Vineri,
14.02.2025
Cer Senin
Acum
-1°C

Acarul Păun. Funcționarul cercetat disciplinar de Primărie pentru strada care așteaptă recepția de mai bine de o lună arată că nu are nicio vină. „Eu am semnalat erorile”

Acarul Păun. Funcționarul cercetat disciplinar de Primărie pentru strada care așteaptă recepția de mai bine de o lună arată că nu are nicio vină. „Eu am semnalat erorile”

După ce Primăria Sibiu și-a cerut scuze pentru situația noii străzi care de anul trecut așteaptă recepția la terminarea lucrărilor pentru a putea fi deschisă, funcționarul pe numele căruia a fost dispusă anchetă disciplinară a reacționat. El a prezentat redacției Turnul Sfatului mai multe documente în care arată că nu el a fost cel care a transmis eronat informații. Ba, din contră, el a fost cel care le-a semnalat.

Demersul Turnul Sfatului de a afla care este motivul pentru care o nouă stradă din Sibiu, finalizată din 6 decembrie 2024 și cu neconformitățile remediate din 18 decembrie, nu este încă recepționată a lansat un bulgăre de tot felul de situații instituționale. 

Cea mai recentă este cea a anchetei disciplinare anunțată pe numele unui funcționar din cadrul Direcției Tehnice a Primăriei Sibiu.  Acesta a contactat Turnul Sfatului și a prezentat documentele din care reiese că nu ar avea nicio legătură cu inventarea scuzei potrivit căreia strada nu a fost recepționată ca urmare a faptului că Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) Sibiu și-ar fi început abia din 20 ianuarie 2025 programul în noul an.

Mai mult, funcționarul – care a dorit ca numele să nu îi fie făcut public – a arătat că, în momentul în care Turnul Sfatului a publicat informațiile eronate transmise de Primăria Sibiu, el a fost cel care a sesizat superiorii referitor la acestea.

Strada în discuție, lungă de 330 de metri, nu are deocamdată un nume și face legătura între Intrarea Arieșului și Calea Dumbrăvii, peste terenul fostei autobaze Tursib.

Detaliile unei recepții

Mai precis, funcționarul a semnalat superiorilor săi, în scris, că ISC Sibiu și-a început activitatea din 3 și nu din 20 ianuarie 2025, așa cum arăta Primăria Sibiu pe 24 ianuarie 2025, în răspunsul referitor la durata convocării unei comisii de recepție. „Pentru efectuarea recepției beneficiarul (adică Primăria – n.r.) trebuie să achite o taxă, nu constructorul, cum a fost menționat eronat”, a mai semnalat funcționarul o altă greșeală în adresa transmisă superiorilor săi.

„După remedierea neconformităților pe care le-am sesizat la lucrare, pe 18 decembrie 2024 am fost notificați să convocăm comisia pentru recepția la terminarea lucrărilor. În vederea recepției, beneficiarul trebuie să achite o taxă de 0,1% din valoarea lucrărilor, dar plata nu s-a mai putut realiza după data de 23 decembrie 2024, pentru că Trezoreria și-a întrerupt lucrul”, explică funcționarul din cadrul Direcției Tehnice pentru cititorii Turnul Sfatului.

Din documentele prezentate de el, plata respectivei taxe a fost făcută de Primăria Sibiu pe 15 ianuarie 2025 (la o săptămână după ce consilierii locali s-au reunit pentru a aproba utilizarea banilor rămași de anul trecut pentru susținerea cheltuielilor din acest an, până la adoptarea unui buget). 

Dirigintele de șantier a transmis inspectorilor ISC Sibiu comunicarea încheierii lucrărilor la noua stradă pe 23 ianuarie, iar ISC a înregistrat adresa patru zile mai târziu, pe 27. În respectiva comunicare, recepția era convocată pentru ziua de joi, 30 ianuarie 2021. În realitate, recepția a fost amânată până pe 3 februarie 2025.

Citește și Primăria își cere scuze pentru situația străzii nerecepționate de anul trecut. Un funcționar, cercetat disciplinar pentru că a mințit referitor la programul Inspectoratului în Construcții

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Andre

Acum 1 săptămână

Functionarii primariei... Tot timpul au o scuza. Directia tehnica si serviciul salubrizare au aparut in ultimele zile in presa oferind informatii false. Nici o reactie a conducerii. Aceleasi vom verifica, vom sanctiona. Niciodata nu se iau masuri concerete. Functionarul a prezentat redacției Turnul Sfatului mai multe documente în care arată că nu el a fost cel care a transmis eronat informații. Sa intelegem ca Directia tehnica are acces direct la redactia turnul sfatului? Sa intelegem ca e o practica uzuala sa scoti documente dintr-o institutie si sa le prezinti tertilor? Informatiile cu caracter public se obtin conform unei proceduri, nu ca asa a vrut functionarul sa le prezinte presei. Doar din prisma asta ar trebui incheiat contractul de munca. Dar, pardon, functionarii au drepturi si legi care le protejeaza aceste drepturi. Legi care le protejeaza absenteismul, ignoranta si dispretul catre contribuabili. Daca e asa curat acel functionar sa conteste decizia comisiei ce disciplina. Sa nu se multumeasca nici macar cu un avertisment scris. Din pacate nu o sa o faca. Cu cateva exceptii functionarii directiei tehnice si a serviciului salubrizare sunt niste oportunisti, interesati doar de cateva frimituri, aruncate lor prin diverse bunuri/servicii, cazute de la masa celor mari.
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 1 săptămână

Ce sa intamplat cu acea receptie e pistol cu apa fata de ce se intampla cu contractul de marcaje rutiere unde se receptioneaza lucrari de sute de mii care nu respecta nimic din oferta tehnica care e confidentiala iar Caietul de sarcini e optional pentru cei din Directia Tehnica. Ca sa vedeti ce se intampla acolo pe scurt. Directorul general e un aitist iar directorul tehnic nu mai e bagat in seama. Functionarul care se ocupa de verificarea situatilor de lucrari dupa o sedinta din primarie cu executantii a plecat direct la depozitul acestora baram sa vada dotarile unde nu era un gram de vopsea de la firma pe care o trecusera in oferta. Marcajele trecerilor de pietoni de la scoli a fost executata cu 2 tipuri diferite de vopsea asta dupa ce iam sesizat ca nu se foloseste vopseaua care era trecuta in oferta tehnica. Comisia care a receptionat aceste lucrari a fost schimbata peste noapte dupa ce membri vechii comisii au refuzat sa semneze procesele verbale pentru ca nu respectau conditile din Caietul de sarcini si din oferta tehnica. Societatea Girod din Timisoara a trimis alta societate sa execute marcajele longitudinale lipind sigla lor pe utilaje iar pe camioane au lipit cartoane sa acopere sigla firmei din Piatra Neamt care de dobitoci ce au fost au executat pe langa marcajele din Sibiu si pe prelungirea M.Viteazu in Selimbar. Toate acestea au fost semnalate primariei Sibiu inclusiv doamnei Fodor dar se pare ca acesti functionari se cred mici dumnezei pe care nimeni nu ii trage la raspundere.
Raspunde

ZORRO

Acum 1 săptămână

LISTA DOCUMENTELOR DE INTERES PUBLIC https://e-serviciielectronice.sibiu.ro/Registratura/DetaliuHCL?nr=76&an=2024
Raspunde

Emil

Acum 1 săptămână

Atat de profesionist lucreaza mafia imobiliara locala incat acest functionar ignorant n-a observat ca ISC-urile locale sunt operate de spagarii primariei cu acordul tacit al lui Racpvita pentru a camufla si musamaliza falsurile si ilegalitatile din constructii.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emila Elzoroaba

Acum 1 săptămână

Și tu ai lucrat profesionist, dar te-au legat

Raspunde

Razvan

Acum 1 săptămână

un tampit care vrea sa blixgeze deci toate strazile din lume ca nici una nu e perfecta. un pilos bagat acolo de careva
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus