Joi,
13.06.2024
Fulgere Cu Ploi Usoare
Acum
21°C

Trei motive pentru care îți e foame constant

Trei motive pentru care îți e foame constant

Principalele 3 motive pentru care îți e foame constant

Astăzi vreau să povestim foarte pe scurt despre senzația de foame.

De ce resimțim foamea?

La ce să ne gândim când ne este foarte foame mult prea des?

Iată principalele 3 motive pentru care trăiești cu foamea în permanență lângă tine.

1. Nu DORMI suficient.

Știu că deja te gândeai la mâncare, însă somnul este pilonul principal atunci când vrei să îți stăpânești foamea și poftele alimentare.

Când dormi te regenerezi, te repari.

Somnul este foarte important pentru funcția cerebrală, pentru sistemul imunitar, pentru echilibrare hormonală. Cei doi hormoni- leptina și grelina care sunt responsabili de senzația de sațietate și de foame se reglează în timpul somnului. Lipsa somnului vine cu un nivel mai mare de grelină, ceea ce te face să te simți înfometat mai mereu.

Există un studiu în care un grup de 15 oameni au pierdut o noapte, iar în cazul acestora au mâncat cu 14% mai mult decât cei care au dormit 8 ore în noaptea respectivă. Interesant-nu?

Îți recomand să dormi cel puțin 8 ore pe noapte și de preferat ar fi să te culci înainte de ora 22.00.

2. Nu îți faci necesarul proteic

Din păcate mulți dintre noi nici nu știm de câtă proteină avem nevoie sau nu știm dacă ne atingem acel nivel sau nu.

Proteina vine la pachet cu starea de sațietate. Dacă nu mănânci proteină te vei simți înfometat foarte des. În garantez că dacă îți faci necesarul proteic vor dispărea din viața ta gustărelele și micile pofte nevinovate dintre mese.

Da, știu că poate ai un stil de viață vegetarian sau poate ții post, însă chiar și în situațiile acestea îți poți face necesarul de proteină, deorece proteina poate fi din sursă animală sau sursă vegetală.

3. Mănânci mult prea mulți carbohidrați rafinați

Care sunt aceștia?

Tot ce se face din făină albă de grâu - de la pâine, prăjituri, gogoși, la paste.

Băuturile răcoritoare cu conținut crescut de zahăr reprezintă o altă sursă importantă de carbohidrati rafinați.

Și da …sunt sigură că deja intuiești ce carbohidrați rafinați își mai fac loc în dietă ta- bomboane, prăjiturele, sărățele, grisine și alte lucruri de genul acesta.

Care este explicația științifică din spate?

Acești carbohidrați rafinați îți cresc rapid glicemia, iar apoi te confrunți cu scăderi alarmante ale acesteia. Acest proces se remarcă prin poftă continuă de mâncare și poftă pentru mai mulți carbohidrați rafinați.

Cum ieși din acest cerc vicios?

Consumă mâncare hrănitoare, bogată în nutrienți- fibre, proteină și grăsimi sănătoase.

Spor la sănătate!

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

2 comentarii

Emil

Acum 1 an

Oamenii prea sanatosi au pofta de mancare constanta.

Raspunde

ValKer

Acum 1 an

Si ne pune o domnisoara care mananca dintr-o pizza..... ca nu mai e la moda ca domnisoarele sa isi faca ceva de mancare. Comanda pizza....

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus