Acum 13 ani, pe când primea primul calculator, Cristi Rus juca Need for Speed, celebru joc cu curse de mașini. A devenit atât de bun, încât acum concurează pe o mașină reală, în campionatul național de raliuri.
„Prietenul care mi-a instalat jocurile a pus și Need for Speed. Am început să îl joc și îmi cam cafteam prietenii”, amintește Cristi. A trecut la ”nivelul următor”, și a intrat în competițiile de jocuri pe calculator. ”Nu eram chiar cel mai bun, dar eram în primii trei”. Juca NFS pe tastatură. De Crăciun, Moșul i-a adus un volan la care a fost la un pas să renunțe. S-a calificat la campionatele europene de Need for Speed tot de pe tastatură. Dar totul avea să se schimbe la Mondiale. „Pentru Mondiale am mai dat o șansă volanului. M-am calificat după un concurs la Constanța și am participat la campionat în Italia, la Monza, chiar pe circuit. Campionatul se desfășura în încăperile de deasupra padocului”, povestește Cristi. L-a eliminat din start pe marele favorit la titlu, campionul Germaniei, apoi un ucrainean, la fel de rapid, dar a fost eliminat de cel ce urma să devină viitorul campion mondial. „Erau mai multe lucruri de luat în calcul, tot felul de setări, bug-uri ale jocului pe care le puteai exploata, dar pe care noi nu le știam”, spune Cristi. A terminat mondialul pe locul cinci.
Pasul către ”pilotaj”
După alte concursuri câștigate, Cristi Rus a trecut pe ”simulatoare”, mult mai realiste. Iar șansa de a trece la volanul unei mașini reale a apărut anul trecut. Rompetrol a lansat campania „Eliberează pilotul din tine”, un concurs ce avea ca premiu un sezon în campionatul național de raliuri, ca pilot. Ca pilot adevărat. A aflat târziu de faza de la Constanța, dar s-a „înfipt” la Timișoara, cu un filmuleț de prezentare care a impresionat juriul. „A fost primul meu contact direct cu volanul unei mașini de curse. Era o cursă foarte scurtă, de 21-22 de secunde, în care trebuia să te concentrezi și să performezi perfect sub presiune”, spune Cristi. A ratat la milimetru podiumul, lovind unul dintre conurile de pe marginea traseului și fiind penalizat. Dar încurajările venite din partea unor piloți mult mai experimentați l-au făcut să se înscrie și pentru faza din Cluj. Unde a încheiat pe locul II și s-a calificat pentru marea finală de la București.
Emoțiile unei finale
Pe traseul finalei, mai toți concurenții scoteau un minut și 37 de secunde. Cristi a scos 1:41 la prima tură. 1:39 la a doua tură. 1:37 la a treia tură când restul deja se apropiau de 1:35. A atins și 1:35 și a trecut la eliminatorii, unde, de pe locul 6, a întâlnit concurentul de pe locul 3. A ajuns în finală, o finală de 3 din 5. A pierdut prima cursă, le-a câștigat pe următoarele două, dar a pierdut-o pe cea de-a patra. Totul urma să se decidă într-o singură cursă. „În timpul cursei, probabil din cauza emoțiilor, sau neatenției, nici acum nu știu exact, am încurcat finișul. Știam că el e în urma mea. Am greșit însă în două locuri pe traseu, am pierdut acolo câteva zecimi”, povestește Cristi cursa vieții lui. Când a trecut linia de finiș nu știa dacă a câștigat. Deși trecuse finișul înaintea sa, concurentul său a pierdut pentru că furase startul. Iar așa, Cristi Rus a devenit pilot în campionatul național de raliuri.
Pe podium, de la prima cursă
Încă de la primul raliu, al Brașovului, s-a clasat pe podium. Pe un Citroen C2R2 de grupă A, actuala clasă 6. La Târgu Mureș a plecat pe soare, dar după ce a urcat câteva sute de metri în altitudine a dat de zăpadă și s-a răsturnat, din cauza copilotului unei alte mașini de curse care nu semnalizase incidentele de pe traseu. La Cluj a terminat pe locul patru pentru că nu a forțat, având încă incidentul de la Mureș în minte. Raliul Sibiului a fost cel în care Cristi a trecut de la statutul de șofer la cel de pilot. „Am început să frânez cu stângul. A fost primul raliu în care chiar am pilotat, cu derapaje controlate, cu schimbări de masă, mi-a plăcut mult”, povestește el. A abandonat, după ce în urcarea spre Păltiniș a lovit parapetul. La Arad a luat din nou locul III, după cel mai istovitor raliu din carieră. „Practic, în toate probele în care nu am abandonat, ne-am clasat pe podium, în afară de raliul Clujului”, mai spune Cristi.
Aventura sprijinită de Rompetrol s-a încheiat, însă gândurile lui Cristi rămân în continuare la acest sport frumos. În acest moment caută sponsori pentru următoarea ediție a campionatului național. Cu un buget de 25-30 de mii de euro, Cristi Rus ar putea transforma povestea în legendă: legenda șoferului de Need for Speed devenit pilot de raliuri.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: La Arad , La Cluj , Cristi Rus , Raliul Sibiului , Pentru Mondiale , La Târgu Mureș , targul de craciun
Vizualizari: 1461
Ultimele comentarii
Acum 53 minute
Nemo
Acum 54 minute
Valentino Versace
Acum 56 minute
Nemo
Acum 59 minute
Nemo
Acum 1 oră
Hermannstadt