Tribunalul Alba a stabilit printr-o sentință din 11 decembrie că WizzAir trebuie să acorde unei familii din Oradea daune compensații, daune materiale și morale de 30 de mii de euro.
Suma este mai mică decât cea cerută inițial de către orădeani, 80 de mii de euro, însă este și minimuată față de cea stabilită anterior de Tribunalul Sibiu – 40 de mii de euro.
Această familie plecase la Madrid din Sibiu, și-au lăsat aici mașina și au plecat cu avionul la Madrid. La întoarcere au constatat că zborul Wizz Air unde aveau bilet nu mai este operat de compania aeriană. După 5 zile au ajuns în Sibiu, după ce inițial au ajuns la Budapesta.
Citește și:
Mircea Ursuţa este avocat și a dat în judecată Wizz Air.
Neplăcuta experiență a avut loc în septembrie 2021, iar de atunci nu au primit nicio explicaţie şi niciun fel de asistenţă de la Wizz, scria ziarul Bihoreanul. "O bătaie de joc", spunea orădeanul, care continuă procesul pentru a dubla suma obţinută.
"În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată. Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii", spune orădeanul.
Orădeanul nu a fost căutat de niciun reprezentant Wizz Air şi nu a reuşit să contacteze compania timp de trei zile, fiind nevoit să prelungească de trei ori, cu câte o noapte de fiecare dată, cazarea în hotelul madrilen.
După 5 zile de peripeţii, familia Ursuţa a reuşit să ajungă la Budapesta, de unde a închiriat o maşină pentru a ajunge la Oradea. De aici, bărbatul a trebuit să meargă apoi la Sibiu pentru a-şi recupera propria maşină, lăsată acolo cu 16 zile înainte.
Mai bine de doi ani, orădeanul a făcut peste 50 de reclamaţii pe site-ul Wizz, de fiecare dată primind răspuns de la un robot, prin care i se oferea... apă şi sendvişuri.
A cerut în instanță compensaţia de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei).
În septembrie 2023, Judecătoria Alba a obligat Sucursala Wizz din România şi compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro şi 376 lei), a compensaţiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).
Sentinţa a fost atacată la Tribunalul Alba de ambele părți.
Instanța de aici a stabilit în această săptămână că cei doi soți trebuie să primească 10 mii de euro fiecare, copilul lor, minor, trebuie să fie despăgubit cu 3.000 de euro, iar mama femeii, care a însoțit familia în această excursie trebuie să primească și ea 6.000 de euro. Totodată, ei mai primesc aproape 2.000 de euro daune materiale, însă sunt obligați de instanță să achite 3.000 de euro, cheltuieli de judecată.
Sentința nu este definitivă și poate fi atacată la Curtea de Apel Alba Iulia.
Zborul Sibiu – Madrid a fost scos de compania maghiară din martie 2023. În aceeași perioadă s-a renunțat și la restul curselor, rămânând de atunci doar zborurile spre Londra, Dortmund, Baden-Baden, Memmingen și Nurnberg.
Sursa foto: Wizz Air
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 9491
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Emil
Acum 9 ore
Emil
Acum 10 ore
Votantul
Acum 10 ore
Gelu
Acum 10 ore
@Miruna