Joi,
23.05.2024
Parțial Noros
Acum
17°C

23,6 mil. de lei: pista de biciclete către Cisnădioara se supune la vot cu „traseu sugerat”, cu borduri și traversări supraînălțate la intersecții

23,6 mil. de lei: pista de biciclete către Cisnădioara se supune la vot cu „traseu sugerat”, cu borduri și traversări supraînălțate la intersecții

Consilierii județeni ai Sibiului sunt chemați să aprobe alocarea a 23,6 milioane de lei pentru construirea unei piste de 5,5 km între Cisnădioara și drumul județean care leagă Sibiul de Rășinari.

Banii sunt propuși a fi alocați în baza unui studiu de fezabilitate elaborat în 2022 de către Berg Plan Proiect, din Oradea. „Traseul pistei de biciclete propus are o lungime totală în axul drumului județean de 5.473,00 m și începe de la limita de intravilan a localității Cisnădioara din pista de biciclete existentă înainte de podul peste pârâul Cisnădie, străbate localitatea Cisnădioara, traversează Râul Seviș și se termină la intersecția drumului județean DJ106D cu drumul județean DJ106A în zona pădurii Dumbrava”, este descrierea pistei în referatul de aprobare al proiectului care va fi supus votului consilierilor locali în ședința de joi, 25 aprilie 2024. Cum liberalii controlează majoritatea absolută în deliberativul județean, este de așteptat ca proiectul să fie adoptat fără probleme.

„Traseu sugerat” prin Cisnădioara

Din punct de vedere tehnic, pista de biciclete este împărțită în trei tronsoane. Primul, cu o lungime de 114 metri, continuă pista amenajată de Primăria Cisnădie între Cisnădie și intrarea în Cisnădioara. Pe acest tronson, pista este amenajată cu ambele sensuri pe o singură parte a drumului (cea dreaptă, sensul de mers spre Cisnădioara) și va avea o lățime estimată între 2,5 și trei metri.

De la intrarea în Cisnădioara, pista de biciclete se desparte pe fiecare sens de mers al mașinilor, cu care va împărți carosabilul. Din cauza lipsei de spațiu, pe o lungime de 1,4 km, administrația județeană propune ca pe ambele părți ale drumului să fie „traseu sugerat biciclete (marcaj/se suprapune cu partea carosabilă din drumul județean)”. 

„Datorită specificului amplasamentului, pe anumite sectoare de drum în intravilanul loc. Cisnădioara nu este posibilă realizarea unor piste de biciclete, așadar se vor realiza marcaje rutiere pentru traseu sugerat pentru biciclete pentru asigurarea continuității traficului velo”, după cum se arată în Memoriul de prezentare depus la Agenția de protecție a Mediului Sibiu.

După ieșirea din Cisnădioara, pista va rămâne amenajată de o parte și de cealaltă a drumului și va avea o lățime „utilă” de 1,5 metri, lungimea acestui tronson fiind de aproximativ 3,6 km. 

Avrig – Mârșa, cu repetiție: borduri pe toată lungimea, parapete pe km

Din datele prezentate în documentații, pista va semăna cu cea amenajată din fonduri europene între Avrig și Mârșa, cu diferența că cea de la Cisnădioara va avea o lățime cu 50 de cm mai mare. „Pe zona cuprinsă între ieșirea din loc. Cisnădioara și intersecția cu DJ106A, pistele de biciclete vor fi delimitate de partea carosabilă printr-o zonă de siguranță, fiind încadrate cu marcaje și borduri prefabricate din beton 20x25cm către partea carosabilă și borduri 10x15cm sau lucrări de consolidare către limita de proprietate conform părților desenate. Pe acest tronson, pistele de biciclete se vor realiza la cota carosabilului, dar vor fi delimitate de acesta printr-o zonă de siguranță de 0,50m lățime alcătuită din marcaje longitudinale și borduri prefabricate din beton 20x25cm. Bordurile prefabricate se vor realiza discontinuu în dreptul acceselor și la fiecare cca. 15.00m pentru a permite evacuarea apelor pluviale de pe carosabil”, conform Memoriului de prezentare mai sus anunțat.

Pe toată lungimea pistei vor fi amplasate și parapete cu o lungime totală de 2,7 km. Sunt prevăzute și ample lucrări de consolidare, amenajări de șanțuri, extinderi de podețe, relocări de stâlpi și rețele de gaze.

Două pasarele

La trecerea peste pârâul Cisnădioara, acolo unde pista este amenajată pe o singură parte a drumului, va fi amplasată o pasarelă cu o lățime de trei metri și o lungime aproape 11 metri.

La trecerea peste Seviș, pista de biciclete va traversa râul de apă prin intermediul a două pasarele cu o lățime de 1,5 metri și o lungime de aproape 19 metri, amplasate fiecare de o parte și de alta a podului existent.

Bicicliștii au prioritate: chiar și la intersecția cu drumul Sibiu – Rășinari

Una din cele mai interesante propuneri din studiul de fezabilitate este acela ca la intersecțiile dintre pista de biciclete și carosabilul destinat autoturismelor, prioritatea să o aibă bicicliștii. Acest lucru se va realiza prin supraînălțarea pistei, astfel încât mașinile să fie nevoite să încetinească la intersecții și, după caz, să cedeze trecerea bicicliștilor. Două sunt situațiile de acest gen din proiect: prima, la intrarea în Cisnădioara dinspre Cisnădie, acolo unde pista amenajată pe o singură parte se desparte pe cele două sensuri ale drumului, iar a doua chiar la capăt de proiect, mai precis la intersecția cu drumul Sibiu – Rășinari (DJ 106A).

Pentru traversarea părții carosabile a DJ106D de către bicicliști și pentru asigurarea continuității pistelor proiectate, se vor realiza două traversări supraînălțate care vor fi semnalizate corespunzător în urma unui plan de semnalizare avizat de către Poliția Rutieră. Cele două traversări supraînălțate se vor realiza după cum urmează:

-              km 9+200 – în intravilanul loc. Cisnădioara, asigură tranziția de la pista de bicicletă dublu sens la pistele dispuse pe ambele părți ale DJ106D;

-              km 14+559 – în zona de intersecție cu DJ106A, se va amenaja denivelat întreaga intersecție dintre cele două drumuri și se va marca și semnaliza corespunzător conform Plan de situație. De asemenea, în dreptul traversării intersecțiilor cu drumuri laterale, se va realiza o semnalizare corespunzătoare prin realizarea de marcaje transversale și longitudinale și prin amplasarea de indicatoare rutiere”, Memoriul de prezentare a investiției

În prezent, administrația județeană are în derulare lucrările de prelungire până în Rășinari a pistei de biciclete care pornește de la Grădina Zoologică 

Consultă aici, în format integral, proiectul de hotărâre referitor la alocarea sumelor necesare

Consultă aici, în format integral, Memoriul de prezentare al investiției depus la APM Sibiu

Citește și Opt milioane de lei: am pedalat pe cea mai îngustă și nouă pistă din județ. După chipul căreia toate se vor a fi construite

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 1899

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Doamne ajuta !

Acum 1 lună

poate dupa toate incercarile esuate (pana acum) iese o pista buna - anume fara borduri intre auto si pista! Cea acum in lucru la intrare in Rasinari este o prostie - cu obisnuitele milioane de borduri si suprainaltata, cand banda auto putea fi extinsa si acolo - si turnat asfalt - la standard de drum judetean, nu intins cu lopata, cum se obisnuieste la Sighii. Dar ce sa-i faci cand pistele sunt dictate din birou, de unii ce n-au pedalat in viata lor pe un DJ ...
Raspunde

Tanti Mita

Acum 1 lună

Dispreț total și față de banul public și fata de soferi , maria sa biciclistul care nu plătește nimic trebuie sa aibă mai multe drepturi , toată uflarea trebuind să incremeneasca când traversează domnia sa . Nu ca le-ar pasa cine știe de ei dar dacă e rost de sutit niște bani de ce nu . Are cineva curajul sa vorbească de de ,,aglomerația " de pe mareata pista de pe malul Cibinului . De fiecare data când se face câte o investitie ar trebui sa se analizeze după 1 an sau 6 luni ce beneficii a adus și cine a avut aceasta inițiativa ca să știm cui sa multumim
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

HBomb

Acum 1 lună

Dacă puneai la lucru mai mult de doi neuroni, ai fi știut că bicicliștii plătesc ca și tine taxe de drum, fiindcă majoritatea au și mașini. Apoi, chiar dacă nu ar avea mașină, tot plătesc impozite ca toată lumea, iar drumurile nu se fac doar din taxele de drum, care sunt insufuciente, ci în majoritatea cazurilor intră aici taxele vărsate la buget.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Cont

Acum 1 lună

Păi ia gândește cine devalorizeaza mai mult moneda națională, cei care cumpără combustibil/asigurare/piese de schimb la masini/medicamente sau cei care nu cumpara? Dupa te plangi ca dai 8000 lei penun iphone cand puteai sa il iei cu 2000 lei daca leul era 1/1 cu euro.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mopri

Acum 1 lună

Sunt șofer,dar folosesc mai mult bicicleta așa că,la cât mai multe piste dedicate. Sper să prind ziua când troacele pe patru roți vor deveni istorie. Gazele de la bicicletă miros a parfum, prin eșapamentul tău curg valuri de otravă, de aia trebuie să trec eu primul,cap sec.
Raspunde

Unul

Acum 1 lună

@mopri nu o să prinzi utopia aia woke de care vorbești. Din simplul motiv că nu poți transporta marfa care se consumă într-un orășel ca Sibiul pe biciclete parfumate. Asta ca să nu mai spun că tot "establishmentul" se opune cel puțin pasiv transportului "ecologic", că la curent nu mai pot pune ușor accize și nu mai pot controla ușor libertatea de mișcare cu prețul carburanților. Dacă ai numai bicicletă, ești practic legat de glie. Dar pistele de biciclete sunt un bun pretext de jaf al banilor publici. Mai ales că între bicicliști sunt unii foarte agresivi și misecuveniști, așa ca tine, care fac rău tuturor bătrânilor care nu au transport în comun. Iar ăștia ca tine își imaginează că o să se suie pe biciclete, sau o să conducă mașină până la 80-90 de ani. Pistele de biciclete se pare că sunt noile mari tunuri la Sibiu, unde nici 10% din oameni nu folosesc biciclete. Dacă ești sub 30 de ani și ești sănătos, că te dai pe bicicletă, ar trebui să dai la academia militară, că au și specializarea artilerie, foștii tunari. Tu ești nativ!
Raspunde

Biciclist si sofer

Acum 1 lună

Biciclistii sa aibe prioritate doar atunci cand o sa dea politia rutiera amenzi acelor biciclisti care continua sa mearga (mai ales cate doi in paralel) pe drumurile publice chiar daca au pe langa drum pista speciala destinata bicicletelor (vezi drumul Sibiu - Rasinari, Calea Cisnadiei, etc.). Inteleg ca nu exista padure fara uscaturi, dar politia rutiera doarme in papuci cand vine vorba despre biciclisti.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Alzara 1918

Acum 1 lună

Doi bicicliști alăturați sunt patru roți care nu poluează și pe care le poți depăși regulamentar …
Raspunde

Ftjfg

Acum 1 lună

acele inaltari ar trebui sa fie inainte de de trecerea de pe o parte pe alta a drumului ca sa opreasca masina inainte nu exact unde trece drumul si daca ajunge masina cu viteza pana acolo va lua in plin ciclistii...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vadim Tudor

Acum 1 lună

Pista biciclete si catre poplaca, gura raului!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus