Sâmbătă,
19.09.2020
Parțial Noros
Acum
12°C

Vom avea un nou judet: cu trei autostrazi, un drum expres si o linie ferata de mare viteza

01 Aprilie 2012 23:36

 

Noul Plan de amenajare a teritoriului județean, gândit să ofere imaginea dezvoltării zonei până în jurul lui 2020, prevede pentru Sibiu o nouă autostradă Sibiu – Brașov, un drum expres care să lege Sibiul de Copșa Mică și o linie de cale ferată de mare viteză – peste 250 de km pe oră. Aceasta din urmă, însă, rămâne o simplă linie pe hartă.
 
Planul de amenajare a teritoriului județean (PATJ) Sibiu este regândit astfel încât să se integreze în planul național de amenajare a teritoriului, strategie prin care, de fapt, sunt propuse marile proiecte de infrastructură în transporturi. Acel plan național prevede ca, pe lângă cele două autostrăzi care, cel puțin pe hârtie încă, traversează județul – este vorba de coridorul IV paneuropean și autostrada Transilvania, ce ”intersectează” județul în apropiere de Dumbrăveni – să mai apară încă una ce ar urma să lege Sibiul de Brașov. Din plan, cel puțin, această viitoare autostradă ar urma același traseu cu drumul expres propus între aceleași destinații pe vremea ministrului Radu Berceanu.
Tot de anvergură națională ar urma să fie și linia de cale ferată de mare viteză (peste 250 de km/h) care ar traversa județul, pe relația Brașov – Alba. Această linie trasată pe hartă, însă, nu are acoperire în documentația ce însoțește hărțile PATJ.
În fine, dacă proiectul drumului expres Sibiu – Mediaș – Sighișoara a fost respins acum aproximativ patru ani, un nou astfel de plan este pus pe tapet, dar la scară mai mică. PATJ-ul propus dezbaterii publice prevede construirea unui drum expres (drum cu două benzi pe sens, care nu traversează nicio localitate) care să lege Sibiul de Copșa Mică și, eventual, mai departe, spre Mediaș și Sighișoara. În fine, tot referitor la infrastructura rutieră, viitorul posibil PATJ propune realizarea de variante ocolitoare pentru localitățile Arpașu de Jos, Scoreiu, Porumbacu de Jos și Miercurea Sibiului, evident alături de municipiul Mediaș. Cu prioritate, sunt propuse spre reabilitare toate drumurile județene care nu au beneficiat, până acum, de astfel de lucrări.
 
Vechi povești reîncălzite
 
Noul PATJ propus aduce în discuție și subiecte, despre care sibienii cu ținere de minte au habar ce vâlvă fără nicio finalitate au mai produs. Unul din aceste subiecte este aducțiunea de apă Zetea, subiect aprig disputat de politicieni acum aproximativ zece ani. Măsura 1.1.2 din PATJ prevede ”identificarea de noi surse pentru alimentarea cu apă potabilă a zonei de nord a județului Sibiu, respectiv pentru municipiul Mediaș și orașele Copșa Mică și Dumbrăveni, prin realizarea unei aducțiuni gravitaționale cu priză din viitoarea acumulare Zetea pe râul Târnava Mare, pentru localitățile din județele Harghita, Mureș și Sibiu”.
Tot din zona protecției mediului ambiental intră și planul, pe termen scurt, de reducere a poluării urbane (poluare fonică și praf) în municipiul Sibiu, până în vara anului viitor.
 
Creșterea personalului medical, reducerea școlilor
 
În PATJ mai sunt trecute câteva linii directoare referitoare și la domeniul medical. Serviciile de sănătate vor fi optimizate dacă rata de ocupare a paturilor va crește de la 80 la 85%, iar rata de internare va fi redusă de la 23% la 20%. Fără cifre concrete, însă, PATJ propune creșterea numărului de asistenți medicali comunitari și a numărului de mediatori sanitari angajați de către autoritățile publice.  Viitorul plan de amenajare ia în calcul continua diminuare a numărului de sibieni și, implicit, a numărului de copii, fapt ce va duce la reducerea numărului de școli funcționale.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

me

Acum 8 ani

vrajeala 1 aprilie
Raspunde

buluc

Acum 8 ani

Bravo CJS, bravo Bottesch!
Raspunde

SIB

Acum 8 ani

Daca si alea or sa fie ca aeroportul, huooo Botesch!
Raspunde

Georg

Acum 8 ani

S-a promis tramway...asa a ramas. S-a promis MOCANITA...asa a ramas.... À propos..cine de la TURSIB trebuie sa plateasca parcul de tramway-e pe care le-a primit cu angajarea de reparare si INTRETINERE?... ...bune-rele, dar erau, existau... ..si care lot de material rulant a fost total distrus? Erau ale ORASULUI, nu ale unei FIRME JECMANITOARE... Nu veniti cu..erau vechi..rable...firma DATKY repara si chiar facea din nou vagoane de tramway...si pana in 1970 mai circulau tramway-e produse AEG Berlin 1905..usor de reparat si intretinut.. Scuzati greselile..sunt furios pe JAFUL TURSIB...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus