Miercuri,
26.03.2025
Cer Senin
Acum
12°C

600 de muncitori vor lucra la Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Primarul din Racovița (Vâlcea): ”Din acest an lucrurile și economia zonei vor sta cu totul diferit”

600 de muncitori vor lucra la Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Primarul din Racovița (Vâlcea): ”Din acest an lucrurile și economia zonei vor sta cu totul diferit”

Primarii de pe traseul autostrăzii Sibiu – Pitești se declară mulțumiți de faptul că șantierele au impulsionat economia locală. În plus, mulți oameni din zonă s-au reprofilat și lucrează la autostradă.

”Comuna Racovița este dublu câștigată aici. Suntem comuna cu două loturi de autostradă. Avem un dialog bun și cu domnii de la Mapa și cu italienii de la Webuild care construiesc lotul 3. Deja se caută locuri de muncă, există angajați din comuna noastră la ambele companii. Sunt și alte firme care au sosit în Racovița, sunt planuri de afaceri. Semnul este că din acest an, 2025, lucrurile și economia zonei vor sta cu totul diferit. Sub semnul unei prosperități, dezvoltări, unei dinamici economice. Vorbim până la urmă de autostrada Europei, cea care ne va lega direct de Europa de Vest”, susține primarul Narcis Iliescu, citat de ramnicuvalceaweek.ro.

Citește și:

Strabag va moderniza varianta ocolitoare pentru Valea Oltului: 26 de milioane de euro pentru 31 de kilometri. Ar urma să fie gata odată cu autostrada Sibiu - Pitești

El s-a întâlnit joi cu reprezentanții companiei MAPA Cengiz, care au câștigat licitația pentru construcția tronsonului 2, Boița – Cornetu.

Este considerat cel mai dificil lot de autostradă, cu mai multe tuneluri, viaducte, traversări de apă, este vorba de lotul care merge efectiv pe Valea Oltului, pe o lungime de 30 de km, strict paralel cu actualul DN 7, calea ferată și râul Olt. În prezent, se lucrează aici la viaductul de la Boița.

Nu se va mai opri circulația pe Valea Oltului

Antreprenorul turc spune că nu vor mai exista opriri ale circulației pe Valea Oltului, cum a fost cea din vară, atunci au fost realizate drumurile tehnologice și defrișările necesare. Tot cei de la Mapa spun că în vârf de lucrare, se vor angaja minim 600 de muncitori. Dacă nu vor exista suficienți români doritori de muncă, vor fi nevoiți să aducă din afară, deși a fost adresată o invitație românilor care doresc un loc de muncă bine plătit să nu ezite în a depune CV-urile.

Uniunea Europeană finanțează cu aproape 3 miliarde de lei Lotul 2 de pe Autostrada Sibiu – Pitești, cel mai dificil lot de autostradă din România, cu un cost total de 7,3 miliarde lei.

Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) este construit de asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz și include 7 tuneluri din care cel mai lung, la Câineni, de 1,5 kilometri și 49 de viaducte, inclusiv un viaduct cu o lungime de 700 de metri la Boița.

Acest lot va primi o finanțare europeană de 2,93 miliarde de lei, care reprezintă 40% din valoarea totală eligibilă aprobată. Costul total al lotului se ridică la 8,7 miliarde lei.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Statul esuat

Acum 2 luni

Adevarul: Dezvăluirea unui important bancher: statul le ia românilor 70% din tot ce câștigă. „Acum ați înțeles?” Statul român ia până și pielea de pe români: pe lângă faptul că plătim cele mai mari impozite pe salariu, mai plătim și alți bani. Chiar și așa, statul hrăpăreț se afla pe buza prăpastiei. România are de ani de zile cel mai mare deficit bugetar din UE, deși statul devorează banii populației. Fost director financiar de bancă, Radu Georgescu a calculat că statul român ajunge să ia de la populație aproape 50% din câștigurile salariale, sub forma a diverse taxe și impozite, după care le mai ia oamenilor încă circa 20%. Așa ajung românii să dea statului circa 70% din tot ceea ce câștigă, susține Radu Georgescu. Există în schimb mari companii care nu plătesc aproape nimic și care știu și au puterea să facă un lobby agresiv, ceea ce populația și companiile mici și mijlocii nu au cum să facă. Într-o postare pe Facebook, cunoscutul economist a explicat cum stau lucrurile. „Este foarte interesant cum au apărut taxele pe planeta Pământ. Până în anul 1850 nu exista nicio taxă sau impozit pe muncă sau veniturile oamenilor. Singura taxă se plătea către rege. Dacă aveai un teren pe care îl cultivai. Real estate (imobiliare) vine de la „royal estate” adică teren regal”, a început el. O scurtă istorie a taxelor În continuare, Radu Georgescu a explicat cum au apărut diversele taxe pe care azi le plătim cu toții. „Prima invenție a statului: impozitul pe venit. În 1850 Marea Britanie avea nevoie de bani pentru a-și finanța războaiele de cucerire. Ministrul de Finanțe a inventat o taxă pe veniturile oamenilor. A numit-o Impozit pe Venit. În mod logic, oamenii s-au revoltat. Au urmat 10 ani de revolte populare. În România, taxele salariale reprezintă 42% din venituri. A doua invenție a statului: TVA. În 1950, Franța avea un deficit bugetar foarte mare. Ministrul de Finanțe din Franța a inventat o taxă care se ia după ce venitul a fost deja impozitat. A numit-o TVA. Wow! Stai un pic. Statul îți ia impozit pe venit. Iar din venitul net începi să plătești o altă taxă? Când au văzut această taxă, americanii au spus că TVA-ul este o taxă stupidă. Americanii nu au TVA. În România taxele pe consum (TVA, accize) sunt în jur de 25%”, a mai scris el. A urmat apoi o nouă intervenție a statului, povestește Radu Georgescu. „A treia invenție a statului: Taxele pe clădire, terenuri și mașini. Dacă îți cumperi o casă, teren, mașină, statul vine și îți ia alte taxe. Wow! Stai un pic. Statul îți ia impozit pe venit. Din venitul net plătești o altă taxă, TVA, atunci când cumperi bunuri. Și statul vine și îți ia alte taxe după ce ai cumpărat bunurile?”, se întreabă retoric expertul. Regulile nu sunt pentru toată lumea Așa cum se întâmplă de obicei, regulile nu sunt făcute pentru toată lumea. În ce sens și cum, explică tot Radu Georgescu. „Partea haioasă este că aceste reguli nu se aplică pentru toată lumea. Pe mine mă amuză foarte tare discuțiile despre „taxa pe stâlp”. Acum 3 zile au crescut taxele pentru peste 2 milioane de oameni și pentru peste 700.000 de companii. Dar cel mai mult se vorbește despre „taxa pe stâlp”. Acest lucru se întâmplă deoarece această taxă impactează cel mai mult marile firme din energie și telecomunicații. Iar aceste firme au puterea financiară pentru a face lobby fiscal. O putere financiară infinit mai mare decât cei 2 milioane de oameni și 700.000 de companii”, susține el. „Este moral?” La final, Radu Georgescu rezumă situația și explică de ce unii plătesc, iar alții nu. „Pe scurt: „Taxa pe stâlp” este o taxă pe activele firmelor din energie și telecom (schele petroliere, stâlpi cu antene de telecomunicații etc). Este exact aceeași taxă pe care o plătim toți oamenii și toate firmele pentru apartamente, clădiri, terenuri și mașini. Partea și mai haioasă este că aceste firme mari nu fac lobby fiscal și pentru reducerea taxelor pentru cei 2 milioane de oameni și 700.000 de companii. Nu sunt interesate de acest subiect. Motivul este simplu. Aceste firme nu plătesc taxele mărite pentru angajați. Și nu plătesc nici impozit pe dividende în România deoarece Codul Fiscal spune că firmele străine nu plătesc impozit pe dividende în România. Pam Pam! Acum ați înțeles cum funcționează sistemul fiscal?” El încheie cu o întrebare despre care spune că este de 100 de puncte: „Este moral că statul să ia 70% din veniturile lunare ale celor care nu au puterea financiară să facă lobby fiscal?”
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 luni

fake news georgel. Oricum nu citește nimeni aiureala
Raspunde

Socrate

Acum 2 luni

Eu am citit. Tot pe net. Dacă vrei să fi informat, citesti!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

UnPSDist mandru

Acum 2 luni

E o chestiune de timp, cand se va deschide autostrada se vor muta fabrici din Sibiu. si nu cred ca putine . E normal ca si alte zone sa beneficieze de cai de acces sa se dezvolte si ele nu numai unele.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 luni

daaa, că fabricile-s de lego
Raspunde

Flo

Acum 2 luni

Să mute toate fabricile în VL, sa mergem si noi peste ei si să venim acasă la Sibiu, doar la relaxare ca în concediu :)))
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus