Primăria Rășinari a depus la Agenția de Protecție a Mediului Sibiu documentația de avizare a proiectului unui traseu ciclabil cu o lungime de 43 de km, care urcă până în Păltiniș și se întoarce în sat. Proiectul este depus spre finanțare la Agenția de Dezvoltare Regională Centru.
Proiectul se numește „Punere în valoare a patrimoniului natural și cultural din Rășinari – Best Tourism Village, prin extindere centru de informare și realizare traseu ciclabil”. Are în vedere mansardarea Centrului de informare Turistică, ridicat în centrul comunei în urmă cu 16 ani, astfel încât în spațiul suplimentar obținut să fie utilizat pentru „desfășurarea de activități de conștientizare cu privire la patrimoniul natural al comunei”.
Acest centru ar urma să devină și punctul de plecare a unui traseu cicloturistic circular, cu o lungime de aproximativ 43 de km. Traseul iese din comună pe Valea Ștezii și ar urma amenajat în afara spațiului carosabil. De care oricum se va depărta de la Curmătura Ștezii, de unde traseul propus va urca până în Păltiniș pe drumul forestier cunoscut sub numele de Șanta. În Păltiniș, pe drumul care trece pe lângă cabana Șoimii, traseul propus va traversa pârtia Oncești urmând a urca până în poiana cu același nume. De aici, traseul se întoarce către Rășinari prin pitoreasca poiană Tomnatic, coborând către satul lui Cioran pe drumul care duce către Valea Caselor, de unde se ajunge înapoi în sat.
Poiana Tomnatic (vezi și foto principală). Sursa foto: Turnul Sfatului
„În mare parte traseul nu trebuie amenajat, ci doar marcat. Amenajările ar urma realizate în special în zona din ieșirea din sat și până la Curmătură, zonă în care pista de biciclete ar urma construită separat de carosabil. Mai sunt podețele necesare, băncile de odihnă și rastel de biciclete. Proiectul este acum în evaluare la Agenția de Dezvoltare Regională Centru, ne-au mai fost solicitate niște clarificări. Sper să obținem finanțarea necesară”, arată Bucur Bodan, primar al comunei Rășinari.
Acolo unde se impune construirea traseului pentru pistă de biciclete, soluția tehnică propusă este cea a unei „structuri suple, prietenoasă cu natura”: 20 de cm de strada de bază din piatră spartă, alți 25 de cm de fundație din balast și 15 cm de strad de fundație inferior din balast existent.
Harta traseului propus. Sursa: memoriul de prezentare a investiției
Totodată, în cadrul proiectului ar mai trebui amenajate rigole de pământ șase podețe noi peste valea Ștezii și afluenți, două puncte de belvedere, marcaje și indicatoare turistice, bănci de odihnă.
Traseul propus urmează poieni, poteci și drumuri forestiere cât se poate de pitorești. Sursa foto: Turnul Sfatului
Pe lângă marcarea acestui traseu, proiectul își propune și facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități la drumeții în natură, dar și creșterea gradului de conștientizare pe subiectul patrimoniului natural.
Traseul propus intersectează și un colț al ariei speciale de conservare ROSAC00085 Frumoasa, drept pentru care a fost elaborată și documentația de mediu în discuție. Documentație potrivit căreia „implementarea proiectului nu va conduce sub nicio formă la afectarea habitatelor de interes comunitar sau la afectarea semnificativă a speciilor de interes comunitar pentru care a fost desemnată aria specială de conservare ROSAC0085 Frumoasa, precum și aria de protecție specială avifaunistică ROSPA0043 Frumoasa”.
Consultă aici, în format integral, Memoriul de prezentare al proiectului
Imagini de pe traseul propus. Sursa: Turnul Sfatului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 6453
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Didulescu
Acum 2 ore
Rob
Acum 3 ore
Gicu
Acum 3 ore
Didulescu
Acum 3 ore
Imbecilitati marca CJ Sibiu !