Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
14°C

Firme din România, Germania, Austria și Franța vor să introducă trenurile pentru navetiști, inclusiv la Sibiu. Luptă pentru un contract de 16 milioane de lei

Firme din România, Germania, Austria și Franța vor să introducă trenurile pentru navetiști, inclusiv la Sibiu. Luptă pentru un contract de 16 milioane de lei

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a deschis ofertele în cadrul licitației pentru achiziția serviciului de introducere a trenurilor „pentru navetiști” sau, în limbaj oficial, „de mers cadențat” în jurul și între marile orașe din România. Printre acestea se numără și Sibiu, proiectul urmărind îmbunătățirea transportului feroviar pe distanțe scurte și lungi.

Trei asocieri de firme au depus oferte pentru acest proiect, care se va derula pe o perioadă de 24 de luni, cu o valoare totală de 15,9 milioane de lei, fără TVA. Printre participanți se numără consorții din România, Germania, Austria și Franța. Obiectivul principal este de a crea un sistem de transport feroviar mai eficient și mai bine coordonat, care să răspundă nevoilor de mobilitate ale locuitorilor din marile orașe, inclusiv Sibiu.

Orașele vizate sunt: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanta, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea, Botoșani, Buzău, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamț, Bistrița, Târgu Jiu, Târgoviște, Focșani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Reșița, Călărași, Giurgiu, Zalău, Sfântu Gheorghe, Slobozia, Alexandria, Miercurea Ciuc.

Astfel, societățile care au depus documentația sunt:

Asocierea ELECTRONIC SOLUTIONS (România) – AV Transport Planning SRL (România) – PTV Austria Planung Transport Verkehr GMBH (Austria) având subcontractori: PTV Planung Transport Verkehr GMBH (Germania), care este și terț susținător tehnic, Panteia BV (Olanda), AS Transit SRL (România), BAICONS IMPEX SRL (România) și Institutul de Cercetări în Transporturi INCERTRANS SA (România);
Asocierea TRAFFIC PLANNIG (România) – AIM HIGH ENGINEERING SRL (România) – RAILISTICS GMBH (Germania);
Asocierea TTL PLANNING SRL (România) – SYSTRA SA (Franța).

Proiectul prevede colectarea de date noi din teren, actualizarea Modelului Național de Transport și stabilirea parametrilor specifici pentru un mers cadențat care să fie adaptat cerințelor locale. La finalizarea acestuia, locuitorii din Sibiu și din alte orașe vizate vor beneficia de un sistem de transport feroviar mai rapid și mai eficient, în concordanță cu nevoile reale de mobilitate.

Finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, iar implementarea va fi realizată în conformitate cu legislația în vigoare și cerințele caietului de sarcini. După deschiderea ofertelor, comisia de evaluare va analiza propunerile și va desemna câștigătorul care va contribui la modernizarea transportului feroviar din România.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

1 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 11 luni

Mai degraba bani spalati precum la marea electrificarea CFR, la modernizarea cailor ferate pentru trenuri mare viteza, modernizarea automotoarelor vechi de peste 70 ani care nu depasesc 30km/h, etc. https://www.businessmagazin.ro/actualitate/cfr-la-un-pas-de-a-reintroduce-locomotivele-pe-aburi-compania-vrea-sa-repare-automotoare-vechi-de-70-de-ani-16719167
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus