Joi,
23.05.2024
Parțial Noros
Acum
15°C

Deputatul Ganț cere din nou CFR vagoane decente, după ce anul trecut a fost pișcat de ploșnițe. ”Ultimele vagoane de dormit au fost achiziționate în perioada 2008 - 2011”

Deputatul Ganț cere din nou CFR vagoane decente, după ce anul trecut a fost pișcat de ploșnițe. ”Ultimele vagoane de dormit au fost achiziționate în perioada 2008 - 2011”

Deputatul FDGR Ovidiu Ganț revine cu o solicitare către ministrul Transporturilor prin care îi solicită să-i spună când se vor cumpăra noi vagoane de dormit pentru trenurile CFR.

Nu este prima dată când Ganț are o astfel de solicitare, la una dintre ele, din 2016, i s-a transmis că urmează să fie achiziționate unele vagoane noi, iar altele să fie modernizate. De această dată, însă, i s-a transmis că ”ultimele vagoane de dormit, 9 unități nou construite, au fost achiziționate în perioada 2008 - 2011”.

Deputatul FDGR s-a plâns ministrului Grindeanu că actualele vagoane de dormit ale CFR sunt uzate moral și fizic.

”Călătoresc frecvent cu vagoane de dormit ale CFR, atât pe rute interne, cât și pe rute externe. Acestea sunt uzate moral și fizic și deci nu mai corespund nici standardelor internationale și nici celor interne. Totodată, există cu certitudine mari probleme legate de întreținerea și repararea lor, dat fiind faptul ca nu se mai găsesc piese de schimb. În aceste condiții, consider că ar trebui achiziționate vagoane de dormit noi și de aceea, va întreb, stimate domnule ministru, dacă se are în vedere achiziționarea unor astfel de vagoane în anul 2024”, a întrebat deputatul.

Ministrul Sorin Grindeanu i-a transmis că în cadrul PNRR, CFR Călători are încheiate contracte de reconstrucție și modernizare pentru 6 vagoane de dormit și 14 vagoane cușetă, însă admite că parcul de vagoane al societății e îmbătrânit: ”din parcul activ de vagoane de dormit utilizat în compunerea trenurilor, 60% au o vechime de circa 60 de ani de la data fabricației.”

În planurile companiei se află modernizarea a 55 de locomotive electrice, a altor 20 de locomotive diesel și a 139 de vagoane de călători, din care „109 vagoane clasă și 30 de vagoane speciale – vagoane de dormit, cușetă și restaurant”.

Ciupit de ploșnițe

Deputatul Ovidiu Ganț s-a plâns în septembrie 2023 că a fost ciupit de plosnite într-un tren cu care călătorea de la București Nord la Timișoara Nord. Supărat, el l-a sesizat atunci pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și pe directorul general al operatorului feroviar de stat, Traian Preoteasa.

„Da, incidentul a fost real. I-am spus insotitorului de vagon, care a raportat mai departe. Eu nu vreau sa comentez mai mult, acum e treaba CFR (CFR Calatori – n.red.) sa rezolve problema”, a declarat parlamentarul pentru Club Feroviar, în septembrie 2023.

Zeci de ceferiști au sesizat superiorii ierarhici în acea perioadă că au fost ciupiți de ploșnițe în vagoanele de dormit, adică la locul de muncă.

Vagoanele vechi nu se vând nici pe fier vechi

În 2016, deputatul FDGR i-a transmis ministrului Transporturilor  de atunci o interpelare în care îi solicită achiziționarea de vagoane noi pentru CFR Călători, deoarece cele românești sunt cele mai murdare din toată Europa. ”Au tapițeria uzată, iar toaletele într-o stare indescriptibilă”, scria Ganț.

Răspunsul ministrului de atunci, Dan Marian Costescu nu lăsa loc de mult entuziasm. Vagoanele vechi nu se vând nici pe fier vechi, explica acesta. Exista însă intenția să se modernizeze 40. 

”CFR Călători SA intenționează să modernizeze un număr de 40 de vagoane de călători care pot circula cu viteze de până la 200 km/oră, au surse de alimentare cu energie electrică multi-tensiune și pot fi folosite în compunere treburilor CFR pentru destinația Viena. Totodată, în cursul acestui an, operatorul naționale de transport feroviar de călători intenționează să modernizeze 30 de vagoane salon cu finanțare din fonduri proprii și să demareze proiecte de achiziția de rame electrice automotoare. Pentru vehiculele feroviare din parcul de inventare scoase din uz, CFR Călători SA încearcă periodic valorificarea prin vânzare la Bursa Română de Mărfuri, în condițiile legii, dar pe fondul scăderii semnificative a prețului kilogramului de fier vechi, firmele private din domeniu au prezentat un interes scăzut pentru astfel de licitații”, se arată în răspunsul ministrului din 2016.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

S

Acum 1 lună

Pentru ce vagoane daca ei nu mai au mecanici de locomotiva?
Raspunde

Dumitru Hulea

Acum 1 lună

Fedegeristul Ovidiu Gant recurge la gesturi politicianiste în anul electoral 2024 vând să arate că-i pasă de condițiile de călătorie oferite de SNTFC CFR Călători pe trenurile aflate în proprietatea operatorului feroviar de stat. La rândul său, Alin Bratu ***

*** Comentariul a fost moderat, din cauza informațiilor eronate pe care le conține și pentru că mențiunea nu are nicio legătură cu subiectul.

Raspunde

Mopri

Acum 1 lună

Pt.dormit
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus