Duminică,
14.09.2025
Cer Senin
Acum
23°C

Drumul spre baza NATO de la Cincu, blocat de localnici: Nu se mai poate așa. Acest drum este un dezastru. Își bat joc de noi

Drumul spre baza NATO de la Cincu, blocat de localnici: Nu se mai poate așa. Acest drum este un dezastru. Își bat joc de noi

Mai mulți locuitori din satele brașovene Cincu și Cincșor au blocat complet luni drumul care duce la baza NATO. Șoseaua face legătura între două sate și e improvizată, pentru că drumul principal e închis pentru că podul de la Voila este în lucru.
Aceștia au protestat față de starea drumului, care reprezintă singura variantă de acces spre satele Cincșor și Cincu, scrie fagarasultau.ro. Lucrările de construcție la noul pod de peste Olt sunt tot oprite, din cauza lipsei unui aviz pozitiv de la Hidroelectrica. 

„Nu se mai poate așa. Acest drum este un dezastru. Își bat joc de noi“, spune unul din protestatari.

Circulația a fost deviată în urmă cu un an pe la Dridif, pe drumul spre barajul hidrocentralei până la Cincșor, după ce podul de la Voila a fost închis, în vederea construirii unuia nou. Însă, lucrările la pod au fost oprite din cauza unui aviz. 

„Consiliul Județean Brașov a întocmit Studiul de Fezabilitate pentru construirea unui nou pod peste râul Olt pe DJ 105, pe raza UAT Voila. Având în vedere importanța strategică a podului, Ministerul Apărării Naţionale a fost implicat în alegerea variantei din SF și s-a decis demolarea podului existent și construirea unui pod nou pe același amplasament. Când s-au obținut avizele, Hidroelectrica a avut prioritate față de ABA Olt la emiterea avizului, pentru că în amonte se află barajul de la Voila, iar podul este amplasat la capătul canalului de fugă al barajului. Avizul dat de Hidroelectrica nu permite nicio lucrare în albia Oltului. Cu această condiționalitate s-a realizat Proiectul Tehnic și au urmat 4 licitații pentru desemnarea constructorului, pentru că la primele trei licitații nu s-a prezentat niciun ofertant. Câștigătorul SC Con-A Sibiu a demarat proiectul, a realizat arcele metalice pentru noul pod, dar a înţeles că nu poate demola podul conform proiectului și al avizului Hidroelectrica. Con-A a propus alte variante de demolare, respectiv o demolare prin implozie, dar această variantă presupune impactul asupra culeelor existente și o reavizare de la Hidroelectrica care ar permite intervenții în albia Oltului. Acesta este motivul întârzierilor și sperăm, conform discuțiilor cu constructorul, că până la sfârșitul lunii Iunie vom definitiva o soluție,” a declarat pentru publicația din Făgăraș Mihai Pascu, directorul executiv al Direcţiei Drumuri Judeţene şi Servicii Publice din cadrul Consiliului Judeţean Braşov:

Pe de cealaltă parte, autoritățile comunei Voila spun că din luna ianuarie a acestui an au fost depuse documentațiile la instituțiile abilitate în vederea obținerii avizelor pentru asfaltarea acestei variante ocolitoare. Doar  vineri,15 iulie s-a obținut autorizația de construcție.  Urmează ca în aceste zile să fie  semnat contractul de asfaltare cu constructorul și să se înceapă modernizarea drumului. Banii pentru modernizarea acestui drum au fost alocați atât din bugetul Primăriei Voila, cât și de la Consiliul Județean Brașov.

Problema degradării acestui drum este urmare și a circulației autovehiculelor, inclusiv militare, cu un tonaj mare, susțin reprezentanții locali.

foto Fagrasultau.ro

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

1 comentarii

L

Acum 3 ani

La razboi fratilor cu borfasii din Hidroelectrica si Apele Romane, adevaratii distrugatori ai ecosistemelor acvatice din Romania.

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus