Luni,
18.08.2025
Parțial Noros
Acum
17°C

“Ma intalnesc cu Ilie Carabulea aproape de fiecare data cand vin la Sibiu"

Nu cred că există român care să nu fi auzit până acum de Eurolines. Sau care să nu aibă vreo rudă plecată în străinătate cu un autocar Eurolines. Patronul celei mai mari companii de transport rutier de persoane din România a ţinut în mod personal să deschidă o agenţie de turism TUI pe bulevardul Nicolae Bălcescu. Şi aproape de fiecare dată când ajunge pe la Sibiu iese la masă cu concurentul Ilie Carabulea.

Rep.: Pe Bălcescu, unde aţi deschis noua agenţie TUI sunt deja vreo 10 sau 15 agenţii de turism. De ce aţi mai deschis una?

Dragoş Anastasiu: Vezi că nu sunt chiar 10 sau 15. Poate erau atâtea acum câţiva ani. Când le-am numărat eu eram mai puţine, vreo 5.

Rep.: Atunci, de ce aş veni să caut vacanţă la dumneavoastră şi nu m-aş duce la vecinii de peste drum?

D. A.: Pentru că ceea ce transmitem noi, dincolo de zâmbet, este numele liderului mondial în turism, TUI. Şi oamenii ăştia au nişte standarde, nu degeaba au ajuns lideri mondiali. Ceea ce noi oferim este în primul rând siguranţă şi calitate, la un preţ corect. Nu vrem să mai intrăm în jocul ieftin, ieftin, ieftin, ieftin, ieftin, ieftin… pentru că duce doar la proastă calitate şi la falimente. La noi nu există “vrei asta?” atunci “ia-o p-asta!”, nu! Dacă vrei asta eu îţi ofer asta dar ai grijă la următoarele aspecte: dacă vrei ceva mai bun eu îţi dau ceva mai bun dar plăteşti puţin mai mult. Lipseşte consultanţa în acest domeniu şi asta vrem să facem noi.

Rep.: Aveţi aşteptări mai mari de la agenţiile Eurolines din Sibiudecât de la altele din ţară, din oraşe similare?

D. A.: Da, am aşteptări foarte mari! Eu iubesc Sibiul, iubesc centrul istoric şi sunt extraordinar de mândru că există şi agenţia mea acolo! Din punctul ăsta de vedere, este o încântare pentru mine. Dar am aşteptări mari de la oamenii din Sibiu, oamenii mei, pentru că sunt copii buni şi îi cunosc bine.

Rep.: Am văzut că cele două agenţii au un target de vânzări, cumulat, de peste 850.000 de euro. E mai mare decât în alte oreşe din ţară?

D. A.: Da, este mai mare decât alte oraşe similare din ţară dar mult mai mic decât alte oraşe. Cred că este undeva mai pe la mijloc.

Rep.: Când veniţi la Sibiu, vă întâlniţi cu domnul Carabulea? Vedeţi ce mai face concurenţa, mai stabiliţi nişte preţuri…

D. A.: Azi am vorbit la telefon cu el, dar data trecută când am trecut pe aici, parcă în decembrie, ne-am întâlnit. Întotdeauna mă întâlnesc cu mare drag cu el. Ultima oară am luat masa împreună şi nu, în niciun caz nu stabilim tarife noi, doar suntem concurenţi. Dar sigur, dincolo de multe alte chestii de viaţă, pentru că ne ştim de 18 ani, discutăm şi despe ce se întâmplă în transport, mai vedem ce probleme are unul, ce soluţii are celălalt, ne mai plângem de motorina asta foarte scumpă. Avem o relaţie absolut amicală, plăcută, constructivă şi nu, nu avem înţelegeri pentru că nu-i normal.

Rep.: În mai toate afacerile dumneavoastră lucraţi direct cu oamenii. Aţi avut până acum procese, neînţelegeri, reclamaţii importante?

D. A.:  Procese, nemulțumiri și reclamații există fără doar și poate. Eu mă bucur pentru orice reclamație, mă bucur pentru că din reclamații învăț. Există reclamații care sunt gândite pentru a te face să devii mai bun și sunt reclamații care sunt gândite pentru a recupera niște bani. Eu, vă spun sincer, mă bucur pentru amândouă. Cei care nu cer nimic

sau cer așa, secundar, câte ceva, le rezolvăm foarte repede, iar cei care cer ceva serios, încercăm să nu ajungem în justiție. Pentru a nu ajunge în justiție, cred că nu juristul, ci noi, managerii, avem un rol foarte important, trebuie să vorbim cu oamenii. Eu, deciziile importante le iau cu avocații, dar dacă văd probleme de genul acesta, îi sun personal pe oameni la telefon. Îi sun personal pe oameni pentru că din fericire nu avem mulți și îmi permit. Dar chiar dacă este să se întâmple o dată la o săptămână, o dată la două săptămâni, îi sun pe oameni și încerc să ajung la înțelegere. Le spun oamenilor că vom face în așa fel încât să fie ok, vreau să îi fac să înțeleagă că nu este cu rea credință – asta este principala obiecțiune. Foarte rar ajungem în justiție.

200 de milioane de lei

Grupul Eurolines, din care fac parte 14 companii din România, Germania și Republica Moldova, estimează pentru anul 2011 o creștere de aproximativ 22 la sută, ajungând astfel la o cifră de afaceri de 200 de milioane de lei. 76 la sută din cifra de afaceri a grupului Eurolines o reprezintă activitatea companiei Touring Europabus, firma care deține rețelele de agenții de turism Eurolines și Tui Travel Center.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

4 comentarii

Prezicatoarea

Acum 13 ani

Poate te intalnesti aproape de fiecare data si la Aiud, mai smechere !
Raspunde

@vezi ca iti taie astia bonurile de masa

Acum 13 ani

vezi ca iti taie astia bonurile de masa si iti crapa copilul
Raspunde

@prostozicatoarea

Acum 13 ani

esti rau, insule, de rupi lantul! fii atent, ca domnul nu bate cu parul si stii, narodule, vorba aia a romanului: cine sapa groapa altcuiva o sa cada\'n ea...de bucuri, jegule, de necazul altuia? poate-ti fac o vizita la aiud, sa-ti aduc un pachet cu rahat, poate-ti stingi foamea...
Raspunde

salistean

Acum 13 ani

sa trebuiasca sa alegi intre Atlassib si Eurolines e ca si intre ciuma si holera, amandoua execrabile, isi bat joc de pasageri, fac tarifele in strainatate cum le vine, le schimba de la o cursa la alta, nu dau bon, nu respecta orarul, conduc ca bezmeticii, nu cred ca nemtii o sa-i tolereze mult timp!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus