Luni,
18.08.2025
Ploi Moderate
Acum
18°C

ANPC: Carrefour, Kaufland, Real, in topul magazinelor cu cele mai multe reclamatii de la consumatori

 

Hipermarketurile Carrefour, Kaufland, Real, Praktiker sunt în topul listei cu reclamaţiile primite de la consumatori în legătură cu produsele cumpărate, a declarat, marţi, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu.
Potrivit preşedintelui ANPC, în primul semestru al acestui an au fost înregistrate 1.033 de reclamaţii care vizează produsele achiziţionate din supermarketuri şi hipermarketuri. Cerbulescu a precizat că dintre acestea, 51 la sută au fost întemeiate, 34 la sută fiind soluţionate amiabil, transmite Mediafax.
Pe primul loc în topul acestor reclamaţii se află Carrefour, cu 151 de sesizări, urmat de Kaufland - cu 143, Real - cu 122, Praktiker - cu 63, Dedeman - 58, Auchan - 57 şi Rewe - cu 53.
Potrivit lui Cerbulescu, Rewe a primit cele mai multe amenzi, în valoare de 690.000 de lei, urmat de Real, cu 182.000 de lei, Carrefour - 143.000 de lei, Artima - 117.100 de lei, Kaufland - 106.000 lei şi Mega Image, cu 100.000 de lei.
Cerbulescu a precizat că în aceste magazine se comercializau produse la promoţie, cum ar fi pachete de 8 bucăţi plus două gratis, la care preţul produsului achiziţionate separat, la bucată, era mai mic decât reieşea cel din promoţie.
O altă neregula pe care au sesizat-o reprezentanţii ANPC se referă la prezentarea produselor sub o altă denumire decât cea dată de producător, inducând în eroare consumatorii asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor.
Potrivit ANPC, în primul semestru al anului, în urma abaterilor constatate la comercializarea produselor în astfel de magazine au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în 641 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate în perioada menţionate au fost de 2,4 milioane de lei.
Abaterile au vizat siguranţa consumatorului, cum ar fi, de exemplu, lipsa advertismentelor (electrocutare) pe undiţe, comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date de expirare decât cele reale, sub altă denumire decât cea reală sau informarea consumatorului, ca de exemplu lipsa traducerii în limba română a principalelor informaţii.
În urma controalelor, comisarii ANPC au depistat unele practici comerciale incorecte, printre care neîncadrarea în cantitatea netă declarată, diferenţe de preţ între cel afişat la raft şi cel încasat la casa de marcat.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

1 comentarii

icebox

Acum 14 ani

vanati-le pe cele in folosul vostru - de exemplu eu am gasit dvd-rw asus nou nout ascuns in spatele raftului cu pret 39 lei (fata de 100 cat costa in general), cel mai probabil si l-a pus un angajat deoparte sa scada pretul. in acelasi timp aveti grija sa le simta pe cele ce ne dezavantajeaza: reclamatii, nu acceptati explicatii airea la casa, cereti sa vorbiti cu seful, cereti reduceri la aparatele desigilate, etc
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus