Vineri,
03.10.2025
Heavy Intensity Rain
Acum
4°C

Agenție de turism din Sibiu, obligată să restituie banii pe care i-a cerut suplimentar de la doi turiști. Sumele au fost solicitate din cauza „evenimentelor internaționale”

Agenție de turism din Sibiu, obligată să restituie banii pe care i-a cerut  suplimentar de la doi turiști. Sumele au fost solicitate din cauza „evenimentelor internaționale”

Doi turiști au câștigat un proces la Judecătoria Sibiu împotriva unei agenții de turism, cerând restituirea a 208, respectiv 104 euro, plătiți în plus față de costul inițial pentru o vacanță în Egipt. Datele din proces arată că cei doi turiști au stabilit împreună cu agenția de turism prețul unui contract la suma de 1.150 euro, respectiv 1.980 euro.

În proces, turiștii au arătat că au fost informați cu o lună înainte de plecare că prețul zborului va crește din cauza că „a crescut prețul petrolului cu peste 5% datorită evenimentelor internaționale”. „Au contactat agenția care le-au comunicat că au primit factura de la turoperator cu costul majorat al transportului pe care o vor splita și refactura fiecărui pasager și că nu au ce face”, se arată în sentința Judecătoriei Sibiu.

Turiștii au achitat sumele cerute în plus „pentru ca nu doreau să piardă și banii, și călătoria, întrucât în notificare nu era prevăzută pentru o astfel de situație posibilitatea de a rezilia contractul sau alt remediu”. Cei doi au precizat în instanță că acest lucru nu a însemnat că s-a acceptat la plată majorarea, motiv pentru care ulterior au și formulat plângere la ANPC (Protecția Consumatorului). Instituția le-a răspuns însă că plângerea nu este întemeiată.

În proces, turiștii au mai arătat că prețurile au crescut cu 9, respectiv 10,5% în timp ce legea permite o majorare de până la 8%.

În instanță, agenția de turism s-a apărat, arătând că i-a informat pe turiști că prețul petrolului a crescut cu 57% și că turiștii puteau solicita anularea sejurului sau să plătească un supliment.

Reprezentnații agenției au arătat următoarele: „Conform art. 4.2 din contract, agenția poate modifica prețul contractului - modificare justificată corespunzător trimițând călătorului o notificare cu cel puțin 20 de zile înainte de începerea călătoriei. Susținerea reclamanților că informarea făcută electronic de către subscrisa nu este una clară și inteligibilă este eronată, deoarece la data de 19.04.2022 reclamanții au fost informați despre faptul că touroperatorul urmează să crească tariful de zbor motivat de faptul că a crescut prețul petrolului cu 57% datorită evenimentelor internaționale, că aceștia aveau posibilitatea să solicite anularea sejurului și să li se restituie contravaloarea acestuia sau să plătească un supliment. Ei au ales varianta de a achita acest supliment, neprevalându-se de opțiunea retragerii din contract”.

Analizând întreg materialul probatoriu administrat în cauză, instanţa a reținut că în cazul unui călător majorarea prețului a depășit procentul de 8% și că „din discuțiile purtate prin intermediul e-mailului între părți, pârâta le-a pus reclamanților în vedere doar că trebuie să transmită dacă urmează să achite în lei sau în euro”. În cazul celui de-al doilea călător, judecătorii au precizat că, „având în vedere că majorarea prețului a depășit cu mai mult de 10% prețul inițial, sunt aplicabile dispozițiile 5.2 din contract, care prevăd posibilitatea călătorului de a rezilia/ denunța unilateral contractul sau de a accepta modificarea propusă. Cu toate acestea, și în privința acestuia rămân aplicabile dispozițiile art. 11 alin. (4) din OG nr. 2/2018, fiind necesar ca notificarea să conțină toate elementele prevăzute de acest text legal. (...) Instanța reține că nici acestuia nu i s-a pus în vedere prin notificare termenul în care trebuie să își exprime decizia și consecințele lipsei reacției. Prin urmare, și în privința călătorului există o neexecutare a obligațiilor de către pârâtă”.

„Analizând în continuare condiția privind producerea unui prejudiciu, instanța reține că și aceasta este îndeplinită având în vedere suplimentul de preț achitat de către reclamanți, în valoare de 104 și, respectiv, 208 euro”, se menționează în sentință.

Judecătoria Sibiu a obligat agenția să restituie banii turiștilor, pe care aceștia i-au plătit suplimentar. Sentința a fost atacată cu apel la Tribunalul Sibiu.

Foto: Depositphotos

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 4016

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

6 comentarii

Gogu

Acum 2 ani

@Turnul Sfatului: vă rugăm, lăsați-ne să comentăm la articolul publicitar cu penibilii de la turism si transporturi.

Raspunde

Rob

Acum 2 ani

Ce tâmpenie, știri cu aleșii locali sub brandul de publicitate cu comentarii dezactivate. Au deranjat-o probabil pe madam țurcan.
Raspunde

Un cetățean

Acum 2 ani

Sentinta este definitiva? Scrieți un titlu pompos,fără a aștepta finalizarea procesului! Vai de noi,dacă asa se face jurnalismul în România, domnule Surdu!
Raspunde

Raluca

Acum 2 ani

Pai la cat au crescut preturile,nu e oare normal sa ne asteptam si la astfel de scumpiri?
Raspunde

Alexandru C

Acum 2 ani

Proasta decizie. E vina agentiei ca s-au scumpit atat de mult biletele de avion? De ce sa suporte ei diferenta?
Raspunde

Emil

Acum 2 ani

Judecatoarele romance ne talharesc si fura de usuca si apoi restitue o prada de 100 euro cu mult tam-tam in presa.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus