Până la jumătatea săptămânii viitoare, noul președinte al Consiliului Județean, Ioan Cindrea, așteaptă de la fostul președinte al instituției, Martin Bottesch, un raport asupra motivelor care au împiedicat recepția finală a lucrărilor la modernizarea și prelungirea pistei Aeroportului. Același raport, Cindrea l-a cerut și fostului vicepreședinte al CJ, Constantin Șovăială, cel care încă mai este președintele comisiei de recepție a lucrărilor. Acestea au avut un final deloc fericit: în august 2010, dealul construit pentru a putea fi prelungită pista a luat-o literalmente la vale. Și nimeni nu este, deocamdată, vinovat.
Cindrea a cerut cele două rapoarte după ce constructorii de la Max Boegl, firma angajată să extindă și modernizeze pista, au trimis o scrisoare noii conduceri a CJ, document în care amenință cu procese și daune solicitate CJ. Practic, cei de la Max Boegl se consideră păgubiți că nu le-a fost semnat procesul de recepție finală a lucrărilor, deși, susțin ei, au trecut 420 de zile de când acest lucru ar fi trebuit să se întâmple. Fără recepția finală semnată, cei de la Max Boegl nu pot primi – socotesc ei – cele 30 de procente din aproximativ 1,5 mil. de euro rămase în conturile CJ drept garanție de bună execuție a lucrărilor.
După cum este prea bine cunoscut, lucrările la modernizarea și prelungirea pistei fac obiectul mai multor procese. După prăbușirea rambleului 9 (fapt ce a lăsat efectiv în aer capătul pistei), nici constructorul, nici proiectantul și nici dirigintele de șantier nu și-au asumat responsabilitatea pagubelor.
Cindrea le cere lui Bottesch și Șovăială să ducă recepția la capăt
”Mă aflu într-o situație delicată, deoarece constructorul consideră că în mod abuziv recepția acestui obiectiv de investiții a întârziat 420 de zile. Consideră obiectivul recepționat și cer înapoi banii de garanție pentru bună execuție”, a declarat Cindrea după ce a citit câteva rânduri din scrisoarea celor de la Max Boegl.
Președintele CJ spune că s-a întâlnit cu Bottesch și Șovăială zilele trecute. Primului, Cindrea i-a cerut un raport având în vedere calitatea reprezentantului FDGR din mandatul trecut, aceea de ordonator principal de credite. Iar lui Șovăială, în calitate de președinte al comisiei de recepție finală a lucrărilor. ”Mi-au cerut un termen până miercuri”, a continuat Cindrea. El speră ca cei doi să facă parte, în continuare, din comisia de recepție, pentru a duce la final această procedură. ”Ar fi bine să faceți parte din această comisie. Cred că ar fi un câștig pentru noi să rămâneți până la final”.
Bottesch: demersul Max Boegl nu are bază legală
Martin Bottesch spune că acest gen de scrisoare nu este prima transmisă de Max Boegl autorităților județene. ”Ne-am consultat și cu avocatul, iar acel punct de vedere al constructorilor nu are nicio bază legală, nu face referire la nicio lege”, a declarat Bottesch.
Șovăială: am tot așteptat raportul de la Dornier
Înainte de finalul mandatului trecut, Constantin Șovăială anunța că speră terminarea recepției lucrărilor. Acest lucru nu s-a întâmplat din cauza celor de la Dornier Consulting, cei care au asigurat dirigenția de șantier. ”Ei ar fi trebuit să prezinte un raport detaliat al lucrărilor, fără de care nu se putea încheia recepția. Deși am solicitat acest raport, la ultimele două ședințe ale comisiei, documentul nu ne-a fost trimis. Raportul a venit în cele din urmă, dar mult mai târziu”, lămurește Șovăială.
Încă o încercare de conciliere. Apoi un proces puternic
Ioan Cindrea spune că a convocat la discuții și cele trei părți implicate direct în reabilitarea și modernizarea Aeroportului Internațional Sibiu: proiectanții (Obermeyer și Iptana), constructorul (Max Boegl) și dirigintele de șantier (Dornier Consulting). ”O să îi rog să rezolve problemele pe cale amiabilă. Dar dacă ei nu se pun de acord cu cine este vinovat și cu cât, o să mergem într-un proces puternic. Dar eu cred că de urgență trebuie făcută recepția”, a declarat Cindrea.
”Poate fi o forțare din partea lor (a constructorilor – n.r.). Dar eu am un singur obiectiv: să păzesc acest obiectiv major care este aeroportul, care are deficiențe majore care nu știu de ce nu au fost semnalate din timp. Nu am nimic de reproșat cuiva”, a mai adăugat președintele CJ.
Pagube de 15 milioane de euro
Pe rolul instanțelor de judecată din mai multe județe au fost strămutate de la Sibiu mai multe procese pe tema pagubelor provocate la Aeroportul Internațional Sibiu, obiectiv în care au fost investiți 70 de milioane de euro. În procesul intentat de CJ celor trei părți implicate direct în reabilitare și modernizare, reabilitarea deficiențelor existente au fost estimate la 15 milioane de euro.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Ioan Cindrea , Constantin Șovăială , Consiliului Județean , Dornier Consulting , Max Boegl , Martin Bottesch
Vizualizari: 430
Ultimele comentarii
Acum 59 minute
Dragan Cristina
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Hermannstädter
Acum 1 oră
Valentino Versace
Acum 1 oră
John