Miercuri,
18.09.2024
Cer Senin
Acum
17°C

În ziua în care s-a deschis Valea Oltului, Asociația Pro Infrastructură anunță noi posibile închideri. ”Sunt o certitudine și în 2025 și... la mulți ani”

În ziua în care s-a deschis Valea Oltului, Asociația Pro Infrastructură anunță noi posibile închideri. ”Sunt o certitudine și în 2025 și... la mulți ani”

Asociația Pro Infrastructură solicită Ministerului Transporturilor investiții în calea ferată Sibiu – Vâlcea, pentru că, explică asociația, traficul rutier pe Valea Oltului va mai fi închis de mai multe ori în următorii ani.

”Valea Oltului redeschisă, dar poate măcar reparăm calea ferată. De astăzi se circulă pe DN7, dar restricțiile rămân și vor urma altele în timpul lucrărilor, așa cum explicăm public de o lună de zile.

Mai sunt destui copaci de tăiat și antreprenorul turc mai are de lucru în versant și nevoie de acces în/din DN7. Pentru siguranța șoferilor, pe zona 2+1 alternativ banda spre Râmnicu Vâlcea rămâne închisă și traficul va folosi cele două benzi spre Sibiu, câte una pe fiecare flux”, se precizează într-o postare pe pagina de Facebook a Asociației Pro Infrastructură.

Citește și: 

Actualizare. S-a redeschis circulația pe Valea Oltului

Asociația se așteaptă ca din 2025 să existe lucrări mai ample pe Valea Oltului, astfel că circulația va fi din nou închisă.

”Sperăm ca forajele geotehnice să fie terminate în octombrie, iar proiectul tehnic să fie livrat de Mapa în decembrie 2024, cel mai târziu, cu un an întârziere față de termenul contractual.

Astfel încât în 2025 să vedem lucrări (mult) mai consistente față de mizilicul servit pe kilometrul de la Boița din capătul lotului unde a început, breaking news, să miște o foreză la piloții unei structuri.

Restricțiile parțiale (ca aceasta) sau chiar, cine știe, din nou totale, sunt o certitudine și în 2025 și... la mulți ani, cât timp turcii de la Mapa vor lucra în 5-6 puncte critice unde Autostrada A1 trece foarte aproape de, și/sau peste DN7.

În acest context, cerem imperativ Ministerului Transporturilor să repare calea ferată, aducând-o la parametrii ei proiectați, adică 80 minute cu un tren InterRegio între Lotru și Sibiu. Deocamdată CFR Călători s-a grăbit să scoată trenurile introduse suplimentar.

Dacă o deviere rutieră normală, locală, nu mai are nicio șansă, măcar navetiștii să primească o opțiune semi-decentă care se poate implementa în câteva luni cu niște voință și ceva bani”, se mai precizează în postare.

De asemenea, Asociația solicită Ministerului Transporturilor un calendar al viitoarelor închideri ale șoselei.

”O minimă dovadă de bun simț ar fi ca antreprenorul și oficialii CNAIR să publice din timp un calendar clar al următoarelor închideri totale și restricții parțiale pe DN7 pentru ca șoferii și transportatorii să-și poată planifica ruta de tranzit. Atât, ne-am lămurit că mai mult nu pot”, scrie Pro Infrastructură.

Citește și Se împlinesc 550 de ani de la prima modernizare a Văii Oltului. Piperul și mătasea au transformat atunci o potecă lată cât să încapă un cal, într-un drum pentru o căruță

Grindeanu: ”Solidaritatea din ultima lună a dat rezultate! Toate obiectivele au fost atinse„

Anunțul redeschiderii a fost făcut miercuri de ministrul Transporturilor în cadrul vizitei pe care a făcut-o pe șantierul Autostrăzii Buzău - Focșani (secțiune a A7). Restricțiile de circulație pe timp de zi pe cei 8 km dintre Boița și Lazaret au fost instituite în 8 iulie.

„Solidaritatea din ultima lună a dat rezultate! Toate obiectivele au fost atinse, iar lucrările pe ValeaOltului s-au încheiat astăzi, cu două zile mai devreme față de graficul stabilit ințial. De la ora 20.00 se circulă permanent și pe sectorul Boița - Lazaret al DN7.

În ultima lună am reușit să parcurgem împreună o etapă extrem de importantă pentru construcția autostrăzii Sibiu - Pitești și implicit pentru economia României pe termen lung!” scrie pe pagina de facebook Cristian Pistol, directoul CNAIR.

„Am primit de dimineață înștiințare din partea companiei turce că termenul de 9 august, când trebuia redeschisă circulația, se devansează. Lucrarile s-au terminat și din această seară de la ora 20 va fi dată în circulație zona cu restricții, cu 2 zile mai repede decât termenul inițial,” a spus Grindeanu. 

Și CNAIR anunță participanții la trafic că începând de miercuri, 07.08.2024, ora 20:00, sectorul DN 7 cuprins între localitățile Lazaret (242+600) și Boița (250+000) va fi redeschis circulației publice, fiind permisă desfășurarea traficului atât pe timpul zilei, cât și al nopții, 24/24h.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Rammstein

Acum 1 lună

Mare realizare!...un Arahat cu moț...până la autostradă mai e mult!.. Din unele surse se zice ca acestă autostradă va fi gata prin 2030...
Raspunde

Kokos

Acum 1 lună

Oho , bine ar fi să fie 2030 , dar nu cred! Poate 2032-2033.
Raspunde

Yoji

Acum 1 lună

Să sperăm că tot ce anunță este realist posibil.Tov.Grindeanu și poporul. He he!
Raspunde

Adevărul adevărat

Acum 1 lună

Nu înțeleg de ce se acordă atâta atenție unei grupări de așa ziși specialiști care nu au nicio pregătire în domeniul construcțiilor de infrastructură. O echipă de fripturiști șmecheri care fac două trei filmulețe pe an și care își dau cu părerea fără să-i întrebe nimeni. Adică se bagă singuri în seamă. Jalnic.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

da, numa tov grindă e manager de manager, va face cincinalul în 4 ani jumate. Da autostrăzi din părți
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus