Marţi,
29.04.2025
Cer Senin
Acum
12°C

„Nu sunt de acord să cedez gratuit 204 mp”. Sibienii care au transmis sesizări cu privire la viitoarea zonă rezidențială de pe Coralului nu vor aglomerare și cer școli și grădinițe

„Nu sunt de acord să cedez gratuit 204 mp”. Sibienii care au transmis sesizări cu privire la viitoarea zonă rezidențială de pe Coralului nu vor aglomerare și cer școli și grădinițe

O serie de sesizări cu privire la problemele de infrastructură, trafic și poluare au fost transmise de sibienii care s-au arătat interesați de un proiect de reconversie a unei zone industriale în una de locuire. Aceasta este situată pe strada Coralului, aflată în plin avânt de schimbare. Totodată, cei care au transmis scrisori în cadrul dezbaterii consultării publice au arătat lipsa unor dotări și instituții sociale esențiale, precum școli și grădinițe, iar o locuitoare domiciliată în Italia s-a pronunțat împotriva cedării gratuite a unei suprafețe de teren.

Procesul de informare și consultare publică a avut loc în cadrul elaborării unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru reîncadrarea funcțională din zonă cu caracter industrial în una cu funcțiuni de locuire cu dotări și servicii a unui teren de aproape 10,4 hectare de pe strada Coralului. Raportul consultării publice a fost publicat pe site-ul Primăriei Sibiu.

Nemulțumiri: trafic, poluare și infrastructură insuficientă

Una dintre preocupările cetățenilor vizează infrastructura rutieră a zonei. Străzile din proximitatea proiectului, precum Frunzei și Frigoriferului, sunt deja subdimensionate și insuficient pregătite pentru a prelua un volum mare de trafic, a transmis un sibian. Acesta se tem că noul cartier ar putea atrage peste 500 de autoturisme suplimentare, ceea ce ar duce la congestionarea și mai accentuată a traficului în Turnișor și în intersecțiile cu Calea Turnișorului și Șoseaua Alba Iulia.

„Traficul, preponderant, va fi canalizat către Calea Turnișorului și giratoriul E.A. Bieltz/ Șos. Alba Iulia care este deja supra aglomerată (...) Circulația mașinilor de intervenție - ambulanțe, pompieri, politie va fi îngreunată, în caz de urgente timpii de intervenție vor fi crescuți din cauza ambuteiajelor, fiind afectat astfel dreptul la viata al sibienilor deja domiciliati în zonă. Înainte ca primaria să permită astfel de dezvoltări, primăria ar trebui să dezvolte infrastructura - inclusiv legătura str. Coralului cu Cl. Șurii Mici și alte optimizări pentru fluidizarea circulatiei”, a transmis acesta.

Pe lângă aceste aspecte, semnatarul sesizării și-a exprimat îngrijorarea și în privința calității vieții. Lipsa unor parcuri sau spații verzi suficiente, poluarea generată de noxele autoturismelor și ale sistemelor de încălzire, precum și absența infrastructurii sociale (școli, grădinițe, magazine) sunt printre problemele semnalate de acesta, dar și de alți participanți la consultarea publică.

Cerințe: Transport public, școli și grădinițe

Un punct important discutat rămâne extinderea rețelei de transport public în zonă. Proiectantul a declarat că acest aspect nu este inclus în PUZ, decizia privind traseele autobuzelor aparținând autorităților locale. Și în privința infrastructurii sociale, autorul documentației spune că aceasta prevede doar „servicii de proximitate”, fără a menționa clar dacă vor fi prevăzute construcția de școli sau grădinițe pentru noii locuitori.

„Există planuri pentru construirea sau extinderea unităţilor de învăţământ (școli, grădinițe)? Crearea unor zone comerciale sau de servicii (magazine, piețe, farmacii)?”, a întrebat o femeie, care s-a prezentat drept „viitor locuitor pe strada Ogorului”.

„În cadrul zonei de reglementare a prezentei documentaţii este prevăzută completarea zonei cu dotări şi servicii aferete funcţiunii de locuire, respectiv servicii de proximitate, zonă fitness cu pistă de alergare, locuri de joacă, piste pentru biciclişti care vor aduce beneficii tuturor locuitorilor din zonă şi vecinătate”, a răspuns proiectantul.

Un alt subiect controversat a fost cedarea unor suprafețe de teren pentru modernizarea tramei stradale. Unul dintre proprietarii afectați, o locuitoare cu domiciliu în Italia, a transmis că refuză să cedeze gratuit 204 mp. „În cadrul prezentei documentaţii s-au preluat propunerilor din PUG Sibiu aferente zonei studiate în vederea realizării obiectivelor de utilitate publică, respective lărgirea amprizei străzii Coralului la 17 m. Strada va avea o zonă de circulaţie rutieră cu câte o bandă de 3,5 m pe fiecare sens, trotuare pentru circulaţia pietonală, piste pentru biciclete şi spaţii verzi alternate cu locuri de parcare. Acesta este un pas important în vederea urbanizării zonei, iar primii beneficiar sunt proprietarii terenurilor don zonă. Mai menţionăm că prezenta documentaţie produce efecte juridice în zona de reglementare aferentă, iar proprietarii terenurilor care se află în zona de studiu nu sunt obligaţi să cedeze cu titlu gratuit suprafeţe de teren”, a explicat proiectantul în răspunsul său.

PUZ Coralului: lărgirea străzii, 7.400 mp de spații verzi și 65% din locurile de parcare vor fi subterane

În răspunsurile oferite, proiectantul SC Lumi&Comp SRL a prezentat soluțiile pe care le oferă pentru zona vizată. Conform documentației, străzile Coralului și Ogorului vor fi modernizate și lărgite la o ampriză de 17 metri, urmând să includă trotuare, piste de biciclete și spații verzi. De asemenea, se prevede crearea unei noi conexiuni rutiere între strada Ogorului și Calea Șurii Mici, ceea ce ar trebui să fluidizeze traficul, răspunde acesta cu privire la îngrijorările privind aglomerația.

În ceea ce privește spațiile verzi, în document se menționează că proiectul include amenajarea a peste 7.400 mp de zone verzi, de recreere, două locuri de joacă și o zonă de fitness cu pistă pentru alergare. De asemenea, peste 65% dintre locurile de parcare vor fi subterane.

Mai multe detalii oferite de proiectant în cadrul consultării publice pot fi găsite aici, în raportul informării.

Precizăm că după încheierea etapei de consultare, documentația PUZ va fi analizată și supusă aprobării Consiliului Local Sibiu.

Mai multe detalii despre proiectul de pe Coralului puteți citi și aici:

Proiect imobiliar pe Coralului: 25% de spații verzi, peste 300 de apartamente, peste 500 de locuri de parcare. S-a încheiat consultarea publică

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

13 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

DRT

Acum 1 lună

Deci aia ce sta in Italia blochează modernizarea orașului. Ar trebui sa i se confiște automat. Legea trebuie schimbată, nu mai putem sta după fiecare gard de lemn și parcelă, pentru infrastructură trebuie cedat automat sau o despăgubire modică universală la nivel de țară. Este o reală mafie in treaba asta cu despăgubirile,sunt atâtea cazuri de centuri și drumuri publice proiectate aiurea împotriva interesului național doar pt. că unii bastarni cu relații au modificat proiecte și au obținut despăgubiri de 5X mai scumpe decât prețul real.
Raspunde

Predator

Acum 1 lună

Buna seara, Foarte bine a facut si face. Unii au fost nevoiti sa plece si acuma vor sa vina acasa. Dam la schim. pentru ceva durabil. Nu dam doar ca unii sa se plimbe cu masinile lor super scumpe. Mai putin este tot asa de bine.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Serios?!?

Acum 1 lună

Mașinile alea scumpe pot fi ambulante sau pompieri, dar ce sa gândească un exemplar incalculabil de egoist si mediocru, cu clase cât CFR-ul si spălător de toalete in peninsulă! Dacă ai o parcelă în proprietate nu esti împărăteasă peste restul bre, românca adevarata cu “educație”!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

@predaton

Acum 1 lună

Ești mic și frustrat ! Atunci când se urbanizeaza loturile de teren exista niste reguli , cedarea de teren pentru drumuri este una din principalele cerințe ca un teren să devină construibil , prin cedarea de drum și urbanizare terenul doamnei din Italia va crește substanțial în valoare! Mințile înguste văd doar mașinile scumpe care se vor plimba pe acolo și nu faptul ca acel teren va deveni eligibil pentru construcții !! Mai ai și voturi de la alți frustrați , trist !!
Raspunde

Marcel

Acum 1 lună

Ești ****! Omul face ce vrea cu pământul lui! Este normal pentru scoli și grădinițe nu pentru că să se lăfăie unii handicapați intelectual ca tine!

(Acest mesaj a fost moderat din cauza limbajului licențios)

Raspunde

K.Samuel

Acum 1 lună

Dar tu numai doua viteze ai? Despagubire modica sau de 5x cum au facut altii? E greu sa se faca un raport de evaluare a pretului pietei si sa fie despagubit ca atare? Daca ai avea tu teren acolo ai vrea sa pierzi 204 x aprox. 100€, adica 20.000 de euro? Si chiar daca tu ai fi exceptia care ar fi de acord, asta nu e o varianta functionala, motiv pentru care si merg lucrurile atat de greu. Corect e sa platesti, la fel cum se face si la autostrazi, nu sa vrei gratis.
Raspunde

AndreiM

Acum 1 lună

Asta este cu adevarat gandirea si mentalitatea leninista a sexo-marxistilor. Dictatura ciumelor asupra oamenilor. La comunisti si la progresisti nu aveti dreptul la proprietate. Intra mafiotii peste voi si va confisca tot ce aveti, "în aplauzele grele a canaliei de uliţi". Pentru ca, sa nu uitam, mereu au existat canalii din astea dornice de nedreptate si nerabdatoare sa provoace rau altuia. Vedeti, din cauza asta a fost America cea mai mare democratie din lume (acum nu a mai ramas mare lucru din ea). Acolo proprietatea era sfanta, aparata si de lege, si cu arma in mana de propietar, care avea dreptul sa iti zboare creierii daca intrai nepoftit pe terenul lui. Acolo au fost proprietari care au refuzat sa isi vanda terenul, iar calea ferata care sa facut a trebuit sa isi schimbe traseul pentru a ocoli proprietatea omului. Acolo nu se juca nimeni cu proprietatea si libertatea omului. Insa dupa 45 de ani de comunism si inca 35 de ani de neo-marxism, de unde sa stie curcubeii ce inseamna proprietate sau ce insemna libertate? Ei, asa s-au nascut, saracii, sclaveti. Asa au crescut si atat stiu. Ideile marxist-leniniste invatate din societatea multilateral-dezvoltata Soros. De unde sa aiba alte idei?
Raspunde

@K.Samuel

Acum 1 lună

Debordezi de inteligență !!! În starea actuală , ne urbanizat și fără drumuri de acces de 9 m lățime conform regulamentului de urbanism terenul are valoare de teren agricol (1-3 euro/ mp ) , cedarea de teren pentru drum ar crește considerabil prețul terenului rămas , la peste 100 euro / mp. Habar nu aveți , dar vă place să vă dați specialiști ..
Raspunde

Marius Girigan

Acum 1 lună

Bună seara, Vă rog să semnați această petiție. https://www.petitieonline.com/scoli_noi_pentru_un_sibiu_educat
Raspunde

Gigi

Acum 1 lună

Infrastructura,trafic si poluare -f.bine sibienii devin tot mai interesati de conditiile de trai si viitorul lor. Sunt cazuri in oras unde foste zone industriale NU au fost convertite in zone de locuit ? Vrem si altceva argumentat si care sa respecte toate normele ,chiar daca se afecteaza unele interese.Parcarile subterane nu rezolva problema noxelor ! Daca din proiectare nu sunt "prevazute"toate problemele,atunci cand ?!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Le Parii

Acum 1 lună

Primăria să își vadă de proiect și în dreptul proprietarilor care nu cedează terenul drumul sa fie îngustat la o bandă. Așa minunații proprietari o să-și ia la fiecare minut “ciocane” verbale de la toți. Pare cel mai corect!
Raspunde

HBomb

Acum 1 lună

Sau mai bine să nu facă deloc stradă acolo, să lase zona la stadiul de drum de țară plin de glod. Să intre prin noroi dacă așa le place.
Raspunde

Aurel Metrescu

Acum 1 lună

O soluție de viitor: metrou in Sibiu!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus