Miercuri,
19.06.2024
Cer Senin
Acum
16°C

Consultare publică pentru ample modificări: Tursib propune înființarea a cinci noi trasee, din care unul către centrul Sibiului, și a altor opt noi stații

Consultare publică pentru ample modificări: Tursib propune înființarea a cinci noi trasee, din care unul către centrul Sibiului, și a altor opt noi stații

Administrația locală a lansat în consultare publică un proiect de hotărâre care are în vedere ample modificări ale traseelor pe care circulă autobuzele Tursib.

Proiectul de hotărâre a fost lansat dezbaterii publice de către Primăria Sibiu în ziua de vineri, când administrația locală anunța și înființarea unei noi stații de autobuz în zona de sosiri a terminalului Aeroportului internațional Sibiu.

„Având în vedere solicitarea Tursib SA privind optimizarea transportului public de călători și folosirea cât mai eficientă a resursei umane și materiale în vederea satisfacerii solicitărilor și sesizărilor primite atât de la cetățeni, cât și de la agenții economici care își desfășoară activitatea pe raza municipiului Sibiu, ca urmare a modernizării străzii Viitorului și a străzii Bruxelles, a rezultat necesitatea înființării unor noi trasee, stații de autobuz și, implicit, modificarea unor trasee existente”, se arată raportul de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre supus consultării publice.

Un nou traseu către centrul orașului

Din cele cinci noi trasee pe care Tursib le propune a fi înființate unul ar urma să lege zona Lacului lui Binder de centrul orașului. Traseul cu o lungime de 9,3 km ar urma să aibă numărul 20, prima stație urmând a fi una nou înființată, pe strada Tractorului, în zona ansamblului imobiliar The Lake Home.

Propunerea pentru amplasarea stației pe strada Tractorului

Celălalt capăt al traseului este stabilit pe strada Andrei Șaguna, până la care traseul 20 va include în itinerariul său stațiile de pe arterele Paris, Piața Cluj, Kiev, Calea Turnișorului, Autogării, Alba Iulia și, respectiv, Victoriei. La întoarcere, traseul 20 va urma aceleași străzi, dar în sens invers.

Celelate patru noi trasee propuse fac legătura între diferite cartiere ale orașului și Zona industrială vest. Cel mai lung dintre aceste noi trasee este cel cu numărul 211, care ar urma să parcurgă 28,9 km între Calea Dumbrăvii și fabrica Marquardt. Traseul urmează, la dus, arterele Calea Dumbrăvii, Siretului, Calea Cisnădiei, Rahova, Mihai Viteazul, Calea Dumbrăvii, Piața Unirii, Andrei Șaguna, șos. Alba Iulia, Ion Neculce, Malului, Piața Cibin, Reconstrucției, Kogălniceanu, Calea Șurii Mici, noua stradă Bruxelles, Turda, Europa Unită, Lyon, Barcelona și, respectiv, Munchen. La întors, traseul urmează aproximativ același itinerariu cu excepția arterelor care, la dus, au sens unic.

Noul traseu 213 este propus a lega cartierul Valea Aurie de Zona industrială vest pe un traseu cu o lungime de 27 de km, care urmează, la dus, arterele Ludoș, Calea Poplăcii, Cristianului, Maramureșului, Malului, Reconstrucției, Mihail Kogălniceanu, Calea Șurii Mici, Bruxelles, Turda, Europa Unită, Lyon, Barcelona și, respectiv, Munchen.

Traseul 214 este propus pe o lungime de 22,7 km, cu capete de linie la IRMES și, respectiv, Marquardt. Traseul urmează străzile Ștefan cel Mare, Semaforului, Vasile Milea, Andrei Șaguna, Alba Iulia, Ion Neculce, Malului, Reconstrucției, Kogălniceanu, Calea Șurii Mici, Bruxelles, Turda, Europa Unităp, Lyon, Barcelona și, respectiv, Munchen.

În fine, cel de-al cincilea nou traseu este propus între Lazaret și – la fel ca și în restul noilor trasee profesionale – Marquardt. Cei 25,2 km ai noului traseu urmează, la dus, arterele Calea Gușteriței, Constituției, Abatorului, Târgu Fânului, Rusciorului, Lungă, Gladiolelor, Râului, Reconstrucției, Kogălniceanu, Calea Șurii Mici, Bruxelles, Turda, Europa Unită, Lyon, Barcelona și Munchen.

Prelungiri

Pe lângă aceste modificări, Tursib propune ca toate cursele cu nr. 13 să aibă capăt de traseu vizavi de Muzeul Astra.

În plus, traseul cu numărul 19, care pornește din Gară, este propus a fi prelungit până în Zona industrială Vest, respectiv până la Marquardt.

Ca urmare a introducerii noilor trasee, Tursib arată că va trebui ajustat programul de circulație de pe alte 12 trasee (și anume 1, 2, 5, 10, 13, 14, 15, 16, 111, 113, 114 și 115).

Noile stații

În afara noii stații propusă a deveni capăt de linie pentru traseul 20 pe strada Tractorului, administrația locală propune înființarea a trei noi trasee pe strada Bruxelles, recent prelungită până la intersecția cu Calea Șurii Mici. Prima stație este propusă vizavi de magazinul Simpa, cea de-a doua urmând a fi amplasată în zona sensului giratoriu amenajat pe strada Bruxelles, iar cea de-a treia – vizavi de sediul ODU.

Restul de patru noi stații sunt propuse pe strada Viitorului. „Înainte de intersecția cu strada Moara de Scoarță, în dreptul imobilului cu nr. 57 de pe Moara de Scoarță; după intersecția cu strada Moara de Scoarță, vizavi de imobilul cu nr. 1 de pe această stradă; între numărele 22A și 22B și în dreptul numărului 24”, este descrierea amplasării acestor noi patru stații.

Consultă aici, în format integral, proiectul de hotărâre supus consultării publice și anexele acestuia

Sibienii care au propuneri și sugestii sunt invitați să le transmită pe adresa [email protected] sau să le depună în scris la Centrul de informații pentru cetățeni din sediul Primăriei, până cel mai târziu în data de 28 mai 2024.

Citește și Stație nouă Tursib la Aeroport: autobuzele vor intra în parcarea terminalului în funcție de programul zborurilor

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

23 comentarii

Armenciu Nicolae

Acum 1 lună

Bună seara! Pentru a se stabili locul de amplasare a stațiilor de autobuz, este necesară o deplasare în teren a responsabilului Primariei Sibiu şi un reprezentant al Tursib împreună cu un şofer al acestei instituții care are cea mai bună expertiză in ceea ce privește amplasarea acestor stații. El stie cel mai bine unde încurcă cel mai puțin circulația. Şi ca idee, reprezentanții Primăriei Sibiu cu competențe în această direcție, să încerce să lămurească părinții care îşi duc zilnic copiii cu maşina personală la scoală, ca mijloacele de transport ale Tursib sunt sigure şi reprezentanții Poliției locale să facă această siguranță plauzibilă. Să vadă părintele căci copilul este într-adevăr în siguranță aşa încât să lase copilul sa se deplaseze cu autobuzul. Pentru asta Primăria să facă posibilă deplasarea gratuită a copiilor de şcoală generală şi liceu. Natalitatea scade într-o oarecare măsură şi pentru faptul că forurile de conducere ale acestei țări nu fac absolut nimic pentru tânără generație. Sau poate aşa se doreşte. Totuşi primăriile pot face ceva in acest sens prin hotărârile de consiliu. Toate cele bune!
Raspunde

Socrate

Acum 1 lună

Sa stii ca elevii din ciclul gimnazial si cei de liceu merg gratuit cu mijloacele de transport în comun! De câțiva ani. Ai ratat stirea. Pe baza carnetului de elev si adeverința de la școală elevul primește un card cu care circula gratuit.
Raspunde

@Armenciu Nicolae

Acum 1 lună

Dă concurs la primărie, dacă te pricepi. Și dacă n-a ajuns la ferma voastră de postaci, află că în Sibiu transportul copiilor e gratuit, ba chiar există trasee dedicate. Așa că dă sfaturi acolo la tine, la Carmen Dan.
Raspunde

Vali

Acum 1 lună

Pana la urma vesti bune. traseu 20 super!
Raspunde

Funk

Acum 1 lună

Ar fi foarte de folos pt sute/mii de locuitori din zona Dedeman sä aibä si ei o statie de Autobuz. Vä rog sä vä ginditi si la acestia. Multumesc
Raspunde

Frikirikimiki

Acum 1 lună

Ia mergeti voi in audienta la frau Fodor, sa va zica de ce nu se poate. A, pardon, ca si "fostul" herr, nu da nici pensionara audiente, in dispretul legii. Pai cartierul ala de langa Dedeman nu e nici macar in Sibiu, deci nu poate veni autobuzul. Acelasi lucru ce le-au zis si celor din Arhitectilor. Mergeti la Selimbar sa bage autobuz.... a nici aia nu pot sa bage autobuz in Sibiu. "Ghinion", ca sa citez un mare profesor de fizica in viata!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

@Frichimichi

Acum 1 lună

Tu înțălăgi ce scrii, au ești bat?
Raspunde

SINCA GHEORGHE

Acum 1 lună

Când vor întra în vigoare o hotărâre a celor două primarii( o înțelegere de comun acord) ,Cisnădie și Sibiu,în rezolvarea transportului în comun din Cartierul Arhitecților?
Raspunde

Frikirikimiki

Acum 1 lună

Cand va iesi lumea la vot, atat in Sibiu cat si in Cisnadie, si nu vor mai vota aceleasi persoane care nu fac absolut nimic pt cetateni de 12 ani.
Raspunde

@Frichimichi

Acum 1 lună

Adică peste 12-16 ani, că deocamdată mergem tot cu ăștia
Raspunde

Alina

Acum 1 lună

Ar fi foarte bine sa nu fie iarăși modificat orarul și frecvența celorlalte trasee , cum ar fi pentru autobuzele 1, 13, etc. Și așa frecventa autobuzelor este destul de redusă ....PTR 13 de exemplu a scăzut frecventa data trecuta când trebuia să crească frecventa deoarece s au introdus autobuze noi pe traseu. Poate se reușește și in weekend creșterea frecvenței autobuzelor ....uneori vin și la 2 ore distanta.....
Raspunde

Claudiu

Acum 1 lună

Anul trecut Tursib-ul s-a dus buluc peste primarie; ca nu au personal, ca nu le mai ajung banii, ca soferii nu mai vor sa faca ore suplimentare si asa mai departe. Au redus frecventa pe unele dintre trasee si alte asemenea. Care asa au ramas. De exemplu pe traseul 10 care leaga Turnisorul de Gusterita, traseu lung, sambata dupa amiaza si duminica, frecventa este in prezent 17:31 19:36 pe orice directie. Si nu se prea poate face nimic, presupun. Asta in timp ce 2 circula ca trenuletul indiferent de ziua saptamanii Iar acum se infinteaza 5 trasee noi ? Cu ce soferi ? Cu ce bani ? Consultarile acestea de ochii lumii - ca pana la urma tot cum vrem "noi" iese- nu doar ca au un puternic iz electoral dar nu se prea pot acoperi economic. Si atunci ?
Raspunde

Bambolero

Acum 1 lună

Da ce treabă ai tu cum se face și cu ce se face. Și da, se face.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Claudiu

Acum 1 lună

"Treaba" mea este ca mi-am exprimat o opinie . Spre deosebire de tine, care trollezi cand nu te bagi in seama din plictiseala. Tursib-ul este sustinut financiar de autoritatea locala; de ani de zile. Desi au statie ITP si alte alea, e mereu pe minus si minunat "administrat". Si tot acel "gratis" se plateste de la bugetul local; buget care, ghici, este format in marea lui majoritate din taxe si impozite. Si atunci, poate imi explici dumneata cum vine de se face ca pe unul din traseele vechi nu pot asigura o frecventa mai mare de 2 ore intre 17 si 19, in week-end (de zici ca e autobuzul de Paltinis sau Jina) dar exista suficiente resurse pentru 5 trasee noi ? Nu ma intelege gresit! Chiar nu am nimic impotriva infiintarii de trasee sau statii noi. Insa mi-e greu sa inteleg cum se face ca tot ce s-a redus ca frecventa in iarna trecuta din lipsa de resurse si personal ramane neschimbat in vreme ce exact ceea ce lipseste....exista pentru trasee noi. Cat despre "consultari" in orasul asta unde de mai bine de 20 de ani nu exista absolut nici o opozitie la ceva, cand toti politicienii sunt infratiti la vedere sau pe sub masa si seara dupa program iar PR-ul functioneaza duduind, nu se pot percepe altfel decat la nivel de ars gazul de pomana.
Raspunde

Bambolero

Acum 4 săptămâni

Nea Claule, societatea de transport a oricărei municipalități e pe minus și de aceea subvenționată. Frecvența nu se stabilește după când vrei matale să circuli (moca) ci după niște considerente economice și trafic de călători. Lasă-i pe ăia pe care-i plătim să se ocupe, că stăm mai bine ca alții. Și când chiar te grăbești, dă și tu 8 lei la ride-sharing.
Raspunde

Ionel

Acum 1 lună

Jumatate din strazile alea enumerate din Zona Industriala nu se intersecteaza. Ori astia din primarie nu stiu cum se numesc strazile, ori au inventat teleportarea. Cine stie, or fi avand niste licitatii de autobuze care manipuleaza continuul spatiu-timp. Oras smart, profesori de fizica, vorba aia.
Raspunde

Leo

Acum 4 săptămâni

Până să ajungeți la înființarea de noi stații de ce nu se amplasează Afișajele Electronice în Stațiile Tursib ? Cele 100 și ceva promise de Primăria Municipiului Sibiu și Tursib ? Nu aveți pic de bun simț ! Se vorbește de 1 an de zile despre aceste afișaje! Unde sunt ?
Raspunde

Sdfsd

Acum 4 săptămâni

idee de noaptea mintii cu statie de autobuz in giratoriu. cel care a propus merita un premiu: nebunul anului Magna Cum Laude pentru aceasta idee superba :)
Raspunde

Bambolero

Acum 4 săptămâni

Da cu ce te încurcă, lumina de lumânare minții ?
Raspunde

Leonard

Acum 4 săptămâni

Sunt 200 % de acord cu aceste propuneri enumerate mai sus în acest articol !

Raspunde

Andu

Acum 3 săptămâni

Cand o sa bage transport in Arhitectilor, o sa merg la vot. Da-o naibii, pierdem ore de mers pe jos, km zilnic, sa aju gem la servici. Traseul 11 nu ne ajuta,caci pana la statia de la kaufland facem 2 km dus+2 km intors.zilnic. si pentru alte probleme. Parca am fi in vestul salbatic.

Raspunde

Un sibian

Acum 3 săptămâni

Cică în schimb se vor "AJUSTA" multe dintre programele actualelor trasee, adică li se vor RĂRI frecvența, de parcă nu sunt destul de RARE. Se ascund după cuvinte Și văd că ține și după reacția unor cititori. Vorbe de meșteșugite ...

Raspunde

Mircea

Acum 3 săptămâni

vrem transport public catre Sibiu din cartierul Arhitectilor.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus