Pe modelul binecunoscut al centurii ocolitoare a Sibiului, alunecările de teren de la Aeroportul internațional Sibiu cresc în amploare. Din fotografiile realizate în urmă cu un an și cele de acum, se vede clar cum, de exemplu, o platformă betonată s-a deplasat metri buni la vale, alături de o cantitate semnificativă de pământ. Iar până la primele lucrări de consolidare va mai trece, cu siguranță, încă o iarnă.
Deocamdată, nici la conducerea Consiliului Județean Sibiu, în subordinea căruia funcționează Aeroportul, nu se știa clar ce s-a întâmplat. ”Am fost informat că au avut loc noi alunecări de teren, dar încă nu știu exact despre ce este vorba. O să aflu în perioada imediat următoare”, a spus președintele CJ Sibiu.
În fotografiile din vara anului trecut, se vede o platformă betonată – posibil una din capătul pistei de aterizare/decolare – care are unul din colțuri rămas în aer în urma alunecărilor de teren, apărute pe o lungime de 80 de metri. În fotografiile de acum, platforma betonată, lungă de aproximativ zece metri, a alunecat cu totul la vale, câțiva metri mai în jos. Alunecările de pământ care au continuat au mai ”pus la pământ” câțiva stâlpi din gardul perimetral oricum distrus, iar alunecările de teren dinspre Cristian s-au agravat și în interiorul rambleului care a pornit la vale.
CJ Sibiu nu mai poate da bani
Centura ocolitoare a Sibiului a trecut printr-un proces identic acum aproximativ trei ani, când șantierul părăsit nu intrase în conservare. Atunci, lucrări finalizate au început să se degradeze vizibil după prima iarnă, șanțuri adânci create în terasamentul centurii ducând chiar și la prăbușirea unor bucăți din covorul asfaltic deja turnat.
Nici în cazul alunecărilor de teren de la Aeroportul Sibiu nu se poate interveni. ”Consiliul Județean nu poate aluneca fonduri pentru stoparea alunecărilor de teren. Lucrarea aceea este în garanție și noi nu putem interveni în tot acest timp. Răspunderea este a constructorului”, mai spune Martin Bottesch.
După cum s-a putut vedea la procesul deschis pe tema pagubelor produse la Aeroport, constructorii de la Max Boegl nu își asumă nicio vină pentru costisitoarele defecțiuni apărute. Au anunțat, în scris, că orice remedieri vor fi făcute doar la solicitarea CJ Sibiu și doar contra-cost.
Cât timp mai durează?
Intervențiile la capătul pistei aeroportului sibian nu vor veni tocmai curând. Abia peste o lună va avea loc deschiderea ofertelor așteptate în cadrul licitației pentru proiectarea, supervizarea și obținerea avizelor necesare lucrărilor de reabilitare a defecțiunilor produse. După desemnarea firmei câștigătoare – care în cel mai fericit caz, cel fără contestații, va fi stabilită în aproximativ 20 de zile -, vor trece cel puțin două luni și jumătate până la întocmirea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie şi pentru obţinerea tuturor avizelor necesare. Alte două luni şi jumătate sunt rezervate întocmirii proiectului tehnic, a detaliilor de execuţie şi a documentaţiei pentru autorizaţia de construcţie şi pentru obţinerea avizelor necesare acestor etape. Apoi, undeva la finele lui ianuarie este așteptată finalizarea documentațiilor de licitație pentru angajarea unui nou constructor. Care, într-un caz fericit, ar interveni efectiv prin primăvara anului viitor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Consiliului Județean Sibiu , Max Boegl , Consiliul Județean , Aeroportul Sibiu , Martin Bottesch
Vizualizari: 330
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Dragan Cristina
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Hermannstädter
Acum 3 ore
Valentino Versace
Acum 3 ore
John