Sibiul se află pe primul loc într-un clasament al orașelor cu cea mai dezvoltată infrastructură pentru bicicliști.
În topul celor mai bine dezvoltate orașe la capitolul pistelor pentru biciclete, conform indexului T.R.A.I, realizat de Storia, sunt orașele: Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) și Reșița (58,8).
București se află spre finalul clasamentului și ocupă poziția 29 (scor 36,2) în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști.
În rândul orașelor în care locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt insuficiente se află: Pitești (scor 32), Constanța (29,9), Botoșani (29,6), Craiova (26,6), Călărași (26,4), Târgu Mureș (26,1), Ploiești (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) și Brăila (15,5).
În topul cartierelor, primele cinci locuri sunt ocupate de Ștrand din Sibiu (scor 87,9), Valea Aurie din Sibiu (87,8), Aleea Tudor Neculai din Iași (86,8), UTA din Arad (85,6) și Copou din Iași (85,2). Aici, locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicletele datorită existenței multor piste.
Dealtfel, în primele 10 cartiere din țară, Sibiul deține 4 poziții.
La polul opus, cartierele cu un grad mare de nemulțumire în ceea ce privește numărul de piste pentru biciclete sunt 6 cartiere din Constanța: Anda (scor 6,3), Palazu Mare (6,4), Inel 1 (6,6), Inel 2 (7), Viile Noi (7,3), Palas (9,1), Tomis Plus (9,4), urmate de Sălaj din București (scor 9,6), Km 5 tot din Constanța (9,7) și Obor din Brăila (9,8).
Conform sondajului realizat de Storia, 36% dintre respondenții din București și 39% dintre respondenții din alte orașe ale țării nu folosesc niciodată bicicletele pentru a se deplasa. Întrebați dacă ar folosi mai des bicicletele în cazul în care ar exista mai multe piste, 71% dintre respondenții din București și 65% dintre respondenții din alte orașe ale țării au oferit un răspuns pozitiv.
Indexul T.R.A.I prezintă atât date obiective, preluate din Google Traffic, Google Places, Airly, Storia, cât și date subiective preluate de la locuitorii din cartierele incluse pe platformă. Unul dintre indicatorii subiectivi analizați este reprezentat de „Pistele pentru biciclete” și cumulează răspunsurile locuitorilor referitoare la cât de frecvente sunt pistele pentru biciclete în cartierele și orașele lor. Cu cât scorul este mai apropiat de 100, cu atât este mai ușoară deplasarea cu bicicleta în zona analizată.
Storia este platforma de imobiliare lansată de OLX, unde proprietari, agenți imobiliari și dezvoltatori își prezintă ofertele.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: cartiere in sibiu , infrastructura pentru biciclet , infrastructură , Sibiu , cartiere , biciclete , pista pentru biciclete
Vizualizari: 4019
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Kukuruku
Acum 10 ore
Vlad christian
Acum 11 ore
Victor
Acum 11 ore
Steve
Acum 11 ore
Gabytza Gabor