În mai bine de două luni, reprezentanții Ministerului Transporturilor au primit cel puțin patru solicitări scrise despre situația podului CFR de la Cârța, impracticabil de aproape un an, în urma unor inundații. La toate solicitările, răspunsul dat a fost același: cel mult, reprezentanții Ministerului au schimbat data și ”andrisantul”. Plus, cel mult, ordinea frazelor.
Primul care a solicitat un astfel de răspuns a fost sibianul Lucian Micu, căruia, în urma solicitării din aprilie, compania de căi ferate din România îi descrie sec situația. ”Având în vedere caracterul de calamitate naturală, CNCF ”CFR”-SA a înaintat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația pentru solicitarea sursei de finanțare, respectiv Nota de fundamentare și Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru asigurarea fondurilor necesare din «Fondul de Intervenție la Dispoziția Guvernului». Deoarece până la această dată nu a fost elaborată hotărârea de guvern și nu s-a primit din partea Ministerului Transporturilor confirmarea pentru asigurarea sursei de finanțare, nu s-a putut iniția până în prezent procedura de achiziție a serviciului de proiectare și a lucrărilor de reparație a podului”, se arată în răspunsul transmis sibianului de reprezentanții CFR.
Același răspuns a fost transmis și câteva zile mai târziu, din partea Ministerului Transporturilor de această dată, către deputatul PSD, Ioan Cindrea. ” Compania Naţională de Căi Ferate 'CFR' SA fiind în imposibilitate de finanţare a reparaţiilor din surse proprii, au fost demarate procedurile pentru identificarea sursei de finanţare, în vederea executării lucrărilor necesare deschiderii provizorii a liniei(cu restricţie de viteză), punerii în siguranţă a podului şi revenirii la viteza normală de circulaţie”, se mai arată în răspunsul standard al oficialilor.
Două săptămâni mai târziu, același document ajunge și la deputatul FDGR, Ovidiu Ganț, care a cerut, asemeni deputatului Ioan Cindrea și lui Lucian Micu, lămuriri asupra demersurilor făcute pentru repunerea în circulație a podului de la Cârța.
”În scopul urgentării trecerii la execuția lucrărilor de reparație capitală a podului, s-a prevăzut scoaterea la licitație, la pachet într-o singură procedură, a tuturor acțiunilor necesare (expertiză tehnică + proiectare + execuție). După achiziția serviciilor de expertiza și proiectare, se vor ști cu exactitate costul și durata execuției lucrării”, este scris, precum în cele două răspunsuri anterioare, și în cel transmis lui Ganț.
În fine, în prima parte a acestei luni, consilierii de imagine ai CFR, transmit al patrulea răspuns, identic cu cele trei de mai înainte. De această dată, acest al patrulea răspuns îl are drept destinatar pe Martin Bottesch, președintele Consiliului Județean, care, probabil, a cerut și el detalii despre ultimele ”noutăți”. ” Deoarece până la această dată nu a fost elaborată hotărârea de guvern și nu s-a primit din partea Ministerului Transporturilor confirmarea pentru asigurarea sursei de finanțare, nu s-a putut iniția până în prezent procedura de achiziție a serviciului de proiectare și a lucrărilor de reparație a podului”, este fraza ”servită” și președintelui CJ Sibiu, de reprezentanții CFR.
Nu știm când începem, știm când terminăm
În principiu, pentru acest an, reabilitării podului CFR de la Cârța îi sunt alocate 1,16 milioane de lei. Deocamdată, însă, nu a fost lansată nicio licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare pentru reabilitare. Cu toate acestea, CFR susține că podul va fi terminat în trimestrul al treilea al anului viitor.
Podul CFR dintre stațiile CFR Scoreiu și Arpașu de Jos a devenit inutilizabil acum aproape n an - una din cele două pile al podului construit în 1940 a fost ”subspălată” în noaptea dintre zilele de 12 și 13 iulie 2009. Pila s-a înclinat, astfel încât toată structura podului a devenit inutilizabilă.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Compania Naţională , Ovidiu Ganț , Ioan Cindrea , Consiliului Județean , Dispoziția Guvernului , Lucian Micu , Martin Bottesch , Ministerului Transporturilor , Regionalei Căi Ferate Brașov
Vizualizari: 380
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Ron
Acum 5 ore
Mariana Deacu
Acum 5 ore
BittDanman
Acum 5 ore
Gheo Poplaceanul
Acum 6 ore
Gheo Poplaceanul