Joi,
18.04.2024
Innorat
Acum
5°C

Sibieni, poftiti la e-administratie

Documentații depuse on-line pentru autorizații și certificate, notificări tot on-line, urmărirea traseului diferitelor solicitări prin birourile și serviciile Primăriei, plăți electronice, petiții și sesizări on-line, toate acestea ar trebui să devină funcționale în municipiul Sibiu în mai puțin de un an, promit reprezentanții Primăriei.
Administrația locală derulează în prezent un proiect co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, proiect denumit „Implementarea conceptului de administraţie electronică la nivelul Municipiului Sibiu”. Implementarea acestui proiect a început în data de 28 august 2009, atunci când Primăria Sibiu a semnat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale un contract cu o durată de doi ani.
Valoarea totală a proiectului este de 2.079.428,82 din care 1.673.014,51 lei reprezintă valoarea asistenţei nerambursabile (97% din totalul cheltuielilor eligibile) şi 51.742,73 lei reprezintă contribuţia proprie a municipiului la cheltuielile eligibile (3% din totalul cheltuielilor eligibile). Valoarea cheltuielilor neeligibile este de 354.671,59 lei, reprezentând TVA-ul aferent costurilor eligibile, arată Primăria Sibiu într-un comunicat de presă.


Vin banii de la UE

Primarul Sibiului spune că a ales acest moment pentru a anunța stadiul derulării proiectului deoarece au fost aprobate de către instituțiile abilitate ale UE toate demersurile și cheltuieile efectuate până acum. Sumele cheltuite în cadrul proiectului vor fi rambursate până la sfârșitul acestei luni.  Proiectul este implementat de S.C. Industrial Software S.R.L din Sibiu, în asociere cu S.C. Romtelecom S.A. şi S.C. Professional Management Solutions S.R.L.
Până acum au fost achiziționate și recepționate echipamentele și licențele standard și a fost instalată infrastructura necesară.
”În prezent proiectul se află în etapa de dezvoltare a aplicaţiilor informatice, care vor asigura funcţionarea sistemului, în baza specificaţiilor de proiectare”, se mai arată în comunicatul amintit.

Plăți on-line

Soluţia implementată va permite efectuarea de plăţi prin intermediul Internetului utilizând carduri bancare pentru toate categoriile de sume datorate bugetului local: impozite şi taxe locale, chirii, redevenţe concesiuni, amenzi etc. Soluţia web de plată electronică va fi accesibilă oricărui utilizator autentificat prin intermediul portalului Primăriei. Fiecare persoană interesată care doreşte să utilizeze aceste facilităţi va primi un nume de utilizator şi o parolă ce le va asigura protecţia datelor cu caracter personal.


Obiectivele proiectului:

- Implementarea portalului extern, ca mijloc de accesare a serviciilor e-administraţie şi realizarea legăturilor între portal şi aplicaţiile din Primarie;
- Actualizarea şi dezvoltarea soluţiei de plată electronică şi realizarea conexiunilor acesteia cu aplicaţia de taxe şi impozite şi portalul extern;
- Implementarea de noi posibilităţi de lucru în format electronic, menite să eficientizeze activitatea la nivelul Primăriei.

Sursa: Primăria Sibiu

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

bes

Acum 13 ani

Faina treaba! Pe dincolo o astfel de solutie se vinde undeva la 15.000-20.000 de Euro ceea ce nu reprezinta nici macar 100.000 de lei.
Raspunde

ana

Acum 13 ani

este foarte frig in case. cand primim caldura?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus