Reprezentanții Companiei de Autostrăzi se vor întâlni cu italienii de la Salini Impregilo Spa la finele acestei săptămâni, în cadrul unei ședințe tehnice, pentru a discuta despre crăpătura apărută imediat după deschiderea circulației în zona viaductului de la Aciliu, înspre Sebeș. ”Până în prezent, Antreprenorul lucrării, compania Salini-Impregilo SpA, a informat că realizează o serie de expertize tehnice în zonele cu probleme. Până în momentul de față, CNADNR S.A., însă, nu a primit nicio informație oficială cu privire la investigațiile, testele și concluziile acestor expertize”, informează CNADNR, într-un comunicat pe care l-a dat publicității ”în virtutea dreptului la informare corectă, având în vedere faptul că în ultima perioadă au fost prezentate opiniei publice diverse interpretări privind situația tronsonului de autostradă Orăștie - Sibiu, Lot 3”. Tot în cadrul aceleiași întâlniri, reprezentanții statului român vor mai discuta cu cei de la Salini Impregilo Spa despre o altă defecțiune: un ebulment (o surpare) ivit la aproximativ o sută de metri de crăpătura în discuție.
Interesant este faptul că cei de la CNADNR comunică faptul că reparațiile efectuate la fisura apărută imediat după deschiderea circulației (foto) nu sunt suficiente. Și că altele sunt de așteptat să reapară. ”Se poate aprecia pe baza datelor din teren că degradările semnalate în această zonă sunt cauzate de nerespectarea la execuție a soluției proiectate în corelare cu natura argiloasă și starea de consistență redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare. Având în vedere caracterul de PUCM (pământ cu umflături și contracții mari – n.r.) a argilelor din teren și posibila circulație haotică a apei în zonele adiacente și în profunzime se estimează că vor exista în continuare fisurări ale straturilor rutiere provenind din comportarea ansamblului rambleu/teren de fundare necesitând pe termen scurt monitorizarea acestora. Se consideră că este necesară aplicarea integrală și corectă a soluției proiectate”, mai informează CNADNR. Aceeași sursă reiterează ideea potrivit căreia cei 22,11 km de autostradă dintre Săliște și Cunța (lotul 3 al autostrăzii Orăștie - Sibiu) nu sunt încă recepționați, iar orice lucrare este executată pe cheltuiala celor de la Salini Impregilo SpA.
”În cazul în care Antreprenorul nu va executa remedierea defecțiunilor constatate, Beneficiarul va angaja și va plăti alt antreprenor care să execute lucrarea de remediere a defecțiunilor, urmând ca, ulterior, costurile aferente lucrărilor de remediere să fie recuperate de la Antreprenor. Tocmai din acest considerent, expertizele demarate de către CNADNR SA vizează, pe lângă constatarea cauzelor ce au condus la situația actuală a lucrării, și recomandarea unor măsuri de remediere, care să poată fi utilizate de către noul antreprenor, doar în cazul în care Antreprenorul lucrării nu își va respecta obligațiile contractuale de a remedia aceste defecte. De asemenea, subliniem faptul că CNADNR S.A. va întreprinde demersurile necesare pentru a recupera orice daune generate de întârzierile produse ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor Antreprenorului ce decurg din prevederile contractului”, mai arată reprezentanții CNADNR.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1088
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
V.
Acum 11 ore
Coste s
Acum 11 ore
Emil
Acum 12 ore
Emil
Acum 12 ore
Sibian