Primăria Sibiu, în calitate de lider al asocierii care gestionează proiectul trenului periurban Sibiu, a semnat parteneriatul cu Compania Națională CFR SA care permite utilizarea infrastructurii feroviare existente și prin care CFR va oferi consultanță de specialitate în domeniu, anunță joi reprezentanții administrației locale printr-un comunicat de presă.
Acest parteneriat este esențial pentru realizarea proiectului având în vedere că, pentru amenajarea traseului, se va adapta și utiliza infrastructura CFR existentă, care se va completa cu infrastructură nouă pe segmentele de traseu unde aceasta nu există deja sau necesită optimizări. De asemenea, pe anumite porțiuni se va dubla calea ferată pentru ca trenurile să se poată încrucișa, transmite sursa citată.
“Am parcurs o etapă importantă în acest proiect de care vor beneficia în primul rând sibienii, dar și forța de muncă din localitățile învecinate. Următorul pas în realizarea acestui obiectiv este elaborarea documentației pentru contractarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate. Apoi vom realiza proiectul tehnic și vom contracta lucrările efective. Pentru asigurarea finanțării din fonduri europene, vom depune proiectul în cadrul Programului Transport 2021-2027, pe linia dedicată trenurilor metropolitane,” spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, prin internediul comunicatului amintit.
Traseu din Gara Șelimbăr până în Zona Industrială și aeroport
- Într-o primă etapă, se propune ca acest tren să conecteze comuna Șelimbăr cu zona industrială vest și Aeroportul Internațional Sibiu, corelat cu implementarea ramificației Turnișor – Tilișca, asigurând astfel o modalitate de transport alternativă și mai prietenoasă cu mediul, inclusiv pentru cetățenii din Șelimbăr care lucrează în zona industrială a Sibiului sau pentru cei care vin în Sibiu pentru școală, serviciu sau cumpărături.
- Linia de cale ferată, fie se va electrifica, fie se va amenaja infrastructura necesară pentru încărcarea trenurilor electrice ușoare care se vor achiziționa prin acest proiect.
În forma actuală, proiectul prevede 13 stații de-a lungul traseului, din care două stații pe teritoriul Șelimbărului și restul de 11 stații pe teritoriul Sibiului. Una dintre stații va fi chiar Gara Sibiu care va deveni un nod de transfer și intermodalitate a transportului urban. Prin urmare, și cei care fac naveta cu trenul dinspre alte localități, odată ajunși în Gară, vor putea utiliza trenul periurban pentru a-și continua deplasarea în oraș.
Amintim că primele studii referitoare la un tren interurban în zona municipiului Sibiu au început a fi elaborate de către administrația locală în anul 2020, fiind vorba de un studiu de trafic asupra Sibiului, Șelimbărului, Cisnădiei și Cristianului. Au fost discutate patru scenarii de trasee, ales fiind „cel care oferă cele mai multe beneficii”, descriau anul trecut reprezentanții primăriei.
Prin Programul Transport 2021 – 2027, la care fac referire reprezentanții Primăriei Sibiu, municipiile reședință de județ cu peste 100.000 de locuitori ori zonele metropolitane în care se află pot primi până la 150 de milioane de euro pentru implementarea de trenuri interurbane (procentul de cofinanțare este de 2%). Bugetul alocat la nivel național pentru astfel de proiecte este de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
foto Primăria Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: statii tren selimbar , statii tren sibiu , contract primaria sibiu cu CFR , tren periurban sibiu , Primăria Sibiu , cfr
Vizualizari: 11506
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Nustiu
Acum 4 ore
Emil
Acum 5 ore
Trotineta
Acum 5 ore
Emil
Acum 5 ore
Emil