Miercuri,
15.01.2025
Cer Senin
Acum
-10°C

12 milioane de euro: parcarea subterană din Cireșica este pusă în consultare publică. 225 de locuri în subteran, parc deasupra

12 milioane de euro: parcarea subterană din Cireșica este pusă în consultare publică. 225 de locuri în subteran, parc deasupra

Administrația locală a pus în consultare public, în vederea obținerii acordului de mediu, proiectul unei viitoare parcări subterane în cartierul Cireșica, din municipiul Sibiu. Este a doua parcare subterană pe care Primăria Sibiu o promite, la prima de acest fel documentațiile fiind în lucru de nu mai puțin de șapte ani.

A fost finalizat studiul de fezabilitate pentru amenajarea unei parcări subterane și a unui parc pe terenul liber care măsoară peste 11.00 de mp în cartierul Cireșica. Studiul a fost încredințat firmei Condesign din Șelimbăr pentru suma de 142.000 de lei, în baza unui contract atribuit în luna mai a acestui an.

Conform memoriului de prezentare depus înspre consultare publică la Agenția de Protecție a Mediului (APM) Sibiu, pentru obținerea acordului de mediu, parcarea subterană va avea un singur nivel pe care vor fi amenajate 225 de locuri de parcare, dintre care zece vor fi pentru persoanele cu dizabilități, iar cinci pentru motociclete.

Atât accesul, cât și ieșirea din parcarea subterană se vor face, cu mașina, din strada Siretului. „Se propun două rampe de acces/ieșire cu câte două fire de circulație în parcarea subterană. Accesul în parcare se va face dinspre strada Siretului, pe o rampa cu doua benzi de acces, prevăzută cu barieră si cititor de numere. Ieșirea din parcarea subterana se va realiza pe o rampă cu două benzi de ieșire dotată cu barieră si cititor de numere, care va distribui mașinile înspre strada Siretului”, se arată în memoriul de prezentare al investiției.

Pentru accesul pietonal în și din parcarea subterană vor fi amenajate trei pavilioane acoperite, dintre care unul va fi dotat cu ascensor. Fiecare pavilion va avea și o anexă cu o funcțiune complementară: una va fi cea de toaletă publică, a doua – parcare pentru biciclete, iar pavilionul de lângă strada Siretului va avea drept anexă o stație de autobuz.

Valoarea investiției (construcțiile și montajul) este estimată în acest moment la 61,6 milioane de lei, iar durata de execuție ar urma să fie de cel mult doi ani.

Un parc cu 560 de arbori și arbuști

În jurul viitoarei parcări sunt blocuri cu patru și cu zece etaje. „Amplasamentul nu se află în arii protejate, zone tampon, monumente ale naturii, monumente istorice sau arheologice sau zona costieră”. Terenul este lăsat, mai degrabă, de izbeliște, echipamentul locului de joacă existent fiind uzat, iar pe tot terenul cresc doar șapte arbori și arbuști.

„La nivelul solului se va amenaja un parc cu circulații pietonale și locuri de odihnă, loc de joacă pentru copii, zonă de fitness dotată cu aparate fitness, spații verzi și o fântână arteziană. Se vor prevedea și circulații auto care vor deservi blocurile adiacente, cu restricție doar pentru accesul riveranilor, al autospecialelor ISU și, respectiv, al serviciului de ambulanță”.

Parcul care va rezulta va avea aproximativ 8.400 de mp de spații verzi. „Aceste spații verzi se vor afla în proprietatea administrației publice locale ce se va ocupa de întreținerea acestora. Pe lângă arborii existenți, se vor propune aproximativ 560 de arbori și arbuști suplimentari, selectați cu atenție, care vor contribui la îmbunătățirea biodiversității, la reducerea poluării și la combaterea efectului de ICU (insulă căldură urbană)”, se mai arată în documentația de prezentare a investiției.

Consultă aici, în format integral, memoriul de prezentare al parcării subterane

Documentația integrală poate fi consultată la sediul APM Sibiu, institiuție la care sunt așteptate eventualele observații ale sibienilor.

De șapte ani

Faza în care se află proiectul nu ar trebui să dea prea multe speranțe sibienilor, având în vedere lentoarea cu care administrația locală tratează astfel de investiții. De altfel, prima parcare publică pe care Primăria Sibiu a promis-o sibienilor este cea de sub parcarea de la Gara CF, amenajată în Piața 1 Decembrie. 

Pentru această parcare a fost solicitat un studiu de fezabilitate care să aibă în vedere două niveluri subterane și unul suprateran, cu o capacitate cuprinsă între 350 și 400 de locuri și o suprafață totală de 10.411 mp .

Procedurile pentru această parcare au început în 2017. În mai 2018 a fost semnat contractul pentru întocmirea studiului de fezabilitate, iar pe parcursul lui 2019 s-a tot încercat contractarea proiectării. În cele din urmă, finalizarea proiectului tehnic a fost anunțată abia în septembrie 2021, când în Consiliul local a fost propusă aprobarea costului estimat la 46,5 milioane de lei, numărul locurilor de parcare proiectat fiind de 240, mai mic decât cel estimat inițial. Pe lângă parcare, proiectul aprobat prevede și amenajarea de spații verzi și reconfigurarea traseului dintre Gară și centrul Sibiului.

Proiectul parcării de la Gară stă în continuare în faza de documentații.

Citește și FOTO Prima parcare subterană publică a Sibiului are simulări. Și un preț estimat la 46,5 milioane de lei

Sursa foto principală: Google Earth

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

23 comentarii

Vladimir

Acum 1 lună

Socoteală simplă: 12,000,000 € / 225 parcări = 53,000 € / loc de parcare. Nu e totuși cam mult...? Prețul per loc de parcare e un indicator foarte bun la un studiu din ăsta (...că de aia-i zice ”de fezabilitate”, tocmai ca să vedem dacă e fezabil...), dar o parcare supraterană nu costă mai mult de 500 €/mp (structura de beton și ceva becuri, că un parking nu prea are ziduri, ferestre, uși, instalații de încălzire...), iar un loc de parcare suprateran necesită cca 25 mp, așadar 12,500 €/loc de parcare, deci UN SFERT din cât zice studiul ăsta ... E ceva cu calculele astea, ori nu le face nimeni, ori se înmulțesc de două ori cu doi, ca să dea un rezultat bun. =((
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Tolomacul de serviciu

Acum 1 lună

"că un parking nu prea are ziduri". Așa este, se sapă o galerie în pământ precum cârtițele și atât. Nici vorbă de lucrarea in sine, plata, rețele, structura. Dar ești pe model comunist, cum au făcut și pasajele din piata Unirii ce se inundau la o ploicica! Ai uitat să-ți iei medicamentele.
Raspunde

Catre "Tolomac"

Acum 1 lună

Omul vine cu argumente obiective -tu , ca toti "proeuropenii" useristii si anticonspirationisti vii cu argumente gen: "ai uitat pastilele", "gândire de comunist". Asta e replica si argumentul suprem in perioada asta "ai uitat medicamentele". Dragi lucratori la departamentul PR (propaganda) - fiti mai creativi !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

HBomb

Acum 1 lună

Tolomacul de servicu are dreptate. Doar voi, cei cu creierele plate, credeți că o parcare subterană va costa sub preul pe metru pătrat al unui apartament de bloc, de parcă se face săpând cu lopățica de copii în nisip. Nu suflați nici o vorbă de excavarea a mii de metri cubi de pământ, de transportul acestor mii de metri cubi în altă parte, nici de cheltuielile de șantier, nici de miile de metri cubi de beton, armătură, finisaje, modificarea rețelelor de canalizare pentru aducerea la un nivel inferior parcării, pompele necesare pt evacuarea apei, rețele electrice pt iluminat, aparatură automatizată pt acces și conectare internet pt automatele de plată și camerele de supraveghere, de crearea rampelor și asfaltarea lor etc. Plus parcul de deasupra care, desigur, nu costă nimic, că e făcut prin muncă patriotică. Marș de mai citiți ce înseamnă o investiție.
Raspunde

@HBomb

Acum 1 lună

Am spus - fiti mai creativi! Am mai spus ca argumentul suprem utilizat de progresistii democrati include jignirea, iar tu ai confirmat cu replica "voi cu creierele plate". Revenind la subiect, ai dreptate toate cele enumerate de tie costa. Dar ai uitat sa precizezi ca pretul ofertat in relatia cu statul este de cel putin trei ori mai mare decat la privat. Formula de calcul e simpla - cost total 3 lei se compune din: 1 leu costul real, 1 leu pentru cine oferteaza, 1 leu pentru cine aprobă.
Raspunde

Alegător

Acum 1 lună

Eu știu pe cineva care a construit o școală la cheie inclusiv mijloacele fixe cu 480 eu/mp.Predată în 2020,undeva în vestul țării.Vă asigur că nu vorbesc aiurea! Mă cutremur când văd ce prețuri cer "dezvoltatorii" din ziua de azi!
Raspunde

Kokos

Acum 1 lună

De ce să faci o parcare pe un singur nivel cu 225 locuri și să nu faci una pe 2 niveluri cu 450 locuri?
Raspunde

O. Goga

Acum 1 lună

atat poate primaria de sat Sibiu! Acolo sunt 5 blocuri imense de 10 etaje si nenumarate alte blocuri de 4 si 5 etaje, cu mii de apartamente si masini, iar primaria, in anul 2024 vine cu propunere de doar 225 de locuri de parcare. Cu doar atatea masini parcate in subteran, nici nu o sa se simta in zona ca acea parcare exista. Ori facem ceva ca lumea ori nu mai facem.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bmw

Acum 1 lună

ori mergem cu bicicleta
Raspunde

@BMW

Acum 1 lună

Scoate suportul de urechi pe fereastra si vezi ca a inceput sezonul de mers cu bicicleta. Ai uitat ca in zona sunt patru anotimpuri. E usor sa dai sfat altora in timp ce-ti stai cu dosul pr scaun încălzit I masina.
Raspunde

Harta

Acum 1 lună

Cartierul Hipodrom 4(IV)!!! Cireșica era doar cofetărie comunistă. Învățați naibii orașul, sunteți presa nu mamaie ce vinde pătrunjel. Ne-am umplut de denumiri "urbane", cireșica, marmelada, broscărie, florilor...
Raspunde

@harta

Acum 1 lună

daca nu-ți convin denumirile astea pe care noi ,sibienii ,le folosim dintotdeauna,ești liber să pleci de unde ai venit.Nu ne adaptam noi după tine, te adaptezi tu după locul unde ai ajuns.
Raspunde

Harta urbană

Acum 1 lună

Aia ca tine veniți de pe sate ați inventat denumirile astea, obișnuiți doar cu puncte de reper gen "unde bea vaca la mamaie". In orașe lumea e obișnuită cu noțiunea de cartier băiete!
Raspunde

@harta

Acum 1 lună

stai cuminte,tie ți-a rămas intre degete "asfaltul" moale de acasa și acum te-a tâmpit mirosul de asfalt autentic și începe neuronul să ți-o ia razna.Sau esti trist că e prea mare chiria și nu mai ai bani sa alimentezi tigaia cu care ai urcat la Sibiu?
Raspunde

:))))

Acum 1 lună

In Sibiu, nu la Sibiu. Că nu e Adi de la Vâlcea agramatule! Mergi în mama sau la mama?! Să fac lecții cu tine vinitură?!? Te găsesc în obor?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sibian

Acum 1 lună

Iarasi se merge pe solutia cea mai scumpa si mai complicata din toate punctele de vedere. O parcare normala, la suprafata, pe 2 sau chiar 3 niveluri ar fi fost mult mai ieftina si mai eficienta
Raspunde

@Sibian

Acum 1 lună

vrei sa respiri doar noxe diesel si CO2 sibiene pe o banca langa parcare, ca nu mai e teren pentru un miniparc deasupra? Si apoi ne intrebam de ce romanii au media de viata cu vreo 10 ani mai mica decat media europeana. Pentru ca singura oaza verde din oras e sub ariniul. In rest doar praf, noxe, zgomot.
Raspunde

No Name

Acum 1 lună

Subteran? Pai acolo e panza freatica foarte ridicata. Cand s-au construit blocurile din zona s-a facut drenaj in jurul lor. Cum poti sa construiesti o parcare subterana in malul acela? Umiditatea va fi foarte ridicata acolo, poate chiar inundatie la ploi serioase!
Raspunde

Asdfasdf

Acum 1 lună

ar trebui ca toti cei care ati comentat aici sa faceti un mesaj catre primarie ca tot este consultare publica in care sa va spuneti parerea si atunci se va putea tine cont de dorintele oamenilor. daca nu se va face cum vrea primaria si toti vom inghiti in sec... propun ca sa fie luat calculul din prima postare care este mai mult decat elocvent si sa se trimita de catre fiecare cu cerere de realizare a parcarii de minim 2 nivele subterane si cel putin unul supratera cu zona verde deasupra si parc si ce mai vor dar la preturi reale nu umflate cu pompa... in plus sa faca structura metalica completa daca este mai ieftina decat un turant de beton cu fier si sa fie analizate preturile de la realizarea mall-ului de la gara care are ditamai parcarea intr-un spatiu mult mai mic si la un pret mult mai decent/loc de parcare rezultat si care indexat cu inflatia sigur iasa mult sub ce propun ei... Dar na cand sunt bani publici totul este pe risipa si trebuie sa intre o parte si in anumite buzunare
Raspunde

Barosanu

Acum 1 lună

Subscriu la acest mesaj de bun simț. Decât să ne certăm, hai mai bine un cântec vesel să cântăm.
Raspunde

@ Barosanu

Acum 1 lună

Vezi, usor-usor, invatati sa fiți creativi la comentarii. Apoi puteti cere o marire a pretului / postare. Vorbeste si cu colegii tai...
Raspunde

B

Acum 1 lună

Ar trebui făcute toate parcările cu plată și la preț modic pt cei ce plătesc aici impozite, c-apoi or să ajungă la toată lumea. Iar cei de la case să le pună în curți, nu răsfirate pe străzi.
Raspunde

Rosu

Acum 1 lună

Sa nu uitam prizele pentru incarcatoarele elctrice. S-apoi, dupa parerea mea, trebe lasat loc pentru blocurile cu locuintele promise de dl. Simion. Ca iasa dansul presedinte si nu are unde construi.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus