Duminică,
15.09.2024
Innorat
Acum
8°C

Analiză: Sibiul e orașul din țară în care locuitorii se deplasează cel mai ușor cu bicicletele. 4 din primele 10 cartierele ”bike friendly” sunt din municipiu

Analiză: Sibiul e orașul din țară în care locuitorii se deplasează cel mai ușor cu bicicletele. 4 din primele 10 cartierele ”bike friendly” sunt din municipiu

Sibiul se află pe primul loc într-un clasament al orașelor cu cea mai dezvoltată infrastructură pentru bicicliști.

În topul celor mai bine dezvoltate orașe la capitolul pistelor pentru biciclete, conform indexului T.R.A.I, realizat de Storia, sunt orașele: Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) și Reșița (58,8).

București se află spre finalul clasamentului și ocupă poziția 29 (scor 36,2) în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști.

În rândul orașelor în care locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt insuficiente se află: Pitești (scor 32), Constanța (29,9), Botoșani (29,6), Craiova (26,6), Călărași (26,4), Târgu Mureș (26,1), Ploiești (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) și Brăila (15,5).

În topul cartierelor, primele cinci locuri sunt ocupate de Ștrand din Sibiu (scor 87,9), Valea Aurie din Sibiu (87,8), Aleea Tudor Neculai din Iași (86,8), UTA din Arad (85,6) și Copou din Iași (85,2). Aici, locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicletele datorită existenței multor piste.

Dealtfel, în primele 10 cartiere din țară, Sibiul deține 4 poziții.

La polul opus, cartierele cu un grad mare de nemulțumire în ceea ce privește numărul de piste pentru biciclete sunt 6 cartiere din Constanța: Anda (scor 6,3), Palazu Mare (6,4), Inel 1 (6,6), Inel 2 (7), Viile Noi (7,3), Palas (9,1), Tomis Plus (9,4), urmate de Sălaj din București (scor 9,6), Km 5 tot din Constanța (9,7) și Obor din Brăila (9,8).

Conform sondajului realizat de Storia, 36% dintre respondenții din București și 39% dintre respondenții din alte orașe ale țării nu folosesc niciodată bicicletele pentru a se deplasa. Întrebați dacă ar folosi mai des bicicletele în cazul în care ar exista mai multe piste, 71% dintre respondenții din București și 65% dintre respondenții din alte orașe ale țării au oferit un răspuns pozitiv.

Indexul T.R.A.I prezintă atât date obiective, preluate din Google Traffic, Google Places, Airly, Storia, cât și date subiective preluate de la locuitorii din cartierele incluse pe platformă. Unul dintre indicatorii subiectivi analizați este reprezentat de „Pistele pentru biciclete” și cumulează răspunsurile locuitorilor referitoare la cât de frecvente sunt pistele pentru biciclete în cartierele și orașele lor. Cu cât scorul este mai apropiat de 100, cu atât este mai ușoară deplasarea cu bicicleta în zona analizată.

Storia este platforma de imobiliare lansată de OLX, unde proprietari, agenți imobiliari și dezvoltatori își prezintă ofertele.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

26 comentarii

Tarzan pe biță

Acum 1 lună

Așa îți dai seama cât e de praf România la capitolul piste de biciclete. Chiorul, rege în țara orbilor.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Felicitări Primăriei. I-am reales ca să mai facă.
Raspunde

Biker

Acum 1 lună

O analiză făcută de intermediari din domeniul imobiliar. Adică de unii specializați în comisioane, nu în deplasare verde. Oare au fost cu bicicleta pe “pistele” de pe Mihai Viteazul sau V Aaron? Dacă nu, să lase mașinile de firmă și sa umble în două roți, apoi mai vedem.
Raspunde

Louis XIV

Acum 1 lună

Mă daca as fi sa aleg dintre toate triburile societății pe cel mai jegos .pe voi v-as alege de departe . Scursurile societății! Ba și infractorii au o cultură de la care poți să înveți ceva . Dar de la voi nimic ! Zero ! Tabula rasa. Doar zgomot de motoare și testosteron artificial. Eu mă mir cum dracu de va mă suporta globaliștii și cu europeniștii. Poluare la greu fara nici un sens . Dar absolut fără nici un sens .
Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 lună

Taci "Ludovicule" ca de te prind cu "tzoacla" pe trotuar iti tai gumele...nu toti "bikerii" sunt niste cocalari infecti cu tobe sparte care tureaza motoarele ca urangutanii in calduri seara de seara...intre "aia" si hipsterii cu glezne goale ca tine nu stiu cine e mai rau...unu mai p decat altul
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 lună

Da ce "bikeri" sunt la voi, la călărași?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 lună

Io cred că este cum spune Biker, mai sus, mai mult pe hârtie. Dar pistă de biciclete de 3 km cu 11 milioane de euro, cât o autostradă de aceeași lungime, lângă Cibinul mizerabil și plin de gunoaie, numai la Sibiu Fodor și FDGR-ul ei, succesori ai naziștilor, o făcut.
Raspunde

Altul

Acum 1 lună

Autostrada e 4 mil/km? Ai transformat din ruble și ai uitat niște zerouri? Și nu te-ai prins, minte de călărași, că pe noi sibienii nu succesorii naziștilor ne deranjează, ci succesorii comuniștilor. De-aia vă dăm peste bot, la fiecare vot,
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 lună

Lasă tu, bandilă, Călărașii și succesorii comuniștilor închipuiți, că FDGR-ul tău e succesorul naziștilor cu acte făcute la cerere în instanță! Altfel, da e exact cum spui tu, un km de autostradă la câmpie costă 4-5 milioane de euro/km. Cât o pistă de biciclete din Sibiu! Îți dai seama cât au furat securicii și naziștii tăi de acolo? Păi cu banii ăștia umpleau Cibinul din mal în mal cu beton!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Un sibian

Acum 1 lună

Altule, nazistule, nu mai vorbi tu în numele sibienilor, vorbește în numele tău.
Raspunde

Altul

Acum 1 lună

(Acest mesaj a fost moderat din cauza limbajului jignitor)

Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Autostrada costa 5-6 mil euro/km si nu are doar 1 m latime. 11 mil de euro pe 3 km de pista de biciclete e strigator la cer.
Raspunde

Pastor Marginas

Acum 1 lună

Vrajala ieftina facuta la comanda si pe bani, praf in ochi pentru fraieri. Pita si circ...
Raspunde

Ha ha ha

Acum 1 lună

E Clar că acest top e intocmit mai mult decât superficial. Doar Turnul Sfatului a scris de minim 5 accidente anul aceasta, cu victime bicicliști doborâți pe "piste" de ușile deschise ale mașinilor parcate. Pot fi cele mai bune "piste" din galaxie daca într-o secundă dinții în îți pot rămâne într-o portieră deschisă sau dacă mai rau- îți rupi cervicala din cauza proiectarii stupide - amplasare integrala in raza de deschidere a portierelor mașinilor parcate.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 lună

Fake news

Raspunde

Sebi

Acum 1 lună

Eu locuiesc pe strada Viile Sibiului, din Municipiul Sibiu, cred ca ar trebui făcut un studiu despre cum sa ajungi pe jos de pe strada mea în Oraș, practic nu avem nici o legătură pietonala cu orașul nostru, asa ca bucurați-vă pentru ce aveți, se poate mult mai rău....
Raspunde

Adina

Acum 1 lună

"Asteroid ce ne facem că avem cel mai prost sistem de transport în comun? Vin autobuzele si la 30 minute distanță unele de celelalte. Orașe ca Bucureștiul, Clujul, Oradea până și Aradul sunt mult peste noi" "Noh ce să facem, încurajați-i să își cumpere biciclete..." "Păi și iarna, în ger... sau dacă e vreunul mai handi... ce se fac?" "Eh acuma și voi... puneți multe întrebări.."
Raspunde

Dan

Acum 1 lună

Nu mai considerati niste linii pe sosea cu vopsea pe jumatate stearsa pista de biciclete. Aia e bataie de joc si atentat la siguranta publica.
Raspunde

Biciclist cotidian

Acum 1 lună

Scorul asta e pentru ca restul oraselor au infrastructura zero zero zero, nu pentru ca e Sibiul top la deplasarea cu bicicleta. Fac intre 10-15 km pe bicicleta zilnic si nu ma pot folosi de nici o pista din alea doua laudate. tre sa ma lupt cu bizoni care deschid usi in fata mea, cu scurgerile de apa pluviala puse SUB nivelul asfaltului, cu haosul din giratorii, cu lipsa de respect, cu lipsa locurilor sigure in care sa-mi pot lega roata si mai pot continua pana dimineata. Asta nu e un oras sigur deloc pentru biciclisti si cu atat mai putin usor
Raspunde

Chiriac

Acum 1 lună

Asta e gluma zilei
Raspunde

Calin

Acum 1 lună

Obisnuiesc sa ma deplasez cu bicicleta prin oras ori de cate ori am ocazia. De fiecare data ma c** pe mine cand ca trebuie sa ocolesc o gura de canal prea joasa, o groapa sau gunoi sau ma depaseste o masina mai mare decat un autoturism. Masinile cand te depasesc fac s-uri ca sa se indeparteze de tine sa-ti ofere siguranta, iar cand nu fac asta simti fiori mai ales cand trece unul cu bascula. Sibiu Bike Friendly e doar propaganda comunista a primariei.
Raspunde

Alt biciclist

Acum 1 lună

inca astept un ales local (in special pe cora sau colegii ei de la fdgr sau PeeNeLee care-s tot cu deplasarea alternativa in gura) sa-l vad pedalând in oras pe asa zisele piste. Doar o traversare de oras din zona aeroportului pana la str. semaforului/ Rahova sa execute tangent la autobuze, cife, auto ce se deplaseaza cu 50-60 kmh fara a schita devieri de trasa evidente cand depasesc biciclisti.
Raspunde

Darius88

Acum 1 lună

Articol platit de primarie, 100%. Pistele de biciclete din Sibiu sunt o rusine. Nu ofera nicio siguranta, sunt inguste si sunt facute fara nicio logica, nu sunt conectate intre ele. Facute doar pentru a incurca traficul de masini. Rusine turnul sfatului ca laudat astfel de proiecte esuate.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 lună

Da cât de gras ești de nu încapi pe ele? Postezi la comandă ca papagaiu

Raspunde

Darius88

Acum 1 lună

O pistă de bicicletă trebuie să aibă 2 benzi, ca să nu intri pe drum când vrei să depășești un biciclist mai lent. Deștept mai ești, mai mergi și tu prin orașele europene să vezi cum arată pistele de biciclete sărăntocule.
Raspunde

Darius88

Acum 1 lună

Alin Bratu, ai dovedit inca o data ca esti un jurnalist de 2 bani. Imi pare rau ca am donat pentru tine acum cativa ani cand ai avut probleme. Nu o sa te mai ajut in viata asta cu nimic.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus