La începutul lunii martie, Consiliul Județean Sibiu a anunțat că începând cu 4 martie, elevii și preșcolarii din județul Sibiu vor primi lapte, corn și măr. Administrația județeană recunoaște însă că procesul de furnizare a produselor menționate a avut loc cu întârziere, ciocnindu-se de mai multe nereguli.
„Începând de luni, 4 martie 2024, preșcolarii din grădinițele de stat cu program normal (de 4 ore) autorizate/acreditate și din cele particulare acreditate, precum și elevii din învățământul primar și gimnazial de stat și particular vor beneficia pe parcursul unei săptămâni de 3 porții de lapte (luni, marți și miercuri), 3 porții de corn (luni, marți și miercuri), 2 porții de biscuiți (joi și vineri), 2 porții de iaurt (joi și vineri) și 2 porții de mere (joi și vineri)”, anunța CJ Sibiu într-un comunicat de presă transmis presei locale.
Pe parcursul primelor zile de la demararea oficială. a programului, în mai multe școli aceste produse fie nu erau încă livrate, fie au fost livrate cu întârziere, fie elevii primeau unul din cele trei produse anunțate.
Am transmis o solicitare în acest sens reprezentanților CJ Sibiu pentru a afla dacă instituția a primit și sesizări oficiale cu privire la anumite nereguli în livrarea de lapte, corn și mere în școlile și grădinițele din Sibiu. Administrația județeană a confirmat că livrarea a început cu întârziere. Astfel, potrivit CJ Sibiu, distribuția laptelui și a produselor lactate a început din data de 4 martie, distribuția de produse de panificație a început din data de 6 martie, iar distribuția de mere a început din data de 7 martie.
„Sesizările au venit din partea mai multor unități școlare, fără a predomina o anumită zonă. Au fost sesizate o serie de nereguli cu privire la:
- respectarea graficului de distribuție
- calitatea ambalajelor
- lipsa termenului de valabilitate
- distribuția eronată a produselor, precum și
- erori la întocmirea avizelor
Consiliul Județean Sibiu a întocmit adrese către furnizori pentru remedierea neregulilor constatate de către unitățile școlare. În cazul în care nu se vor respecta prevederile contractuale, se vor lua măsurile legale conform contractului”, ne-au mai răspuns reprezentanții Consiliului Județean Sibiu
Întrebați care sunt eventualele cauze care au dus la aceste nereguli, ni s-a răspuns că acestea pot varia: „de la lipsa de experiență a furnizorilor și a distribuitorilor în cadrul Programului pentru școli al României și până la lipsa stocului de produse, sau necesitatea îmbunătățirii mijloacelor de ambalare și ștanțare a produselor”.
Amintim că CJ Sibiu a semnat în ultima săptămână din februarie acordurile cadru și contractele subsecvente pentru Programul „Furnizarea și distribuția de lapte și produse lactate, de fructe și de produse de panificație în școli și grădinițe pentru perioada 2023-2025”. Achiziția a fost împărțită în trei loturi.
Operatorii economici cu care au fost încheiate acordurile cadru pentru perioada 2023-2025 sunt următorii:
Pentru Lotul 1 – Lapte și produse lactate: SC SIMULTAN SRL
Valoare acord cadru: 17,1 milioane lei fără TVA (preț unitar de 1,01 lei fără TVA)
Pentru Lotul 2 – Mere: Asocierea SC BEST ACHIZIȚII SRL și SC AGROMAT BATOS SRL
Valoare acord cadru: 3,6 milioane lei fără TVA (preț unitar de 0,54 lei fără TVA)
Pentru Lotul 3 – Produse de panificație: FAGUL IMPEX SRL
Valoare acord cadru: 6,8 milioane lei fără TVA (preț unitar 0,4 lei fără TVA)
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 968
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Leonard
Acum 2 ore
Sibianul
Acum 3 ore
Todor Cristina Iuliana
Acum 3 ore
Analist
Acum 3 ore
@Noi Noi