Miercuri,
28.09.2022
Ceata
Acum
9°C

„Schimbă PET-ul cu biletul”: Sibienii primesc două bilete Tursib pentru fiecare cinci ambalaje reciclate

„Schimbă PET-ul cu biletul”: Sibienii primesc două bilete Tursib pentru fiecare cinci ambalaje reciclate

Campania „Schimbă Pet-ul cu biletul” ajunge pentru al doilea an la Sibiu. Vinerea aceasta, în 16 septembrie, locuitorii din Sibiu, Mediaș și din alte 63 de orașe din toate județele țării vor putea călători cu mijloacele de transport în comun în schimbul a cinci deșeuri. Inițiativa aparține Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național Vinerea Verde.

Citește și: Sibieni nemulțumiți de campania „Schimbă PET-ul cu biletul”. Explicațiile organizatorilor

În Sibiu, campania se va desfășura în parcarea celor 4 magazine Kaufland situate pe:  Str. Lector nr. 1-3 A, DN 1, Com. Şelimbăr nr. 1A, Şos. Alba Iulia nr. 42, Str. Calea Șurii Mari nr. 37. În municipiul Mediaș, campania se desfășoară în parcarea magazinului Kaufland din localitate situat pe: Şos. Sibiului nr. 81.

 „Cei dornici să participe trebuie să aibă la ei 5 deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și să le introducă în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza căruia vor primi biletul de autobuz pentru două călătorii de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare. Campania se desfășoară pe 16 septembrie, în intervalul 09:00-17:00, în 134 de magazine Kaufland România”, transmit reprezentanții Act for Tomorrow într-un comunicat de presă.

Despre campania Act for Tomorrow

Pornind de la succesul campaniei din cele 9 orașe în care a fost realizată în ultimii 2 ani, inițiatorii au decis să facă un pas înainte către un viitor sustenabil și au hotărât extinderea acesteia la nivel național în 65 de orașe din toate județele țării.

„Extinderea campaniei este posibilă datorită faptului că de pe 1 septembrie 2021 toate magazinele Kaufland din țară dispun de infrastructuri de colectare separată de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru), compania devenind astfel primul retailer din România care oferă o rețea de automate de colectare separată la nivel național. În plus, în cadrul campaniei „Să reciclezi e mai ușor decât crezi”, toți consumatorii care vor adopta un comportament ecologic  primesc cupoane de 10% reducere, la fiecare 5 ambalaje colectate, pentru o anumită categorie de produse ce se actualizează lunar cu sprijinul furnizorilor. Pentru perioada 14-20 septembrie vor exista reduceri pentru toată categoria  de sucuri necarbonatate”, mai arată cei de la Act for Tomorrow.

Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale. Primăriile din orașele participante în campanie au fost invitate să se alăture ca parteneri și să susțină implementarea acesteia în orașele lor.

În 2021, Campania „Schimbă PET-ul cu biletul” a câștigat locul I la categoria mediu, în cadrul Romanian PR Awards, cea mai importantă competiție de PR din România. Totodată, campania face parte și din Programul Național Vinerea Verde, inițiat de Ministerul Mediului, o inițiativă menită să reducă poluarea cauzată de transportul cu mașinile personale în marile orașe, prin care toți cetățenii sunt încurajați să utilizeze transportul alternativ pentru deplasarea la și de la serviciu.

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Vizualizari: 2687

Adina Torop

de Adina Torop

Reporter Speciale

adina@turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Reciclata - mâine-i gata!

Acum 1 săptămână

Asta este una din gogomăniile tipic oengiste, vraja mării. Campania se desfășoară doar în 16 septembrie. Asta nu e campanie, campanie era dacă ținea măcar două luni. Numai așa încurajezi oamenii să particpe și să creezi o obișnuință, dacă știu că pot lua biletele constant în schimbul ambalajelor reciclabile.
Raspunde

Razvan

Acum 1 săptămână

Un mare FÂS aceasta minciuna, am fost la 3 magazine Kaufland, pe langa faptul ca unii dintre angajati habar nu aveau despre ce se intampla, reprezentantii voluntari lipseau cu desavarsire!!!
Raspunde

Lucian

Acum 1 săptămână

Ne facem de ras, de asta ne comportam ca romanii si nu suntem civilizati, nimeni in parcare la K Selimbar de la ora 9, o foicica pusa la 12 ca ar veni la 13, si acum e 14! Vom ramane cum suntem, nu ne vom schimba, cine spera degeaba.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus