Vineri,
06.12.2024
Partial Noros
Acum
4°C

Care sunt cele mai utilizate rute Tursib și de ce s-a desființat o stație în Arhitecților

Care sunt cele mai utilizate rute Tursib și de ce s-a desființat o stație în Arhitecților

Rutele autobuzelor 1, 2 și 11 sunt cele mai utilizate. În luna octombrie, peste 333.000 de călători au circulat pe ruta autobuzului 1, precizează reprezentanții Tursib într-un răspuns acordat ziarului Turnul Sfatului. De asemenea, aceștia au explicat de ce s-a desființat stația Kaufland 3 din Cartierul Arhitecților, unul dintre motive fiind confuzia călătorilor care încurcau autobuzul care mergea spre oraș cu cel care ar fi trebuit să oprească la capăt de linie. 

Reprezentanții Tursib spun că întotdeauna după lansarea unor trasee sau programe noi, există o perioadă tampon în care se înregistrează și se analizează amănunțit toate sugestiile și sesizările în vederea ajustării timpilor, distanțelor sau stațiilor la noile realități și nevoi din teren.

Acesta a fost și motivul pentru care, spun cei de la Tursib, traseele noi din Arhitecților au fost monitorizate prin însoțire de către personalul instituției (altul în afară de conducătorul auto) pentru a avea o imagine obiectivă și reală a situației din teren.

Rezultatele acestei monitorizări au dus la schimbări minore în program, mai mult ajustări ale orarelor în urma analizei.

„Majoritatea solicitărilor au avut legătură cu accesul către zonele industriale și au fost primite atât din partea agenților economici (Continental, ODU, IFM, etc.) cât și a călătorilor. Toate au avut ca obiect mici ajustări ale orarelor, cu precădere asupra orelor de sosire în zonele industriale”, transmit reprezentanții Tursib. 

De ce a rămas traseul 11 fără stație

În urmă cu mai bine de o lună traseului 11 a fost prelungit până în zona cartierului Primăverii, dar în urma analizei reprezentanții Tursib au ajuns la o serie de concluzii care au dus la desființarea unei stații. 

În primul rând aceștia spun că s-a creat o mare confuzie în rândul călătorilor deoarece nu au înțeles care autobuz merge către oraș și care are cap de linie la Kaufland.

O altă explicație este că, la orele de vârf, din cauza aglomerației în trafic se ajungea în situația în care mai multe autobuze (din cauza întârzierilor) rămâneau blocate simultan în zona cartierului Arhitecților. Acest fapt a condus la nerespectarea programului pe alte trasee din cauza numărului mare (uneori câte 3 autobuze pe fiecare sens la acest traseu) și imposibilității încadrării acestor autobuze în timp util.

Apoi, gradul de aglomerare al autobuzelor a impus introducerea unei dubluri la cursele cu plecare din cartierul Arhitecților la ora 07:04 pentru a putea fi preluați și călătorii din zona Rahovei - M.Viteazu etc.

Nu în cele din urmă, după orele de vârf de dimineață, autobuzele care veneau din zona cartierului Primăverii către Kaufland circulau în majoritate goale (cca 2km/semicursă => în jur de 152km zilnic în gol).

„Analizând toate aspectele și în principal cele prezentate anterior a rezultat clar că efectuarea buclei / Kaufland - Cartier Primăverii - Kaufland / de două ori este ineficientă atât economic cât și din  punct de vedere al călătorilor, creând confuzie în rândul lor cu privire la destinația cursei. Prin urmare numai autobuzele care pleacă din Kaufland către zona industrială vor efectua bucla prin cartierul Primăverii, celelalte oprind direct la Kaufland (exact ca în programul anterior datei de 7 octombrie când ruta a fost prelungită). Devine astfel evidentă inutilitatea stației Kaufland 3 din sensul giratoriu, deoarece autobuzele care o tranzitau vor opri acum în stația Kaufland 2. Astfel, a fost desființată”, au mai scris reprezentanții Tursib în răspunsul acordat redacției. 

Peste 1,78 de milioane de oameni circulă cu autobuzele, în Sibiu, într-o lună

Reprezentanții Tursib au transmis și statistica pe o lună a persoanelor care merg cu autobuzul. Astfel, de la 1 și până în 31 octombrie, 1.788.625 de călători au urcat în autobuzele Tursib. 

Cele mai aglomerate rute sunt cele de pe traseul 1, unde în autobuze s-au urcat 333.276 de persoane, traseul 2 pe care au mers 273.926 de călători și 11 cu 215.379. Urmează traseul 10 cu  121.314 de călători și traseul 14 cu 120.497 de călători. Cei mai puțini oameni merg pe traseul 20. Doar 1.974 de oameni au călătorit cu acest autobuz în luna octombrie.

În ceea ce privește autobuzele școlare, 3.352 de elevi au circulat cu ele timp de o lună. Cel mai folosit este traseul E6, care pleacă din Cireșica, merge prin Valea Aurie și ajunge la Colegiul „Goga”, cu 881 de elevi, urmat de E8, cu 633 de elevi care l-au folosit timp de o lună și E3 cu 537 de elevi.

Mai jos aveți un tabel cu toate traseele și numărul de călători. 

Numar total calatori pentru perioada

01.10.2024-31.10.2024

Traseu

Luni-Vineri

Sambata

Duminica

Total

1

295597

19406

18273

333276

2

252039

12311

9576

273926

3

32163

3921

3151

39235

5

87941

5314

5056

98311

8

27300

2721

2627

32648

10

110504

5915

4895

121314

11

200915

8152

6312

215379

12

49746

3627

2772

56145

13

59549

3850

4008

67407

14

106129

7523

6845

120497

15

67591

8816

7230

83637

16

63990

3036

2048

69074

17

49466

3357

3114

55937

18

28572

2197

2819

33588

19

40805

2758

2285

45848

20

1779

94

101

1974

111

19525

1014

756

21295

112

14411

618

367

15396

113

7711

184

188

8083

114

18997

580

375

19952

115

10743

477

383

11603

116

8041

315

219

8575

117

6588

317

148

7053

118

9672

464

275

10411

211

9673

385

35

10093

213

3625

163

0

3788

214

9115

345

24

9484

215

7162

405

231

7798

217

2571

470

505

3546

E1

280

0

0

280

E2

180

0

0

180

E3

537

0

0

537

E4

229

0

0

229

E5

346

0

0

346

E6

881

0

0

881

E7

266

0

0

266

E8

633

0

0

633

Autobuze și rute noi în ultimii patru ani

După anul 2019, Tursib a înființat saște trasee noi și a achiziționat 56 de autobuze noi. Șase dintre rutele noi au fost înființate anul acesta. În ceea ce privește autobuzele, în anul 2022 au fost achiziționate ultimele.  

Trasee nou înființate după 2019

Traseul 3 - din 16 august 2021

Traseele 211; 213; 214; 215 - din 25 iunie 2024

Traseele 20 și 217 – din 7 octombrie 2024

Autobuze cumpărate după 2019

5 minibuze Karsan (2021)

40 autobuze CNG Mercedes (mai 2022)

2 autocare Temsa (iunie 2022)

9 autobuze electrice Solaris (octombrie 2022)

 

Sursa foto: arhiva TS

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

14 comentarii

Jack Sparrow

Acum 3 săptămâni

La nr asta de pasageri se adauga si piratii care n-au bilet. Ahoy

Raspunde

Barbossa

Acum 3 săptămâni

Ahoy capitane. E bine si cu noi astia fara bilet, ca ajungem mai rapid la destinatie. Macar luam autobuzul si nu mai poluam asa mult mergand cu masina.

Raspunde

Sibian

Acum 3 săptămâni

Nu mai intelege nimeni nimic, ori e cartierul Arhitectilor, ori e cartierul Primaverii. Cei care au monitorizat au facut un lucru de rahat. Scopul introducerii autobuzelor pana in capatul Arhitectilor a fost tocmai de a facilita accesul mai usor al acestor locuitori aflati cu treaba in oras. Ce facilitate e aia cand te intorci din oras si la Kaufland te opresti cel putin un sfert de ora pentru a merge mai departe. Pierdere de timp

Raspunde

Kiki Riki

Acum 3 săptămâni

Tocmai pt astia ca tine (sau din cauza lor), care nu au inteles nimic, a modificat Tursib-ul traseul zilele astea. Unii nu inteleg nici macar unde stau: in Arhitectilor sau Primaverii. Hai ca acum stai alea 10-15 min cand mergi spre cartierul Primaverii din Sibiu. Sa te vad acum cetatene cum te plangi, ca la dat cu parerea pe net suntem buni toti. Era mai bine "inainte"? Noroc bun.

Raspunde

@Kiki Riki

Acum 3 săptămâni

Tu esti prost rau, cred ca tu esti cel care a "monitorizat"
Raspunde

Călător

Acum 3 săptămâni

Bună ziua. Mă întreb cât de mult conteaza pentru cei de la Tursib, sugestia călătorilor ? De exemplu, zona Obor, care s-a dezvoltat foarte mult, însă singura posibilitate de transport către oraș, este doar autobuzul 1, care pe weekend circulă foarte greu și este și foarte aglomerat, în condițiile în care după statisticile lor, este una din rutele cele mai circulate. Tot din această zonă, pentru a facilita transportul călătorilor către locurile de muncă din zona Industrială Vest, s-a introdus traseul 217, însă dimineața din zona Obor, are ca și ore de plecare 06:13 și 08:03. Mă întreb, noi cei care nu începem munca la ora 06:30, ci la ora 08:00, cum putem beneficia de acest autobuz, care țin să menționez că nici ruta nu a fost gândită bine. Acest autobuz 217 are ruta pe la Aeroport către Continental și mă întreb câte persoane coboară în zona aeroportului și de ce nu se poate ține cont ca sunt foarte mulți călători care se urcă din zona Obor, Terezian, Piața Cibin, etc. și care nu au locul de muncă în zona Continental, ci la Odu, Kendrion, Siemens, Joyson, etc. Noi, acești călători cum putem ajunge în aceste zone, fără a fi nevoiți să schimbăm 2 trasee și să stăm să așteptăm o altă legătură, câte 12-20 min in stații, în condiții de frig/ploaie ? Poate se ține cont de regåndirea atât a rutei autobuzului 217, astfel încât să poată urma ruta firmelor menționate mai sus ( Obor-..., Sos Alba Iulia-..., str. Europa Unită-..., str. Florian Rieger-..., etc) cât și modificarea orei de plecare, astfel încât dimineața la ora 08:00 sa fi deja la locul de muncă. Tursib, citiți și țineți cont și de sugestiile călătorilor !

Raspunde

Autostopista

Acum 3 săptămâni

De la cât pietris este în capul lor la ce poți sa te aștepți. Ce gândire pot sa aibă cei de la Tursib dacă în loc sa meargă în continuare cu numerotarea peste 20 sar direct la sute necreand decât confuzii pentru cei cu vederea mai slaba ca e 11 sau 111 . Dacă au început sa cedeze acțiuni către pseudocartierele Selimbar și Arhitecților sper în luminatia lor sa nu rămână cu pachetul minoritar și sa se trezească ca nu pot lua decizii daca vor continua cu cedatu probabil și către Sure și Rășinari
Raspunde

Fania

Acum 3 săptămâni

Astept 20 minute in statie, iarna, autobuzul 1 intarzie, merg vreo 16 statii, cobor la Ciresica, merg pe jos 5 minute, astepta alte 15 minute sa iau autobuzul 11 ca sa merg 1 statie ( 2 statii pentru cei care locuiesc in Primaverii). 1 singura statie. Numai un mare id...t putea aproba o atfel de situatie. Sa astepti inca 15 minute in statie la kaufland, doar pentru 1 statie, e sadism. Ar fi fost mult mai logic ca capatul de linie sa fie la Primaverii 2.
Raspunde

Un sibian

Acum 3 săptămâni

Informații intenționat FALSĂ: numărul de călători (aproape peste 1,7 milioane de oameni sau persoane, cum susține Tursibul) NU este egal cu numărul de călătorii (cu doi de i). Nu circulă în Sibiu într-o lună, probabil, mai mult de 30.000 de călători UNICI. Poate 1,7 milioane circulă în București într-un AN, fără a lua în calcul metroul. Se vede nu doar în traficul zilnic din Sibiu, ci este o chestiune de logică elementară într-un oraș sub 200.000 de locuitori.
Raspunde

Sanda

Acum 3 săptămâni

Si daca cetatenii au reclamat ca sunt confuzi, tursib ii pedepseste lasandu-i sa astepte in frig minute bune, cu 1-2 statii inainte de a ajunge acasa, obositi la 12 noaptea? Nu stiu ce se intampla cu oamenii din administratia Sibiului, dar sunt din ce in ce mai rai...
Raspunde

Erata

Acum 3 săptămâni

Tursib ar trebui sa vina cu erata. 1. sunt calatorii, si nu calatori, iar 2. in octombrie a fost si saptamana altfel si vacanta... Eventual, o astfel de statistica ar fi utila lunar, iar "unitatea de masura" sa fie nr de validari de abonament/bilet de o zi/card. Eventual defalcat... Este cunoscut si faptul ca dupa ora 17 si in weekend nr busurilor din hipodrom spre centru/retur sunt foaaaarte rare, indiferent ca e program de vara sau iarna. Evident, cei care s-ar fi dus cu busu apeleaza la alte variante...
Raspunde

Horia

Acum 3 săptămâni

deci asa incurajeaza primaria SIBIU utilizarea transportului public. pai, in conditiile in care eu mai am 1 statie sa ajung acasa (lidl2) si ma pui sa astept 15 minute, dupa alte minute de asteptat unul din trasee, la kaufland 2, nu mai bine scot din nou masina personala sa circul?
Raspunde

Sibian

Acum 3 săptămâni

Unde s-a mai pomenit sa fie cap de linie pe traseu, cum se intampla cu traseul 11 care stationeaza la Kaufland pana isi face soferul cumparaturile sau fumeaza o tigara. Adica 15-20 de minute. Ce rost are
Raspunde

Nelu

Acum 2 săptămâni

Nu am mai întâlnit nicăieri în toată țara o asemenea prostie cu cap de linie pe traseu.Trebuie reînfințată stația din sensul giratoriu unde pot coborî și urca călătorii pentru Kaufland și cartierul arhitecților.La finalul traseului se poate stabili cap de linie cu pauza necesară în ultimul sens giratoriu din cartier(spre Seviș)sau în prima stație de reîntoarcere.În stația Penny pot coborî și urca călătorii pentru Kaufland și oraș.Stația care funcționeaza în prezent trebuie desființată și toată problema este rezolvată.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus