Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat la emisiunea În fața ta de pe Digi24 că „există o probabilitate destul de mare” ca anumite zone de pe Valea Oltului să mai fie închise în 2025, când se va intra în faza de execuție a lucrărilor la autostradă.
„Peste vreun an și ceva, în 2025, se va intra în faza de execuție și pe aceea bucată este posibil să mai fie nevoie de porțiuni mici de timp În care Valea Oltului se va mai închide. Constructorul a făcut toate drumurile de acces pe acel tronson, s-au făcut lucrări acum și pentru faza de executie. Mi-e greu să vă spun acum dacă vor fi nevoie de închideri și în peridoada de execuție, dar există o probabilitate destul de mare să mai fie,” a spus Grindeanu.
Ca și termen de finalizare a întregii autostrăzi Sibiu-Pitești, ministrul rămâne la termenul 2027.
Asociația ProInfrastructura a transmis înă din ziua redeschiderii circulației pe Valea Oltului din 2025 vor exista lucrări mai ample pe Valea Oltului, astfel că circulația va fi din nou închisă și cere ministerului Transporturilor să investească în infrastructura feroviară.
”Sperăm ca forajele geotehnice să fie terminate în octombrie, iar proiectul tehnic să fie livrat de Mapa în decembrie 2024, cel mai târziu, cu un an întârziere față de termenul contractual.
Restricțiile parțiale (ca aceasta) sau chiar, cine știe, din nou totale, sunt o certitudine și în 2025 și... la mulți ani, cât timp turcii de la Mapa vor lucra în 5-6 puncte critice unde Autostrada A1 trece foarte aproape de, și/sau peste DN7.
În acest context, cerem imperativ Ministerului Transporturilor să repare calea ferată, aducând-o la parametrii ei proiectați, adică 80 minute cu un tren InterRegio între Lotru și Sibiu. Deocamdată CFR Călători s-a grăbit să scoată trenurile introduse suplimentar.
Dacă o deviere rutieră normală, locală, nu mai are nicio șansă, măcar navetiștii să primească o opțiune semi-decentă care se poate implementa în câteva luni cu niște voință și ceva bani”, se mai precizează în postare.
De asemenea, Asociația solicită Ministerului Transporturilor un calendar al viitoarelor închideri ale șoselei.
”O minimă dovadă de bun simț ar fi ca antreprenorul și oficialii CNAIR să publice din timp un calendar clar al următoarelor închideri totale și restricții parțiale pe DN7 pentru ca șoferii și transportatorii să-și poată planifica ruta de tranzit. Atât, ne-am lămurit că mai mult nu pot”, au mai spus reprezentanții Pro Infrastructură.
Restricțiile de circulație pe timp de zi pe cei 8 km dintre Boița și Lazaret au fost instituite în 8 iulie, iar circulația s-a redeschis în 7 august.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 9545
Ultimele comentarii
Acum 20 minute
Craciunescu Felicia
Acum 34 minute
PNL și KWI fac cu boltă pe Constituția României !!
Acum 48 minute
Gabytza Gabor
Acum 1 oră
Noi noi
Acum 1 oră
Mihnea