Vineri,
14.11.2025
Cer Senin
Acum
3°C

Thesaria: O familie stabilită la Sibiu și-a deschis afacere cu fonduri europene în valoare de 30.000 de euro. „Tot ce trebuie să faci este să stai cu mintea prezentă și cu inima larg deschisă”

Thesaria: O familie stabilită la Sibiu și-a deschis afacere cu fonduri europene în valoare de 30.000 de euro. „Tot ce trebuie să faci este să stai cu mintea prezentă și cu inima larg deschisă”

Thesaria a luat naștere în anul 2018 atunci când cuplul Alex și Cristiana Chiorean și mătușa lui Alex, Ofelia, au obținut o finanțare din fonduri europene cu care au deschis o afacere. Mai întâi, și-au dorit să facă doar decorațiuni pentru nunți, botezuri și evenimente, dar pandemia i-a făcut să se reprofileze și să creeze și cadouri și decorațiuni pentru casă.  

Alex Chiorean și soția sa s-au mutat din Ocna Mureș la Sibiu și își doresc să facă cunoscut brand-ul Thesaria aici, chiar dacă locul în care sunt făcute majoritatea produselor a rămas Ocna Mureș.

„Sunt vioara întâi în cadrului atelierului de creație Thesaria și consultant de business în tot ce înseamnă experiența clientului și gestionarea acestora. Ca hobby-uri ador să scriu și să citesc, ador să învăț și să mă dezvolt pentru ca la rândul meu să ajut alți oameni, îmi place să ascult muzică și să iau parte la concerte, să călătoresc și să îmi antrenez mintea și spiritul cu board game-uri”, a povestit Alex pentru Turnul Sfatului.

Cu fonduri europene

Brand-ul Thesaria a luat ființă în 2019, ideea venind în anul 2018, atunci când mătușa lui Alex a început să realizeze decorațiuni hand-made din pură pasiune. Apoi, Alex și-a dat seama că această pasiune poate fi transformată într-o afacere.

„Proiectul Thesaria are în spate o finanțare din fonduri europene, obținută în urma unui concurs câștigat în iarna lui 2018, finanțarea fiind undeva la 30 000 de euro, pe un plan de afaceri de 18 luni. Investiții ulterioare din fonduri externe nu au mai existat, atelierul reușind să se auto-susțină după cele 18 luni”, a mai explicat Alex.

Un brand cu decorațiuni pentru nunți și evenimente care în pandemie s-a reprofilat

Thesaria a început ca un brand axat pe decorațiuni pentru nunți, botezuri și evenimente corporate, însă din cauza pandemiei, în 2020, pentru a rezista pe piață, fondatorii s-au orientat către sectorul cadouri hand-made și decorațiuni home-deco.

„În prezent le îmbinăm foarte armonios pe toate trei, oferind decorațiuni personalizate (unele chiar unicate) atât pentru evenimente personale sau corporate, cât și pentru casă și sectorul cadouri hand-made și cadouri de lux”, a mai spus acesta.

Cum a fost ales numele

Numele afacerii, culorile, design-ul, dar și partea de logo au fost alese împreună cu agenția Dums din București.

„În urma indicațiilor oferite de noi, cei de la Dums au venit cu propunerea Thesaria, nume ce îmbină ideea de Tezaur, care este una dintre valorile Thesaria - de a aduce lucruri de valoare în viața și evenimentele oamenilor, lucruri ce durează și îmbrățișează în ele emoția acelui moment special, păstrându-l pentru totdeauna - și numele mascotei atelierului nostru, pisica Arya”, a detaliat Alex.

„Mătușa mea rămâne principalul creator de inspirație la Thesaria”

Alex spune că principalul lucru care îi diferențiază ca brand este experiența produselor Thesaria, iar Ofelia, mătușa sa, este cea care aduce inspirație pentru creație.

„Modul în care lucrăm cu clienții noștri, nivelul de detalii la care suntem atenți, modul activ în care ascultăm clienții și ne străduim să evoluăm și să fim cât mai potriviți pentru nevoile lor. Acestea sunt câteva dintre lucrurile și valorile care stau în spatele acestui proiect, alături de produse realizate la o calitate luxury pentru fiecare client.

Mătușa mea rămâne principalul creator de inspirație la Thesaria, iar inspirația ei vine de peste tot. Tot ce trebuie să faci ca persoană creativă este să stai cu mintea prezentă și cu inima larg deschisă ca să vezi frumosul acolo unde poate altcineva vede doar ceva obișnuit”, a mai povestit tânărul.

Planuri de viitor

În viitor, cei de la Thesaria își doresc să producă în continuare produse de calitate pentru clienții lor și să mențină aceeași legătură frumoasă cu ei.

„Vrem să continuăm să aducem bucurie în sufletele clienților noștri, să le înfrumusețăm casele și evenimentele cu ceea ce creăm cu drag pentru ei, să rămânem relevanți și de ajutor oamenilor, iar prin asta să creștem și noi ca brand, dar mai ales ca oameni”, a concluzionat Alex.

Cei care vor să urmărească brand-ul Thesaria o pot face pe pagina de facebook, dar și pe pagina de instagram thesariahm.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

4 comentarii

Sparrow

Acum 1 an

Acelasi cliseu ipocrit. Cu banii care de fapt nu erau ai lor, niste suflete nobile mânate doar de intentii crestinesti, cu emotii zvâcnind doar pentru frumos si bine niste unii cred cā sunt jucātori pe piata de business! Moaaaaaamāāā, ce tare! Sā fii consultant de business pe activitatea pe care o face nevastā-ta ! Voi vā dati seama ce mega giga benga dudā e asta? Su-blim!
Raspunde

Carcotasul de serviciu

Acum 1 an

Nimic nou sub soare. As vrea sa vad pe cineva care face o croitorie pentru clienți care prefera stilul clasic, nu porcăriile din mall sau vechiturile de lasecond hand. Dar aia inseamnă pricepere și munca, nu lăbăreală ..
Raspunde

Nonick

Acum 1 an

Numele ca numele, dar logoul ala e de groaza! N-are nici o treaba T-ul cu restul denumirii.
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Pisica e superbă! Încă o dată: astea nu sunt afaceri, astea sunt hobby-uri! Toată lumea care n-are de lucru își descoperă brusc talente de devorator și se apucă de bricolat.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus