Luni,
16.09.2024
Cer Senin
Acum
11°C

Asociația Pro Infrastructură, despre lotul 4 Tigveni - Curtea de Argeș: „Autostrada prinde cu adevărat contur. În cărți pentru final de 2026”

Asociația Pro Infrastructură, despre lotul 4 Tigveni - Curtea de Argeș: „Autostrada prinde cu adevărat contur. În cărți pentru final de 2026”

Austriecii de la Porr ucrează non-stop la lotul 4 al autostrăzii Sibiu - Pitești, Tigveni, Curtea de Argeș. Potrivit Asociației Pro Infrastructură, care monitorizează lucrările pe șoselele naționale, e foarte posibil ca românii să poată circula pe acest segment la final de 2026, înainte de termenul asumat.

„Sibiu-Pitești lotul 4, încă în cărți pentru final de 2026. Austriecii de la Porr sunt bine mobilizați pe Tigveni-Curtea de Argeș, iar autostrada prinde cu adevărat contur. Stadiul fizic se apropie de 50%. La aproape un an de la startul forării propriu-zise, octombrie 2023, săpătura la tunel a ajuns la 900 metri pe sensul spre Curtea de Argeș și puțin peste 750 metri pe celălalt din totalul de aproximativ 1350”, anunță reprezentanții asociației.

Potrivit lor, la tunel se lucrează nonstop, 24/24, 7 zile din 7, iar în curând se vor monta schelele pentru hidroizolație și cofrajul necesar betonării pereților-casetă. „Și restul tronsonului arată bine, așa cum vedeți din imagini. Deși vorbim doar un ciot ca lungime, proiectul este dificil, pe lângă tunel având numeroase structuri lungi și înalte dar și câteva consolidări dificile în versanți pretențioși”, precizează aceștia.

„Tragem în continuare nădejde că vom circula pe cei aproape 10 kilometri dintre Curtea de Argeș și Tigveni în decembrie 2026, puțin înainte de termenul contractual, martie 2027”, punctează Asociația Pro Infrastructură.

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești a fost semnat în noiembrie 2021, cu o întârziere de mai bine de doi ani, cauzată de contestațiile despuse.

Valoarea contractului este de 1.678.873.121,77 lei fără TVA, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.

În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de o complexitate majoră, precum: construirea a 12 poduri, pasaje şi/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de metri dintre care, cel mai lung fiind viaductul de la km 84+341, în lungime de 630 de metri, construirea unui tunel în lungime de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia, judeţul Argeş.

Sursa fotografii

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

3 comentarii

Adevărul adevărat

Acum 1 săptămână

Este cumva acea asociație care nu are nicio competență în infrastructură dar care se bagă în seamă fără pic de jenă? Dacă da, atunci m-am lămurit despre estimările pe care le scoate din pălărie. Păcat că sunt publicații care încă se uită în gura lor și îi promovează fără nicio verificare. Adică se merge pe modelul că dacă spune api-usr, așa și este. Total greșit, având în vedere că se amestecă infrastructura cu politica.
Raspunde

Un sibian

Acum 1 săptămână

ar trebui sa fiti corecti cu cei de la PORR...sa spuneti TARE ca sunt CEL MAI BINE MOBILIZATI dintre toti constructorii care lucreaza in RO...WeBuilt si UMB sunt o gluma in comparatie cu PORR!!!
Raspunde

Un cetățean

Acum 5 zile

50% Intr un an de zile...dar mai trebuiesc 2 ani. Calculele individului costeliv și plin de ura si istericake...invitat să se isterizeze prin diverse studiouri, sunt de tot râsul. așteptăm să l vedem zilier pe șantiere, când nu i se împlinesc isteriile :)
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus