Licitația prin care Primăria Sibiu, Consiliul Județean și Asociația Județeană de turism voiau să cheltuie aproape un milion de euro pentru a atrage turiști din mai multe țări europene în județ a fost anulată.
”Una dintre oferte a fost neconformă, iar cealaltă inacceptabilă. Urmează să reluăm procedura”, a transmis directorul Agenției Județene de Turism, Alin Chipăilă.
Două societăți s-au înscris la această licitație, firma care a făcut în trecut publicitate Craiovei și un grup german care face un festival culinar la Dortmund
Media Consulta International și Bounty Communication Group GmbH sunt societățile care s-au înscris la licitația organizată de AJTS pentru a realiza campanii de promovare a județului în patru state europene: Spania, Italia, Germania și Marea Britanie.
Campania ar fi urmat să aibă un buget total cuprins între minim 835.000 de lei și maxim 4,97 milioane de lei (sumele nu includ TVA, iar aceste sume ar urma să fie alocate, în funcție de bugetul disponibil, pe perioada a trei ani.
„Prin atribuirea contractului, ofertantului câștigător i se garantează realizarea activităților prevăzute în anul I (servicii cu valoare estimată de 1.630.000 fără TVA), urmând ca activitățile prevăzute în Anul II și Anul III să fie realizate în funcție de alocările bugetare alocate anual pentru realizarea activităților de promovare”, se arată în caietul de sarcini.
Potrivit caietului de sarcini, campania de promovare ar fi trebuit să fie orientată către publicul din patru țări cu care Sibiul are legături aeriene noi sau consacrate.
„Odată cu anunțul oficial al introducerii de noi rute aeriene din vara anului 2025, un nou capitol de conexiuni și experiențe internaționale este pe cale să înceapă cu destinațiile-sursă Madrid, Roma, Hamburg. Aceste noi rute aeriene creează oportunitatea strategică de a atrage turiști din aceste destinații sursă urbane mari, accesibile acum direct. În plus, Londra (Marea Britanie) este deja conectată prin curse regulate, fiind o piață cu potențial mare de creștere pentru turismul de incoming pentru Destinația Sibiu”, se arată în documentația citată.
A doua activitate solicitată este cea a unei campanii de e-mailuri care să ajungă, pe parcursul a opt săptămâni din primul an, la 180.000 de italieni, 180.000 de spanioli, 200.000 de germani și 80.000 de englezi.
În fine, cea de-a treia activitate este cea a publicării unui advertorial de o pagină într-o revistă cu o audiență cumulată de cel puțin 30 de milioane de persoane din cele patru țări țintă.
Media Consulta: Sorin Ovidiu Vântu, Dan Voiculescu, Lia Olguța Vasilescu
Media Consulta International este una din cele două societăți care s-a înscris la licitația organizată pentru promovarea turistică a județului.
Conform datelor termene.ro, societatea îl are acționari pe Mihăiță Craiu, cunoscut în media românească drept Mihai Craiu (60%) și pe Sorana – Catrinel Craiu (40%).
În 2024, societatea a avut o cifră de afaceri de 18 milioane de lei, în creștere față de 2023 (10 milioane de lei). Societatea a raportat un profit net de 2,17 milioane de lei, iar numărul mediu de angajați a fost de 4 persoane.
Istoria în afaceri a lui Mihai Craiu, acţionarul Media Consulta, începe undeva în anii 2000, când a avut mai multe afaceri cu grupul Intactal omului de afaceri Dan Voiculescu.
A dezvoltat apoi un parteneriat cu Sorin Ovidiu Vântu, alături de care a lansat ziarul ”Puterea”, și s-a ocupat de dezvoltarea regională a televiziunii ”Realitatea”.
El a avut contracte ulterior cu numeroase instituții de stat, precum Transelectrica, Electrica Distribuție Transilvania, E.ON Moldova Distribuție, Universitatea Transilvania din Brațov si Ministerul Dezvoltării Regionale.
În 2023, Primăria Craiova Pentru anul 2023, a semnat un contract pentru servicii de publicitate în presa națională și locală în valoare de 500 de mii de lei cu forma lui Craiu.
„Dortmund à la carte”
Bounty Communication Group GmbH este cea de-a doua societatea interesată de contractul de promovare pentru județul Sibiu.
Societatea are sediul central la Dortmund, iar numele său e strâns legat de omul de afaceri Sven Stute.
Compania a terminat anul 2023 cu un profit de 30.599 euro, în condițiile în care cel mai profitabil an al companiei a fost în 2021 (profit de 46.368 de euro), potrivit datelor northdata.com.
Sven Stute deține agenția de publicitate Bounty din Germania, cu domeniul de activitate înregistrat ”Funcționarea unei agenții de publicitate, crearea de materiale publicitare, consultanță în domeniul tehnologiei publicitare și al tehnologiei comunicațiilor, precum și dezvoltarea și distribuția de software„.
Stute a preluat soecietatea în anul 2018, iar grupul Bounty include companiile Monkey Media pentru producții de film și video, casa de discuri Bounty Records pentru sunet și Trustme în marketingul de ”influență”.
Compania lui Stute organizează anula la Dortmund evenimentul „Dortmund à la carte”, un festival gastronomic.
Un total de 12 restaurante împart spațiul din Hansaplatz, în centrul orașului, anul trecut. „Pentru noi este important să oferim o gamă variată de preparate, care să satisfacă toate gusturile”, a explicat organizatorul Sven Stute în cadrul unei conferințe de presă.
Pe lângă preparatele clasice germane și haute cuisine franceză, restaurantele servesc și specialități de inspirație italiană, portugheză și indiană, preciza presa germană.
Sursa foto: Arhivă Turnul Sfatului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 171


Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Nicu
Acum 10 ore
Z
Acum 11 ore
Emil
Acum 11 ore
Gelu
Acum 12 ore
AndreiM