Marți,
19.08.2025
Ploi Scurte
Acum
16°C

Aeroportul Sibiu o ia iarasi la vale

Pe modelul binecunoscut al centurii ocolitoare a Sibiului, alunecările de teren de la Aeroportul internațional Sibiu cresc în amploare. Din fotografiile realizate în urmă cu un an și cele de acum, se vede clar cum, de exemplu, o platformă betonată s-a deplasat metri buni la vale, alături de o cantitate semnificativă de pământ. Iar până la primele lucrări de consolidare va mai trece, cu siguranță, încă o iarnă.

Deocamdată, nici la conducerea Consiliului Județean Sibiu, în subordinea căruia funcționează Aeroportul, nu se știa clar ce s-a întâmplat. ”Am fost informat că au avut loc noi alunecări de teren, dar încă nu știu exact despre ce este vorba. O să aflu în perioada imediat următoare”, a spus președintele CJ Sibiu.

În fotografiile din vara anului trecut, se vede o platformă betonată – posibil una din capătul pistei de aterizare/decolare – care are unul din colțuri rămas în aer în urma alunecărilor de teren, apărute pe o lungime de 80 de metri. În fotografiile de acum, platforma betonată, lungă de aproximativ zece metri, a alunecat cu totul la vale, câțiva metri mai în jos. Alunecările de pământ care au continuat au mai ”pus la pământ” câțiva stâlpi din gardul perimetral oricum distrus, iar alunecările de teren dinspre Cristian s-au agravat și în interiorul rambleului care a pornit la vale.

CJ Sibiu nu mai poate da bani

Centura ocolitoare a Sibiului a trecut printr-un proces identic acum aproximativ trei ani, când șantierul părăsit nu intrase în conservare. Atunci, lucrări finalizate au început să se degradeze vizibil după prima iarnă, șanțuri adânci create în terasamentul centurii ducând chiar și la prăbușirea unor bucăți din covorul asfaltic deja turnat.

Nici în cazul alunecărilor de teren de la Aeroportul Sibiu nu se poate interveni. ”Consiliul Județean nu poate aluneca fonduri pentru stoparea alunecărilor de teren. Lucrarea aceea este în garanție și noi nu putem interveni în tot acest timp. Răspunderea este a constructorului”, mai spune Martin Bottesch.

După cum s-a putut vedea la procesul deschis pe tema pagubelor produse la Aeroport, constructorii de la Max Boegl nu își asumă nicio vină pentru costisitoarele defecțiuni apărute. Au anunțat, în scris, că orice remedieri vor fi făcute doar la solicitarea CJ Sibiu și doar contra-cost.

Cât timp mai durează?

Intervențiile la capătul pistei aeroportului sibian nu vor veni tocmai curând. Abia peste o lună va avea loc deschiderea ofertelor așteptate în cadrul licitației pentru proiectarea, supervizarea și obținerea avizelor necesare lucrărilor de reabilitare a defecțiunilor produse. După desemnarea firmei câștigătoare – care în cel mai fericit caz, cel fără contestații, va fi stabilită în aproximativ 20 de zile -, vor trece cel puțin două luni și jumătate până la întocmirea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie şi pentru obţinerea tuturor avizelor necesare. Alte două luni şi jumătate sunt rezervate întocmirii proiectului tehnic, a detaliilor de execuţie şi a documentaţiei pentru autorizaţia de construcţie şi pentru obţinerea avizelor necesare acestor etape. Apoi, undeva la finele lui ianuarie este așteptată finalizarea documentațiilor de licitație pentru angajarea unui nou constructor. Care, într-un caz fericit, ar interveni efectiv prin primăvara anului viitor.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

premierul

Acum 14 ani

Din tot ce s-a construit in Epoca de Aur Saseasca s-a ales peraful! Uitati-va la Piata Garii, care pe langa faptul ca este urata ca naiba, s-a si distrus de una singura la trafic pietonal! S-a stricat si pavajul pe Balcescu si in Piata Mare, iar de pe casele zugravite in 2006 a inceput sa cada tencuiala! Pistele alea de biciclete, nou trasate, mai rau incurca circulatia si le dau biciclistilor un sentiment fals de siguranta. In fond pe acolo, pe marginea strazilor, circulau si inainte biciclistii, ca doar nu mergeau pe mijlocul drumului, dar atunci mai puteau ocoli gropile, gasind intelegere de la automobilistii care veneau din spate, insa acum sunt obligati sa ia toate gaurile din asfalt in roata bicicletei. E praf tot orasul, daca te duci prin cartiere, unde este jale si pe strazi si pe trotuare. Doar orbii nu vad, iar \"chiorul\" Johannis este rege in \"tara orbilor\".
Raspunde

premierul

Acum 14 ani

Din tot ce s-a construit in Epoca de Aur Saseasca s-a ales praful! Uitati-va la Piata Garii, care pe langa faptul ca este urata ca naiba, s-a si distrus de una singura la trafic pietonal! S-a stricat si pavajul pe Balcescu si in Piata Mare, iar de pe casele zugravite in 2006 a inceput sa cada tencuiala! Pistele alea de biciclete, nou trasate, mai rau incurca circulatia si le dau biciclistilor un sentiment fals de siguranta. In fond pe acolo, pe marginea strazilor, circulau si inainte biciclistii, ca doar nu mergeau pe mijlocul drumului, dar atunci mai puteau ocoli gropile, gasind intelegere de la automobilistii care veneau din spate, insa acum sunt obligati sa ia toate gaurile din asfalt in roata bicicletei. E praf tot orasul, daca te duci prin cartiere, unde este jale si pe strazi si pe trotuare. Doar orbii nu vad, iar \"chiorul\" Johannis este rege in \"tara orbilor\".
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus