Firma de proiectare Proyapi a depus pe 7 noiembrie 2024 o nouă contestație la contractul de aproximativ 50 de milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, dar și la contractul pentru supervizare pe lotul 1, Sibiu (Boița) – Mârșa, anunță Economedia.
Pentru Lotul 3, Arpașu de Jos-Sâmbăta de Sus (18 km) unde constructorul Makyol (Turcia) a început lucrările pregătitoare, Proyapi a depus a doua contestație și cere reevaluarea ofertelor după ce CNAIR a desemnat proiectantul Consitrans câștigător al licitației. După prima evaluare a ofertelor, în iulie 2024 CNSC a admis contestația Proyapi și a dispus reevaluarea ofertelor.
La a doua contestație, proiectantul din Turcia susține că firma Consitrans nu ar îndeplini critierul „servicii de consultanță/supervizare de 20.000.000 lei duse la bun sfârșit”, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.
Situația loturilor Autostrăzii Sibiu – Făgăraș:
Lotul 1 Sibiu (Boița) – Mârșa cu o lungime de 14 kilometri. Contract semnat în decembrie 2023. Ordin pentru începerea proiectării: 26 februarie 2024. Contestație Proyapi la contractul de supervizare
Lotul 2 Mârșa – Arpașu de Jos, lungime 19 kilometri. Contract semnat în 28 decembrie 2023. Ordin pentru proiectare 26 februarie 2024.
Șapte oferte au fost depuse la contractul pentru supervizare. Câștigător desemnat în 5 noiembrie.
Lotul 3 Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus (18 kilometri lungime). Contract semnat pe 24 august 2023. Ordin pentru proiectare emis în data de 16 octombrie 2023. Proyapi a depus o nouă contestație.
Lotul 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraș (17 km). Contract semnat în noiembrie 2023 cu ordin pentru începerea proiectării în 15 ianuarie 2024.
Pentru lotul 4 sunt șase oferte depuse pentru supervizare. Câștigător desemnat în 5 noiembrie.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier. Investiția se ridică la aproape 7 miliarde de lei. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov).
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: cine construieste sibiu - faga , cand e gata autostrada sibiu - , sibiu - fagaras , Autostrada Sibiu - Făgăraș , turci , carta , autostrada , CNAIR , contestație , strabag
Vizualizari: 1178
Ultimele comentarii
Acum 6 minute
Sibian
Acum 26 minute
Plumbbob Priscilla
Acum 35 minute
Arethusa Adoletta Xipehuzia Sinergistina Centrilia
Acum 35 minute
CG#1
Acum 42 minute
Andrei