 lună

Automatele nefolosite sunt cea mai mica problema. Am impresia ca avem post de primar și alte posturi din subordine care stau nefolosite de muuulti ani...
Raspunde

Un cetatean

Acum 1 lună

Alta investitie de "succes" pentru primăria Sibiu, conserve la suprapret!
Raspunde

Poftim

Acum 1 lună

Primaria, in stilul lui Pas cu Pas, sifoneaza banii sibienilor, rusine!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Firmele lu partidu la care slujești cu cât le instala? Așa, ca să comparăm, că nu suntem specialiști.
Raspunde

Bambolero

Acum 1 lună

Da ce, tu ești sibian sau ai bani? :))
Raspunde

Valjan

Acum 1 lună

Aci Duti, sincer tu chiar esti un monument de prostie...daca toarna beton pe tine iasa si o statuie a prostiei!
Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Sunt curios oare cate din contractele publice sunt facute cu dedicatie la firma care trebuie.
Raspunde

Hori

Acum 1 lună

Refuz sa cred ca Primaria Sibiu fura bani publici, adica, cine a mai auzit de asa ceva?
Raspunde

Adi

Acum 1 lună

Dar ANAF-ul si politia ce fac? Se sesizeaza cineva cand vede astfel de lucruri?
Raspunde

Marie

Acum 1 lună

Rusine primariei ca isi bate joc de banii nostri!
Raspunde

Gigi

Acum 1 lună

Pe Calea Dumbrăvii, între Piața Aurel Vlaicu și cimitir, sunt aproximativ 120 locuri de parcare. Au investit 600.000 lei (la care o să se mai adauge costurile cu mentenanța/reparații) ca să taxeze 1 leu/oră de pe 120 locuri de parcare.. în condițiile în care parcarea e gratuită pe străzile lăturalnice. Mai bine băgau banii la păcănele și aveau șanse mai valabile de câștig.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

După ce te învârți juma de oră pe străzile lătularnice, unde e moca, fă calculul dacă motorina la coșciugul tău 2.0 TDI a costat sub 1 leu.
Raspunde

Nonick

Acum 1 lună

Ce vorbești, Franz? Reparațiile sunt în garanție, și 600.000 se pot recupera în sub 2 ani.
Raspunde

Gabriel Lăzureanu

Acum 1 lună

Cetățeanul "disciplinat" din mine ar contribui suficient dacă mulți "amploaiați" ai Primăriei locale ar licita un "soft" susceptibil de a-i trimite la munca reală.....
Raspunde

Df

Acum 1 lună

fanta aia este tiparita la imprimanta 3D si probabil aparatul este facut in vreun garaj uitat de lume dar vandut la pret de lux ca doar profitul trebuie sa fie mare si investitia cat mai mica. asa se fac banii... probabil ca ce am spus eu este si motivul pentru care inca nu functioneaza corect (fiind probabil un produs aparut nou si netestat pe piata cu un soft facut tot in garaj de unii care s-au trezit peste noapte programatori cu studii la fara frecventa)... Au un design de 2 bani mai urat decat un frigider din anii 60 care era un lux la vremea aia
Raspunde

O parere

Acum 1 lună

Tipica hotie FGDR
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus