Duminică,
28.04.2024
Cer Senin
Acum
22°C

Prima maşină electrică românească a fost prezentată la Academia Forțelor Terestre din Sibiu. Preţul este de jumătate de milion de euro

Prima maşină electrică românească a fost prezentată la Academia Forțelor Terestre din Sibiu. Preţul este de jumătate de milion de euro

Prima maşină electrică românească, produsă în urmă cu doi ani la Cluj, prezintă interes deocamdată doar pentru clienţi din interiorul ţării, acest autovehicul fiind un produs sport, de lux, având preţul de aproape jumătate de milion de euro, potrivit unuia membru al echipei care a realizat-o, Florin Dehelean.

Maşina a fost prezentată vineri, la Academia Forţelor Terestre "Nicolae Bălcescu" din Sibiu, în cadrul unei manifestări ştiinţifice dedicate noilor tehnologii, scrie Agerpres. 

"Marea realizare a fost pentru noi ca să ne unim ca echipă de care suntem mândri şi bucuroşi şi tot o mare realizare este şi faptul că am reuşit să producem şi să concepem prima maşină electrică din România care e şi omologată. Suntem bucuroşi că încercăm să ducem acest domeniu auto, din România, într-o direcţie în care să fie lucru bine făcut şi mult mai sănătos. Ea este 90 la sută producţie proprie, românească şi bateriile sunt create tot în România. (...) Sunt doar interni, clienţi şi potenţialii clienţi. Mai mult suntem spre aria de mobilitate urbană, unde este o dorinţă de a se crea produse noi", a declarat Florin Dehelean pentru sursa citată. 

Acesta a explicat că maşina electrică produsă la Cluj "are o autonomie de 300 de kilometri" şi poate atinge "viteza maximă de 140 km/oră." Maşina costă 450.000 de euro, potrivit lui Florin Dehelean.

Autovehiculul electric produs la Cluj este o maşină sport, de lux, destinată clienţilor care îşi doresc un produs personalizat.

"Noi ne diferenţiem prin faptul că mergem direct la client. Şi mergem la un client care doreşte o maşină personalizată. Viitorul acestei maşini este că încercăm prin această maşină să transpunem o posibilă colaborare sau atragere de investitori pentru o linie de asamblare sau de producţie în România pentru a crea diferite maşini sau modele care să satisfacă nevoile anumitor clienţi", a arătat Florin Dehelean.

Majoritatea materialelor utilizate în construcţia primei maşini electrice Româneşti sunt bioreciclabile, ceea ce înseamnă "o reciclare sigură", potrivit lui Florin Dehelean.

Construcţia primei maşini electrice româneşti a început în 2019 şi s-a finalizat cu omologarea în 2022, timp în care Florin Dehelean spune că "visul său a devenit realitate".

Doctorand la Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, Florin Dehelean coordonează "o echipă de 22 de studenţi care au creat un monopost electric, singurul din România, restul sunt doar termice, cu care merge la competiţii afară."

"Şi aici căutăm sponsori. Ce e şi aici important, este că îi ajut pe acei studenţi ca să le devină visul realitate şi să fie cât mai buni în ceea ce fac", a mai spus Florin Dehelean.

Din echipa care a realizat prima maşină electrică a făcut parte, pe lângă inginerul mecanic Florin Dehelean, şi Peter Szabo, renumit şi datorită unei alte premiere. Pester Szabo are o maşină numită "Julia", care este prima decapotabilă produsă în România, o maşină din lemn de frasin după modelul cabrioletelor sport din perioada interbelică, cu un şasiu realizat pe punţile unui Ford Taunus, un motor V6 tot de la Ford Taunus, iar scaunele sunt luate de pe un Ford Probe. 

foto AFT/facebook

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 10491

Comentarii

10 comentarii

Alex Marasescu

Acum 1 lună

Vaaai! dar ce frumusete! ce pret accesibil la specificatiile sale! in sfarsit intram in randul lumii civilizate si putem sa ne uitam in jos spre China! abia astept sa vand Castelul Peles sa imi cumpar doua masini d-astea
Raspunde

Xxx

Acum 1 lună

Deci o masina SPORT...DE LUX...care prinde 140 ! E clar pt trotinetistii astia eco ...salvatorii planetei asta inseamna masina sport..140/ h. Ramineti la trotinete! Sau daca tot vreti sa salvati planeta sa ca vad citi cumparati madina asta...sport! Hai ca pretul e...prietenos cu mediul
Raspunde

Eu

Acum 1 lună

Incredibil! A mai inventat cineva coada la pruna. Mașină sport de lux? Sunteți tari...
Raspunde

Padurean

Acum 1 lună

Un șpring îl face. Dar no...masina sport......
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Stancu

Acum 1 lună

Prețul de care se vorbește e prețul prototipului, prețul de producție este mai mic, dar mulți nu pot înțelege ce înseamnă asta! E o mașină sport prin imaginea pe care o afișează și de lux pentru opțiuni!
Raspunde

Pastor marginas

Acum 1 lună

Un mare faaaaaaaaaas, probabil visul umed al vreunui "antreprenor" devenit peste noapte bogatan din crypto, printr-un noroc chior :))))) La 500.000 EUR bucata, iti poti face colectie de "tesle", sau ce sa mai vorbesc de hibride plug-in cu ani intregi de garantie: daca chiar vrei sa spargi juma' de milion si te crezi mare ecologist ca o arzi pe electric ai pe ce strica banii, nu pe o prostie ca asta. Poate sa fie cel mult proof of concept, dar unul inutil :) Hai noroc!
Raspunde

Gigi

Acum 1 lună

450.000 euro este cât au investit ei ca să creeze această mașină de la zero, scrie într-un alt articol, la un alt ziar. Deci mașina "costă" 450.000 euro în sensul că atât i-a costat pe ei sa creeze această mașină (ceea ce nu este mult), ci NU în sensul că o astfel de mașină se va vinde în viitor (dacă va fi produsă în serie) la un preț de 450.000 euro. Poate ar trebui să clarificați acest lucru în articol că se înțelege anapoda ce ați scris voi și aruncă lumea cu hate degeaba.
Raspunde

Sandokan

Acum 1 lună

Si daca era doar 100k, probabil tot o gramada de comentarii negative primea articolul. Rautaciosi, romanii si invidiosi .. de multe ori cand nu e nevoie.

Raspunde

Cvn

Acum 1 lună

si la 50000 euor ar fi scumpa pentru ce specificatii are si concurenta din piata auto existenta pe domeniul masinilor electrice... A se vedea BYD, TESLA si alte masini chinezesti sau alte natii... vor vinde doar daca vor reusi sa o scoata la 20000 euro cat este o Dacia Spring si cu o autonomie mai mare de 400km
Raspunde

Lucian

Acum 1 lună

Pentru cel care a scris articolul: Faci un mare deserviciu de imagine echipei care a creat mașina. Ai creat un val de hate. Acum prostimea crede că atâta costă mașina dacă vrei să o cumperi, o jumătate de milio de euro. Ar fi fair play să îl modifici.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus