Vineri,
15.11.2024
Innorat
Acum
3°C

Primăria Sibiu a semnat contractul cu CFR pentru trenul periurban care va avea 13 stații. Fodor: „Vor beneficia în primul rând sibienii, dar și forța de muncă din localitățile învecinate”

Primăria Sibiu a semnat contractul cu CFR pentru trenul periurban care va avea 13 stații. Fodor: „Vor beneficia în primul rând sibienii, dar și forța de muncă din localitățile învecinate”

Primăria Sibiu, în calitate de lider al asocierii care gestionează proiectul trenului periurban Sibiu, a semnat parteneriatul cu Compania Națională CFR SA care permite utilizarea infrastructurii feroviare existente și prin care CFR va oferi consultanță de specialitate în domeniu, anunță joi reprezentanții administrației locale printr-un comunicat de presă. 

Acest parteneriat este esențial pentru realizarea proiectului având în vedere că, pentru amenajarea traseului, se va adapta și utiliza infrastructura CFR existentă, care se va completa cu infrastructură nouă pe segmentele de traseu unde aceasta nu există deja sau necesită optimizări. De asemenea, pe anumite porțiuni se va dubla calea ferată pentru ca trenurile să se poată încrucișa, transmite sursa citată. 

“Am parcurs o etapă importantă în acest proiect de care vor beneficia în primul rând sibienii, dar și forța de muncă din localitățile învecinate. Următorul pas în realizarea acestui obiectiv este elaborarea documentației pentru contractarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate. Apoi vom realiza proiectul tehnic și vom contracta lucrările efective. Pentru asigurarea finanțării din fonduri europene, vom depune proiectul în cadrul Programului Transport 2021-2027, pe linia dedicată trenurilor metropolitane,” spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, prin internediul comunicatului amintit. 

Traseu din Gara Șelimbăr până în Zona Industrială și aeroport

-  Într-o primă etapă, se propune ca acest tren să conecteze comuna Șelimbăr cu zona industrială vest și Aeroportul Internațional Sibiu, corelat cu implementarea ramificației Turnișor – Tilișca, asigurând astfel o modalitate de transport alternativă și mai prietenoasă cu mediul, inclusiv pentru cetățenii din Șelimbăr care lucrează în zona industrială a Sibiului sau pentru cei care vin în Sibiu pentru școală, serviciu sau cumpărături.

- Linia de cale ferată, fie se va electrifica, fie se va amenaja infrastructura necesară pentru încărcarea trenurilor electrice ușoare care se vor achiziționa prin acest proiect.

În forma actuală, proiectul prevede 13 stații de-a lungul traseului, din care două stații pe teritoriul Șelimbărului și restul de 11 stații pe teritoriul Sibiului. Una dintre stații va fi chiar Gara Sibiu care va deveni un nod de transfer și intermodalitate a transportului urban. Prin urmare, și cei care fac naveta cu trenul dinspre alte localități, odată ajunși în Gară, vor putea utiliza trenul periurban pentru a-și continua deplasarea în oraș.

Amintim că primele studii referitoare la un tren interurban în zona municipiului Sibiu au început a fi elaborate de către administrația locală în anul 2020, fiind vorba de un studiu de trafic asupra Sibiului, Șelimbărului, Cisnădiei și Cristianului. Au fost discutate patru scenarii de trasee, ales fiind „cel care oferă cele mai multe beneficii”, descriau anul trecut reprezentanții primăriei.

Prin Programul Transport 2021 – 2027, la care fac referire reprezentanții Primăriei Sibiu, municipiile reședință de județ cu peste 100.000 de locuitori ori zonele metropolitane în care se află pot primi până la 150 de milioane de euro pentru implementarea de trenuri interurbane (procentul de cofinanțare este de 2%). Bugetul alocat la nivel național pentru astfel de proiecte este de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

foto Primăria Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

29 comentarii

Client

Acum 2 săptămâni

Nu-i rea ideea, dar ce facem cu bemveu la care inca platim rate?
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 săptămâni

Va facem loc boss, merem cu trenu :)
Raspunde

@ lool

Acum 2 săptămâni

Eh , ce faci ?!?Te urci in el și te duci înapoi la Vâlcea ;€)
Raspunde

Pol-Pot

Acum 2 săptămâni

Au uitat sa facă statie la noul spital judetean. Hârtia suportă orice sau o mie de vorbe un ban nu fac!
Raspunde

Didulescu

Acum 2 săptămâni

buna treaba, Sibiul are nevoie de asa ceva ca de aer!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Neagu Ioan

Acum 2 săptămâni

Pe citi ani ești benefica aceasta investtie tind condus numărul de forță de mumca.
Raspunde

Newman

Acum 2 săptămâni

Ma bucur ca mai exista vizionari in Sibiu care vad acest tren ca fiind inutil.Dupa opinia lor, cel mai eficient mijloc de transport ( nu schimba nici anvelope de iarna si vara) care este utilizat in toate tarile de pe toate continentele ( inca nu se foloseste la cei doi poli cu gheata) nu ar fi eficient si nici folosit.SE insala amarnic daca vad doar ziua de maine.In cativa ani aceasta infrastructura se va dovedii depasita de nevoile reale si va trebuii extinsa.Ar fi bine daca ar mai calatorii in alte tari acesti vizionari , daca nu sunt doar taximetristi.
Raspunde

HBomb

Acum 1 săptămână

@ Newmann: Trenul este un mijloc de transport eficient doar pe distanțe mari. Pentru cazul nostru, vezi mai jos cum arată calculele.
Raspunde

HBomb

Acum 2 săptămâni

Din păcate, acest proiect al trenului periurban a căpătat susținere doar pentru că lumea dorea să-i dea peste nas lui Fodor că nu reușea să-l facă. După ce va fi realizat, lumea își va da seama că trenul periurban este o inutilitate: nu va fi folosit decât de 20-30% din angajații care merg zilnic în Zona Industriala Vest, poate chiar mai puțin. Prea puțini utilizatori ca să justifice investițiile. Poate vor merge cu trenul cei care stau în Sibiu la distanță de maxim 10 min de mers pe jos până la una din stații, dar oricine stă un pic mai departe nu își poate permite într-o zi de lucru să piardă timp mergând pe jos atâta. Toți ceilalți vor merge tot cu mașina sau autobuzele. Cei care vin din alte localități (în afară de Șelimbăr) tot se urcă în mașină, așa că se vor duce direct la fabricile din ZIV, nu se vor înghesui la stația multimodală (hahaha) Gară/Mall, unde nici nu au parcări în care să-și lase mașinile. Dacă vii de la Daia, Cașolț, Cornățel, Hosman, Nou, Vurpăr, Avrig, Slimnic, Ruși, Loamneș, Mândra, Alămor, Topârcea de ce te-ai duce la Gară, când poți merge direct în ZIV? Nu mai vorbim de cei din vestul județului. Pierdere de vreme și de bani!
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 săptămâni

10 minute de mers pe jos de statii sunt zeci de mii de oameni :) Tre sa te gandesti si la viitor cand faci investitii. Populatia creste pe aici prin zona. Si orice masina in minus pe drumuri e un castig. 20-30% e foarte mult.
Raspunde

Ioan

Acum 1 săptămână

De ce sa mergi 10 minut pe jos cand poti sta o ora in trafic traversand orasul.
Raspunde

HBomb

Acum 1 săptămână

@ Kukuruku: Eu zic că e doar o părere cifra aia de zeci de mii. Care ar fi clienții potențiali - după numărul de locuitori ai cartierelor și tipul de locuințe (blocuri, case)? Stația Triaj poate aduna cel mult jumătate din cartierul Vasile Aaron, vreo 7900. Între Triaj și Mall Depou e zonă de case (Ștefan cel Mare, Bâlea, Trei Stejari) - spre 2850. Stația Lidl Spitalul 3 iar e zonă de case (Lupeni, Lazaret, Reșița) adună până în 7450. Halta Sibiu poate aduna ceva de la blocurile din Terezian, dar nu prea mult (să zicem 5000) fiindcă de acolo ieși cu mașina în 2 min pe autostradă și ajungi în 10 minute în ZIV. Stația Lacul lui Binder adună foarte puțini din Țiglari, care e zonă de case, să zicem 950. Stațiile Gara Turnișor și Ogorului nu adună nimic, e zonă de case și cu acces ușor la ZIV. La fel stațiile din Ștrand și Tilișca nu vor aduna mult, fiindcă sunt la doi pași de zona industrială, se ajunge foarte ușor cu mașina, din 13000 nu vor fi atrași nici 2000. Aduni și obții 26150, aflați într-o rază rezonabilă, dar - din aceștia sub jumătate sunt populație activă, respectiv 13000, din care doua treimi nu lucrează în ZIV, deci numărul călătorilor unici poate fi maxim pe la 4000. Un număr mult mai mic decât ce calculează entuziaștii, iar utilizatori reali s-ar putea să fie la jumătate, adică la 2000. Tot e un număr important, dar nu e clar dacă își scoate banii după o investiție serioasă (infrastructura șinelor, căi de rulaj și semnalizare modernizate, vagoane noi, locomotive, treceri la nivel și bariere, gări modernizate, peroane, automate de bilete etc).
Raspunde

HBomb

Acum 1 săptămână

@ Ioan: Nu știu în ce cartier locuiești tu, dar eu din capătul Căii Poplăcii până în ZIV fac 11 minute când e liber și 18 minute când e aglomerat. Dacă mă duc cu bicicleta fac 16 minute. Alternativa cu trenul mi-ar lua așa: 10 minute pe jos până la Stația Ștrand și alte 30 minute până la Stația ZIV, total 40 minute, deci dublu. Îți las ție trenul.
Raspunde

Barosanu

Acum 1 săptămână

Din fericire, de infrastructură se ocupă oameni specializați în prospectivă, nu comentaci de pe Turnul Sfatului care abia dacă știu ce zi e mâine. Unuia care-o ține langa cu „zona de case” și îți numără câți locuitori sunt ACUM în Vasile Aaron îi dai brainfreeze dacă-i arăți ce va fi în Sibiu, Șelimbăr, Cisnădie peste 10 ani.
Raspunde

Claudiu

Acum 2 săptămâni

Când se va implementa ? Probabil peste 10 ani
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 săptămâni

Daca se ocupa primaria, se face cat de cat repede. Daca sunt lasati doar cei de la CFR, in anii 40 ai secolului. Vedem si cu Ocna-Loamnes...
Raspunde

John Doe

Acum 2 săptămâni

Ideea este super bună dar "localitățile învecinate" = Selimbar. Pentru restul localităților, vor avea oamenii parcări lângă stațiile trenului, unde să își lase mașinile?
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 săptămână

Da de unde vin, frate? :)) O sa fie si mai multe autobuze, alea metropolitane (ca sigur se bagă mai devreme decat trenul asta), iar daca vin de si mai departe, asta e, vin cu masina pana la lucru, macar nu mai aglomereaza traficul atatia din Sibiu si mai din apropiere.
Raspunde

Bobo

Acum 2 săptămâni

Ok, sa zicem ca merge plin la 08:00 și după? Până la 16:00 cine mai merge cu el? Dar îi fain, că se vor face angajări pentru pile . Încă ceva, noi nu avem pasaje și poduri dar băgăm bani in fiare. O să fie blocat orașul la bariere cu calea ferată! Sa nu uitați să faceți Halta și la Spitalul Regional care se va construi peste 20 de ani. După aceste investiții ar fi bune niste șalupe Tursib pe Cibin sa aducă bucate din Mărginime.
Raspunde

Ioan

Acum 1 săptămână

O sa mearga copii la mall, doar statia este in vecinatate.
Raspunde

JFK

Acum 2 săptămâni

Ar trebui să fie și o linie care să vină din Rășinari -Cimitir-Calea Dumbrăvii -Coposu și la Promenada Mall sa se intersecteze cu linia ferată ce vine din Șelimbăr și are traseul spre Zona Industrială Vest,astfel s-ar descongestiona foarte mult traficul și am scăpa de traficul cu mașini. S-ar putea face și o linie care să vină din Avangarden și să se unească cu mai sus numita linie și atunci chiar ai descongestiona traficul pe mai multe rute!
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 săptămâni

Pai ce ne facem, tocmai au scos-o de pe Zoo-Cimitir acu cativa ani :) nu, nu trenuri prin centru, nici chiar asa. Reparata linia Selimbar-Cisnadie. Si una care sa lege Arhitectilor/Avantgarden de linia catre Cisnadie. Ocol catre Sibiu, dar ocol cu trenul, nu prin trafic.
Raspunde

HBomb

Acum 1 săptămână

Ați început deja să visați în culori. Pe unde vrei să facă o cale ferată prin oraș?
Raspunde

McD

Acum 2 săptămâni

Total inutil fara a lega : 1. Orlatul si Cristianul de ramificatia spre Sebes 2. Sura Mica si Ocna Sibiului de ramificatia spre Copsa Mica 3. Mohu si Vestem de ramificatia spre Podul Olt 4. cadentarea trenurilor la 2-3 trenuri/ora in orele de varf /5:00-8:00/14:00-17:00/21:00-23:00, altfel calatorii nu vor folosi trenurile daca nu vor rula des in aceste intervale. 5. corelarea mersului cu mersul autobuzelor Tursib in garile din oras pentru a ajunge pe platformele industriale indepartate. 6. amenajarea de parcari langa garile de pe traseu si eliberarea abonamentelor unice
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 săptămână

E inceputul, stai sa vezi cat le ia si asta. Ca daca se inhama direct la ce zici acolo , vai si amar.
Raspunde

Zzz

Acum 1 săptămână

suna bine dar e o mare problema daca analizezi in detaliu. barierele se inchid cam cu 10 minute inainte sa treaca trenul, va paraliza practic toate trecerile de cale ferata. cozi imense la orele de varf. ganditi-va doar ca incompetentii de la primarie nu sunt in stare sa sincronizeze 3 semafoare la iesire din sibiu pe milea. tot astia vor "imbunatati" traficul in Sibiu.
Raspunde

Marius

Acum 1 săptămână

Un proiect vechi lansat in urma cu multi ani, cred ca sa si facut o proba atunci. Cat mai rapid implementat cu atat mai bine !
Raspunde

Sparrow

Acum 1 săptămână

Eu zic sā nu se facā. Oricum jumātate zic cā nu trebuie jumātate zic cā trebuie. Dacā nu se face se salveazā miliarde! Cu pretul frustrārii a 50% din opinenti. Dacā se face se cheltuie miliarde iar 50% dintre opinentii satisfācuti nu il vor folosi. Aruncam bani pe geam
Raspunde

Denisa love vegan vibes

Acum 1 săptămână

Trebuie sa nu se mai faca nimic! Trenurile, masinile si orice constructie trebuie interzise prin lege! Create spatii verzi pentru a salva planeta de la incalzirea globala! Blocurile daramate si construite locuinte bio in pamant!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus