Vineri,
03.12.2021
Partial Noros
Acum
12°C

Cum să combinăm corect alimentele

Cum să combinăm corect alimentele

Foarte multe persoane afirmă că nu e important ce mâncăm, ci mai degrabă cum combinăm alimentele!

Paste cu sos de roșii, paste cu brânză, orez cu fasole, fasole cu cârnați, mămăligă cu brânză. Ce au oare toate aceste mâncăruri în comun? Cred că sunt foarte poplulare și toți ne-am întâlnit cu ele la un moment dat în viață noastră!

Dar oare crezi că e important modul în care combinăm mâncarea? Crezi că e important acest lucru pentru sănătatea noastră? ...exact la întrebările astea ne răspunde știința care se ocupă cu studiul combinării alimentelor!

Vreau să îți povestesc mai jos despre trei moduri în care se combină alimentele:

- Combinarea sinergetică - se referă la felul în care interacționează nutrienții din mâncare astfel încât să își crească reciproc beneficiile;

- Combinarea ayurvedica - face referire la modul în care ne învață medicina tradițională ayurvedica să asociem alimentele;

-Combinarea funcțională– aici practic voi face referire la cele mai nefericite asocieri de alimente.

Combinarea sinergetică

Știința a descoperit că anumite asocieri de alimente sunt foarte benefice. Atunci când combinăm anumite mâncăruri crește valoarea nutrițională a acestora. Multe din aceste interacțiuni sinergetice, provin din compuși fitochimici, găsiți în general în plante și care sunt foarte importanți pentru sănătatea noastră! Acești compuși reduc inflamația în corpul nostru, fortifiază sistemul imunitar, împiedică împrăștierea celulelor canceroase și pot chiar proteja organismul împotriva bolilor cronice. 

Recent a fost descoperit faptul că substanțele fitochimice din plante pot interacționa  între ele, astfel încât aduc beneficii majore sănătății.

Îți las mai jos câteva combinații sinergetie și mai poți citi aici despre alte remedii naturiste!

TURMERIC ȘI PIPER NEGRU

Turmericul conține curcumina, recunoscută pentru proprietățile sale anti-inflamatorii. Piperul negru conține piperina, un compus căruia i-au fost demonstrate proprietățile anti-tumorale. Chiar dacă și curcumina și piperina au beneficii asupra sănătății noastre, atunci când le combinam efectele benefice ale curcuminei cresc cu 2000%.

Te sfătuiesc să folosești ambele condimente în același timp atunci când prepari omlete sau dressing-ul pentru salată!

BROCCOLI ȘI ROȘII

Ambele sunt alimente extrem de hrănitoare, bogate în vitamina C, dar împreună devin chiar și mai hrănitoare! Un studiu făcut despre cancerul de prostată a semnalat faptul că atunci când se combină aceste două legume, tumorile scad cu 52% față de atunci când sunt consumate separat. Roșiile conțin substanță fitochimica numită licopen, care are miraculoase proprietăți cardiovasculare. Dacă roșiile sunt gătite în ulei de măsline, crește conținutul de licopen.

CEAI VERDE ȘI SUC DE LĂMÂIE

Ceaiul verde este o sursă de antioxidanți, a fost demonstrat că îmbunătățește funcția creierului și protejează organismul de bolile cardiovasculare. Multe beneficii ale ceaiului verde se datorează conținutului de catechina. Când se adaugă lămâie în ceai verde crește de 5 ori nivelul catechinelor. 

Și alte citrice precum limele, grapefruitul au efecte similare în combinația cu ceai verde! 

LĂMÂIE ȘI SPANAC

Vitamina C crește absorția fierului din plante, așa că dacă storci puțină lămâie peste frunzele de spanac este ideal.

ROZMARIN ȘI CARNE LA GRĂTAR

Carnea gătită la grătar poate conține heterociclicamine, care pot crește riscul la cancer, dar dacă adaugi puțin rozmarin, acesta poate reduce formarea acestora. Poți folosi rozmarinul în marinatele pentru carne.

KALE SI AVOCADO

Vitaminele liposolubile A, D, E K au nevoie de grăsime că să poată fi asimilate. Grăsimile monosaturate din avocado pot îmbunătăți absorția vitaminei K din kale!

Combinarea această sinergetică a mâncării mă face să privesc nutriția ca un tablou mai mare, unde toate lucrurile se influențează între ele! Unele alimente se leagă atât de bine și combinarea lor crește nivelul micronutrienților, dar în același timp există și alte alimente pe care cu siguranță le ai în dietă și care te ajută să reduci inflamația, să îți crești imunitatea și să ai o stare de sănătate excepțională!

Spor la sănătate!

Vizualizari: 2613

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus