Miercuri,
18.09.2024
Cer Senin
Acum
17°C

Revoltă față de închiderea neprevăzută a Podului Gării: „Mizerie mai mare nu am văzut”. Primăria: constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor mai repede

Revoltă față de închiderea neprevăzută a Podului Gării: „Mizerie mai mare nu am văzut”. Primăria: constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor mai repede

Primăria Sibiu a anunțat că Podul Gării va fi închis timp de două din cele trei luni alocate reabilitărilor. Anunțul a revoltat inclusiv constructori sibieni care nu au mai participat la licitație tocmai din cauza prevederilor din caietul de sarcini, potrivit cărora „lucrările la nivelul pasajului se vor executa obligatoriu fără închiderea totală a circulației pe pod”.  Reprezentanții Primăriei spun că au decis să schimbe regulile ca urmare a faptului că reprezentanții constructorului angajat și-au asumat că vor termina lucrările care afectează circulația în cele două luni de restricții totale.

A fost o surpriză neplăcută anunțul făcut în cursul zilei de ieri de către Primăria Sibiu, potrivit căreia circulația pe Podul Gării va fi închisă total timp de două luni, începând cu ziua de miercuri, 7 august. Motivul invocat de Primărie în comunicatul prin care a livrat vestea este „pentru a permite desfășurarea acestor lucrărilor complexe”.

Citește și Podul Gării se închide complet de miercuri, 7 august. Încep lucrările de reabilitare

Surpriza neplăcută este generată de faptul că, în cadrul procedurii pentru atribuirea acestui contract, caietul de sarcini prevede cât se poate de clar că circulația pe pod nu poate fi închisă total decât pe perioada nopții. „Lucrările la nivelul pasajului se vor executa obligatoriu fără închiderea totală a circulației pe pod, dar cu introducerea unor restricții de circulație și cu realizarea semaforizării în acest sens. Închiderea totală a circulației pe pod se poate realiza pe timpul nopții doar dacă se execută lucrări în această perioadă. Pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a pasajului într-o perioadă cât mai scurtă, respectiv finalizarea execuției în maxim trei luni zile, se impune organizarea programului de lucru în două schimburi pe perioadele în care se execută lucrări ce pot afecta circulația pe pasaj”, se subliniază în caietul de sarcini din documentația de atribuire.

Citește și Licitație pentru Podul Gării. Lucrările se vor executa obligatoriu fără închiderea totală a circulației. Vor fi amenajate 41 de locuri de parcare sub pod

„Nu și nu” și la clarificări

Licitația a fost lansată pe 21 martie 2024. Înaintea depunerii ofertelor, Primăria a fost solicitată în faza de clarificări să renunțe la cerința menținerii traficului deschis pe o bandă de circulație. Motivele enumerate 

mai mulți constructori au solicitat în faza de clarificări renunțarea la prevederea potrivit căreia traficul nu se poate închide total. Asta cu atât mai mult cu cât în avizul emis pentru această lucrare, cei de la CFR au solicitat ca pe banda care rămâne deschisă circulației, mașinile să nu circule cu mai mult de 30 de km/h și să fie sporită distanța între vehicule astfel încât „să circule un singur vehicul pe deschidere” (adică mașinile să circule având o distanță de minim 20 de metri între acestea).

„În proiect se propune ca execuția să se facă mai întâi pe o bandă, pentru a evita închiderea traficului pe pod. Însă acest lucru conduce la următoarele aspecte: se dublează durata de execuție; calitatea lucrărilor are de suferit; timpii de semaforizare pentru traficul mașinilor, astfel încât să circule un singur vehicul pe o deschidere sunt foarte greu de stabilit; depozitarea materialelor care se pun în operă nu se poate face pe banda pe care se lucrează; nu se poate asigura siguranța traficului pe lângă utilajele care lucrează pe banda alăturată. De exemplu, repartizatorul de asfalt are lățimea între 2,5 m și 5,00 m, iar o bandă carosabilă are 3,90 m, rezultă de aici că este greu de asigurat siguranța vehiculelor aflate pe pod în vecinătatea utilajelor”, arăta un constructor care justifica, astfel, necesitatea închiderii circulației pe perioada de execuție a lucrărilor.

Primăria Sibiu, prin reprezentanții săi, s-a arătat însă fermă pe poziții. „Autoritatea contractantă nu acceptă închiderea circulației pe întreaga perioadă de execuție a lucrărilor”, este subliniat și îngroșat în răspunsul dat solicitării de mai sus. După ce redau pasajul subliniat din caietul de sarcini în care se arată că lucrările trebuie făcute sub trafic, funcționarii Primăriei „deschid o portiță”. „După caz, se va accepta închiderea totală a circulației pe pod, pentru intervale de timp bine stabilite, doar pentru operațiunile pentru care contractantul dovedește că nu se pot executa cu podul în circulație”, se încheie răspunsul Primăriei (sublinierile și îngroșările aparțin funcționarilor).

Până la termenul limită de depunere a ofertelor – prelungit cu o săptămână, până în 25 aprilie – doi constructori s-au arătat interesați lucrare: Con-A Operations și, respectiv, Antrepriza de reparații și lucrări ARL Cluj, parte a grupului Strabag. Oferta desemnată câștigătoare, având cel mai mic preț, este cea a firmei din Cluj, care a semnat contractul cu Primăria Sibiu în data de 25 iulie, pentru suma de 9,5 milioane de lei, cu tot cu TVA (față de 10,7 milioane de lei, cu tot cu TVA, bugetul alocat inițial).

Citește și Traseele a șapte autobuze Tursib vor fi deviate din cauza închiderii Podului Gării. „Este posibil ca autobuzele să acumuleze întârzieri”

Constructori dezavantajați

„Noi am făcut un calcul și, pentru a respecta cerințele din caietul de sarcini - în sensul de a nu închide total circulația și a lucra în cât mai multe schimburi, chiar și noaptea – aveam nevoie de cel puțin 150 de muncitori în fiecare zi acolo. Foarte mult, în bugetul alocat. Prin urmare, nu am mai participat la licitație”, arată un constructor sibian cu care a discutat Turnul Sfatului.

Mult mai revoltat s-a arătat un alt constructor, care spune că aceeași prevedere din caietul de sarcini – conform căreia traficul nu se va închide – l-a determinat să nu participe la licitație. „Mizerie mai mare ca asta nu am văzut niciodată și sunt sute de licitații la care am participat. De ce spun asta? Pentru că în caietul de sarcini este detaliat modul în care se execută lucrarea: închizi o bandă, decapezi și așa mai departe. După care treci la banda următoare. Prin ceea ce a făcut acum Primăria a creat un avantaj acestui constructor. Nu doar prin faptul că una e să frezezi tot podul o dată și să de desfășori fără griji, ci și prin economiile care se realizează. De exemplu, simplist spus, când pui hidroizolația pe o bandă și o acoperi mai apoi cu asfalt, atunci când treci cu lucrarea la următoarea bandă de circulație ar trebui să frezezi jumătate de metru din stratul de asfalt proaspăt așternut, până deasupra hidroizolației. Astfel încât, hidroizolația pe care o așterni și pe noua bandă pe care ai început lucrarea să acopere jumătate de metru din hidroizolația aferentă celeilalte benzi de circulație. Iar acesta este doar un exemplu. Eu sunt sceptic și în ceea ce privește termenul de realizare: dacă se descoperă vicii ascunse? Rămâne podul închis total circulației până se identifică și aprobă noile soluții?”, este o a doua reacție culeasă de Turnul Sfatului.

De altfel, strict pe subiectul modului în care hidroizolația trebuie realizată au făcut precizări și reprezentanții Primăriei Sibiu în faza de clarificări a licitației. „Şapa hidroizolatoare trebuie să poată fi aplicată şi la poduri în exploatare, la care lucrările să se execute pe o jumătate a căii, iar pe cealaltă jumătate să se desfăşoare circulaţia normală, asigurându-se continuizarea şapei, cu păstrarea caracteristicilor tehnice”.

Primăria spune că a avut în vedere interesul cetățenilor

Reprezentanții Primăriei Sibiu arată că a renunțat la interdicțiile din caietul de sarcini în urma discuțiilor cu constructorii, care au arătat că în loc să lucreze trei luni cu închiderea alternativă a circulației pe câte o bandă, pot să termine lucrările care afectează traficul în două luni. Și că, astfel, circulația ar fi afectată doar două luni, chiar dacă total.

„Primăria Sibiu a avizat această variantă, a închiderii complete a traficului pe Podul Gării timp de două luni, având în vedere interesul cetățenilor care tranzitează zona și reducerea disconfortului resimțit de aceștia. Scopul în realizarea acestei lucrări este acela de a o finaliza cât mai repede, respectând bineînțeles standardele de calitate. Astfel, în discuțiile organizatorice purtate cu constructorul după semnarea contractului de execuție a lucrărilor, acesta și-a asumat să finalizeze lucrările care afectează traficul în termen de două luni, în loc de trei luni, cât era prevăzut în contract. Prin urmare, Primăria Sibiu a acceptat această variantă, datorită scurtării perioadei în care sunt necesare restricții în trafic”, transmit reprezentanții Primăriei Sibiu în atenția cititorilor Turnul Sfatului.

Închiderea totală a traficului (până pe 7 octombrie) se va suprapune și cu începutul noului an școlar, care va avea loc pe 9 septembrie. 

„Dacă se rămânea pe varianta de trei luni, oricum lucrările s-ar fi executat cu restricționarea circulației pe o singură bandă, ceea ce ar fi însemnat un disconfort prelungit pentru șoferi și blocaje în coloane, de ambele părți ale podului”, mai transmit reprezentanții Primăriei Sibiu.

Citește și Podul Gării rămâne cu „degradări majore”. După cinci ani, Primăria plătește pentru actualizarea devizului

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

16 comentarii

Cbsbshs

Acum 1 lună

E cu dedicatie pentru baietii destepti - aka Terrariu buildings and co"
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 1 lună

La fel au facut cei din primarie cu licitatia pentru marcaje rutiere unde din cauza unor influente din trecut primaria poate pierde 2 milioane de lei. Se pare ca doamna primar nu stie ce fac cei din subordinea sa.
Raspunde

Uncas

Acum 1 lună

Doamna primar e inocență, puțin incompetență dar nevinovată, asta crezi??? Sau în buzunarele dânsei se adună suficient de mult cât să se poată încălca orice reguli
Raspunde

@vivi

Acum 1 lună

N-o mai peria atât pe doamna primar, știe tot ce se întâmplă, totul se face cu acordul ei, de către oamenii puși de ea, totul trece pe la ea. Dar pe de alta parte lumea i-a acordat încă 4 ani, deci au fost mulțumiți de cum au decurs lucrurile pana acum
Raspunde

Aaa

Acum 1 lună

Variante pt auto sa zicem ca sunt dar pentru pietoni?Sper ca nu peste liniile de tren! Sibiul orasul lucrului prost (de prostii) facut !
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 lună

Pietonii nu sunt importanti in Sibiu. Doar bicicletele si masinile.
Raspunde

Unul

Acum 1 lună

Ei, șmenuri de clepto-securici. Dacă nu lua cine trebuia, nu se schimbau condițiile, să nu iese pe profit. Dacă a fost al lor, s-au schimbat. Așa se stimulează economia de piață de peste treizeci de ani.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Leonard

Acum 1 lună

Cui nu-i convine să plece în alt oraș ! Dacă PMS începe reabilitarea celui mai important Pod din Sibiu nu văd unde este problema ! Cred că sibienii au devenit comozi fraților ! Avem flota Tursib cu autobuze de ultimă generație ! Vă lăsați frumos mașina în parcare și mergeți cu autobuzul ! Dar , ahh am uitat ! Sibienii sunt fuduli ! Zici că ei au pus coada la prună ! Hai , lăsați fudulia și lăsați oamenii să își facă treabă că avem un pod de legătură cu Centrul orașului vai mama lui ! Vai de capul nostru și al vostru ! Încă odată mă repet , PMS trebuie să termine reabilitarea Podului Gării că vrea sau nu cetățeanul Sibiului ! Este o urgență reabilitarea lui completă !
Raspunde

Steve

Acum 1 lună

3 milioane de lei si 3 luni ca sa asfalteze un pod fiindca altceva nu fac.
Raspunde

Un pieton

Acum 1 lună

Asa ne trebuie, cand am ales iar pe bunicuta sa mai stea 4 ani la butoane...ma rog, ea sta pe fotoliul de primar, la butoane sta cine trebuie (baietii destepti cu firme de constructii "abonate" la primarie). Cine are mai mult de un neuron, vede, cine nu...sa o voteze si peste 4 ani tot pe Cora!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Da, de-aia am ales-o, ca să avem poduri și drumuri întreținute. Și vom avea 4 ani.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sibiu.Adrian

Acum 1 lună

Aci Dutu Drumurile din Sibiu se pot numi oricum dar numai drumuri intretinute nu se pot numi ,nu am vazut oras cu strazi mai prafuite si mizerabile ca cele din Sibiu si drumuri sparte si petecite,dar daca tie iti plac atunci nu ma mira de ce o simpatizezi asa de tare pe pensionara.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Sibiu.Adrian, asta-i propagandă de la ferma de postaci, după cum vezi, nu ține. La voi la călărași ce drumuri aveți?
Raspunde

Sibiu.Adrian

Acum 1 lună

Aci Dutu daca cineva nu este de acord cu tine automat este din alt oras, sunt sibian stai linistit, mai sibian decat multi asa zis sibieni care au venit peste noapte in Sibiu, esti foarte limitat in vocabular doua vorbe si tot cu alea o dai.
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 1 lună

Va garantez ca doamna primar nu stie ca primaria pierde 2 milioane de lei din cauza ca o fosta directoare tehnica mai are influenta la sefii si functionarii de la directia de investitii si achizitii. Dar o sa afle in curand cand procurorii vor cerceta plangerea penala care a fost depusa cu privire la licitatia de marcaje rutiere.
Raspunde

Sdfsd

Acum 1 lună

si ce sa va face pana la urma la acel pod? pista de biciclete? traotuar? banda de rulare mai mare? sau pur si simplu o reasfaltare si asta este tot?...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus