Primarii de pe traseul autostrăzii Sibiu – Pitești se declară mulțumiți de faptul că șantierele au impulsionat economia locală. În plus, mulți oameni din zonă s-au reprofilat și lucrează la autostradă.
”Comuna Racovița este dublu câștigată aici. Suntem comuna cu două loturi de autostradă. Avem un dialog bun și cu domnii de la Mapa și cu italienii de la Webuild care construiesc lotul 3. Deja se caută locuri de muncă, există angajați din comuna noastră la ambele companii. Sunt și alte firme care au sosit în Racovița, sunt planuri de afaceri. Semnul este că din acest an, 2025, lucrurile și economia zonei vor sta cu totul diferit. Sub semnul unei prosperități, dezvoltări, unei dinamici economice. Vorbim până la urmă de autostrada Europei, cea care ne va lega direct de Europa de Vest”, susține primarul Narcis Iliescu, citat de ramnicuvalceaweek.ro.
Citește și:
El s-a întâlnit joi cu reprezentanții companiei MAPA Cengiz, care au câștigat licitația pentru construcția tronsonului 2, Boița – Cornetu.
Este considerat cel mai dificil lot de autostradă, cu mai multe tuneluri, viaducte, traversări de apă, este vorba de lotul care merge efectiv pe Valea Oltului, pe o lungime de 30 de km, strict paralel cu actualul DN 7, calea ferată și râul Olt. În prezent, se lucrează aici la viaductul de la Boița.
Nu se va mai opri circulația pe Valea Oltului
Antreprenorul turc spune că nu vor mai exista opriri ale circulației pe Valea Oltului, cum a fost cea din vară, atunci au fost realizate drumurile tehnologice și defrișările necesare. Tot cei de la Mapa spun că în vârf de lucrare, se vor angaja minim 600 de muncitori. Dacă nu vor exista suficienți români doritori de muncă, vor fi nevoiți să aducă din afară, deși a fost adresată o invitație românilor care doresc un loc de muncă bine plătit să nu ezite în a depune CV-urile.
Uniunea Europeană finanțează cu aproape 3 miliarde de lei Lotul 2 de pe Autostrada Sibiu – Pitești, cel mai dificil lot de autostradă din România, cu un cost total de 7,3 miliarde lei.
Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) este construit de asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz și include 7 tuneluri din care cel mai lung, la Câineni, de 1,5 kilometri și 49 de viaducte, inclusiv un viaduct cu o lungime de 700 de metri la Boița.
Acest lot va primi o finanțare europeană de 2,93 miliarde de lei, care reprezintă 40% din valoarea totală eligibilă aprobată. Costul total al lotului se ridică la 8,7 miliarde lei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: nu se mai inchide circulatia p , angajari pe sibiu pitesti , cand se termina autostrada , angajari pe autostrada , sibiu - pitesti , valea oltului , autostrada
Vizualizari: 14566
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
HBomb
Acum 3 ore
HBomb
Acum 3 ore
Rob
Acum 3 ore
Pensionar
Acum 4 ore
Oare cand se va interzice aceasta barbarie?