Societatea The Engine Marketing SRL din satul Ucea de Jos, județul Brașov, a primit de la Primăria Sibiu prin încredințare directă un contract de 50 de mii de lei pentru servicii de promovare.
Documentul apare pe site-ul e-licitație, iar ”cumpărarea directă” apare ca publicată în 11 iulie 2024.
The Engine Marketing SRL este chiar firma care organizează competiţia „Destinaţia Anului 2024”, iar municipiul Sibiu a fost desemnat ”Caștigătorul Marelui Premiu Destinația Anului 2024”, în cadrul premiilor ”Orașe care te inspiră”. Locul doi a fost împărțit de Timișoara și Brașov, iar pe trei s-a clasat municipiul Iași.
Interesant este că și municipalitatea din Brașov a achitat bani pentru firma respectivă. Dar puțin mai mulți decât au plătit sibienii: 70 de mii de lei, după ce firma din Ucea a solicitat inițial 83.300 de lei, scria în luna mai Bună Ziua Brașov.
”Braşovul a primit din partea firmei amintite oferta pentru un „Pachet Promovare Gold” care includea promovarea destinaţiilor din Judeţul Braşov în România prin apariţii la televiziune cu audienţă naţională, mass-media online şi canalele social media.
În ofertă era inclus un segment de 12 minute filmat de echipa PRO TV pentru Emisiunea „La Măruţă” în 2 destinaţii din judeţul Braşov indicate de beneficiar şi difuzat pe televiziunea cu audienţă naţională. De asemenea, firma a oferit două advertoriale - reclame sub formă de conţinut editorial difuzate pe site-ul stirileprotv.ro şi pe site-ul adevarul.ro.
În ofertă mai era inclusă şi „promovare pe canalele social media ale Proiectului Destinaţia Anului 2024 (instagram, tik-tok, facebook, youtube, linked-in) prin postări ale destinaţiilor finaliste din Judeţul Braşov ţintind un target aşteptat peste 250.000 de vizualizări în România (dovedit prin raport pus la dispoziţia beneficiarului)”.
Pentru atragerea turiştilor străini, în oferta firmei din Ucea se arată că destinaţiile din judeţul Braşov urmau a fi promovate pe site-ul www.best-of-romania.com, creat ca parte a Proiectului Destinaţia Anului 2024 şi dedicat promovării externe a traseelor turistice din Romania, site a cărui lansare va avea loc în 15 iunie 2024. „Judeţul Braşov va fi inclus în 3 recomandări de itinerarii din România de pe acest site, specificând Aeroportul Braşov ca punct de intrare în cele trei trasee””, scria ziarul brașovean.
Ce a primit Sibiul de 50 de mii de lei
Spre deosebire de Brașov, Sibiul a luat premiul de ”destinația anului” și a plătit și mai puțin, conform datelor strânse de Turnul Sfatului.
Primăria Sibiu susține că în baza contractului se va organiza, printre altele vizita în Sibiu a unui ” influencer internațional cu 3 milioane de abonați”.
”Contractul a fost încheiat pentru acțiuni de marketing pentru destinația turistică Sibiu, dintre care cele mai importante vor fi:
- Promovare pe o televiziune cu audiență națională în România a destinației turistice Sibiu, prin producerea și difuzarea unui material video de 10 minute
- Promovarea online pe plan național și internațional prin realizarea unei pagini dedicate de promovare a Municipiului Sibiu pe o platformă online,
- Organizarea unui info-trip cu un influencer internațional cu 3 milioane de abonați, includerea destinației Sibiu într-un material video pentru canalele YouTube, realizarea de video scurte cu destinația Sibiu care să fie publicate pe canalul influencerului și pe alte canale, prestatorul garantând cel puțin 1 milion de vizualizări pe TikTok, Instagram și You Tube.
- Realizarea unei analize tip raport privind reputația Sibiului din punct de vedere al calității locuirii și reputația destinației turistice Sibiu, în urma unor sondaje de opinie și a unor analize socio-economice!, precizează Primăria Sibiu în urma unei solicitări Turnul Sfatului.
De precizat că în răspunsul transmis de Primăria Sibiu nu se menționează nimic de premiul ”Destinația anului”, câștigat de municipiu în acvest an.
Precedentul European Best Destinations și cum Craiova a copiat Sibiul
Achitarea de bani pentru titlurile de promovare turistică este o practică veche folosită de administrația sibiană, care a fost copiat apoi de mai multe orașe.
Un astfel de exemplu este titlul de ”European Best Destinations” pe care Sibiul l-a primit în 2021, după ce a intrat în finala de cinci orașe.
"Sibiul este în topul 5 al celor mai bune destinaţii turistice europene, obţinând 45.699 de voturi din 192 de ţări din întreaga lume. Mobilizarea a fost foarte bună, oraşul obţinând cu peste 15.000 de voturi mai mult decât în competiţia de anul trecut. Peste 60% dintre voturile exprimate pentru Sibiu au venit din afara României, ceea ce denotă o vizibilitate bună a oraşului pe plan internaţional. Este o bucurie pentru mine să am confirmarea că Sibiul continuă să fie atrăgător şi apreciat din punct de vedere turistic, ceea ce îmi spune că suntem pe drumul cel bun”, preciza atunci primarul Astrid Fodor. Dealtfel, administrația a notat acest titlu în antetul documentelor redatctate de administrația locală.
Sibiul a plătit în 2020 9.000 de euro + TVA pentru participarea la concurs, bani cu care orașul a fost promovat și în alte articole.
Într-un interviu acordat Turnul Sfatului, Maximilien Lejeune, directorul EBD spunea că acești bani dați de administrațiile locale acoperă cheltuielile companiei pentru promovarea orașelor selectate.
”Solicităm destinațiilor selectate o taxă de participare pentru promovarea evenimentelor comerciale către milioane de vizitatori din lume, mass-media și profesioniști din turism. Plătim graficienii noștri, managerii de PR, întreaga echipă a noastră și investim taxa de participare a destinațiilor în promovarea generală a turismului în Europa. Suntem oricum probabil unul dintre singurele site-uri de călătorie care acceptă să promoveze destinații gratuit atunci când se confruntă cu restricții bugetare. Nu am refuzat niciodată să promovăm o destinație din motive bugetare”, a spus Maximilien Lejeune.
Ulterior, Craiova a început să plătească bani către EBD, iar în 2022 administrația de aici a achitat 58.175,50 de lei pentru a fi promovată pe site-ul European Best Destinations în 2022.
Banii, 11.495 de euro, au fost dați pentru ca numele orașului să apară nominalizat în concursurile organizate pe site, dar și să fie prezentat în diferite articole ca destinație turistică în România.
În 2021, Craiova plătea dublul acestei sume, iar orașul a ajuns pe primul loc în competiția ”European Best Easter Destination”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: sibiu european best destinatio , sibiu destinatia anului , destinatia anului , influencer , craiova , Sibiu , Brașov
Vizualizari: 5545
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Kokos
Acum 9 ore
Pastor marginas
Acum 10 ore
Kokos
Acum 10 ore
Gabytza Gabor
Acum 11 ore
Lutte