Miercuri,
18.09.2024
Innorat
Acum
14°C

După patru ani, noul drum către Racovița începe să fie folosit. Vechiul pod va fi demolat

După patru ani, noul drum către Racovița începe să fie folosit. Vechiul pod va fi demolat

La patru ani de la construirea unei noi variante care leagă orașul Tălmaciu de comuna Racovița, autoritățile au reușit să finalizeze trecerea peste calea ferată din lipsa căreia noua variantă nu putea fi folosită. Și în lipsa căreia, șoferii erau obligați să traverseze Oltul pe un pod cu un singur sens de mers și o stare precară.

Noua variantă de drum construită de aproape patru ani a devenit o alternativă pentru șoferi de marți, 21 mai 2019, anunță reprezentanții Consiliului Județean Sibiu. Atunci s-a reușit finalizarea lucrărilor la noua trecere peste cale ferată, trecere care până acum nu a putut fi rezolvată din cauza blocajelor birocratice între instituțiile implicate în acest proiect (CJ Sibiu în calitate de administrator al drumului județean, CFR – în calitate de administrator al căilor ferate care “se cereau“ traversate la nivel și Hidroelectrica – în calitate de administrator al hidrocentralei de la Racovița, obiectiv pentru a cărui finalizare era și este nevoie de interveni la podurile aflate în aval).

Acum, o dată cu deschiderea noi variante, autoritățile județene anunță că vechiul pod peste râul Olt cu un singur sens de mers va fi închis, traficul fiind redirecționat pentru traversarea râului peste barajul hidrocentralei de la Racovița). “Vineri, 24 mai, începând cu ora 11:00, se deschide circulația rutieră în condiții de siguranță pe drumul amenajat pe traseul de pe baraj, folosindu-se trecerea la nivel cu calea ferată de la km 123 +800, pusă în funcțiune marți, 21 mai. Anunțăm participanții la trafic că vineri, 24 mai, ora 10:00, podul rutier peste râul Olt de pe DJ 105 5G va fi închis circulației. În perioada următoare podul va fi demolat, având în vedere starea avansată de deteriorare a acestuia. La momentul efectuării lucrărilor de blocare a podului rutier vor fi prezenți agenți de poliție din cadrul IPJ Sibiu“, anunță reprezentanții CJ Sibiu.

Vechiul pod va fi închis de vineri Vechiul pod va fi închis de vineri

pod dj 105g

Situația de la Racovița este ilustrația “complexei“ incompetențe a marilor companii de stat din România, atunci când vine vorba de a-și armoniza proiectele investiționale. Hidrocentrala de la Racovița, o investiție de peste 163 de milioane de euro inaugurată încă din 2013 nici acum nu funcționează la capacitate maximă. Turnul Sfatului a relatat pe larg situația în articolul Hidrocentrala nou-nouță a Sibiului care a costat 163 de milioane de euro și nu produce nimic | Foto și video

”Consiliul Județean Sibiu a făcut demersuri pe lângă factorii responsabili pentru ca această variantă de drum peste baraj să fie practicabilă în condiții de siguranță și astfel conducătorii auto să nu se mai expună riscurilor traversând podul peste râul Olt. O contribuție în acest sens a avut-o și managerul societății de drumuri și poduri a Consiliului Județean Sibiu, Ovidiu Spătari, care anterior a deținut funcția de director la Hidroelectrica Sibiu, contribuind astfel la urgentarea lucrărilor de amenajare și dare în funcțiune a noii variante de drum”, Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu
trecere cale ferata dj105g

Sursa foto: CJ Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

jonyjon

Acum 5 ani

Podul vechi avea doua sensuri de mers, nu unul. Atata doar ca avea o singura banda, si se circula alternativ. Ce nu se zice aici e ca pentru un drum dus-intors spre Sibiu, localnicii din cele 2 sate, Sebesu de Sus si Sebesu de Jos trebuie sa parcurga cam 10 km in plus.
Raspunde

Nemilosu

Acum 5 ani

@jonyjon Corect, ai dreptate. Si puteau sa-l mentina pe cel vechi (reparat) pt satenii de acolo, pentru atelaje etc. Nu mai zic de defrisari si betonari....Au betonat in aval de zici ca-i Portile de Fier
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus