Marți,
07.10.2025
Ploi Moderate
Acum
9°C

Aeroportul sibian scade iarasi preturile. Chiar si cu 60%

În chiar luna în care prețurile practicate pe aeroportul sibian au scăzut în urma deciziei Consiliului Județean de la finele anului trecut, autoritățile locale propun o nouă ieftinire. Tarifele serviciilor pentru pasageri sunt propuse a fi diminuate cu 30%, iar cele pentru securitatea aeroportuară cu aproape 60%. În condițiile în care noile reduceri ar fi aprobate, în următorii cinci ani Aeroportul ar avea nevoie de subvenții a căror valoare depășesc un milion de euro, în varianta optimistă.

”Propunerile de reducere a tarifelor s-au făcut în urma unei serii de consultări avute cu operatori aerieni care intenționează să opereze pe Aeroportul Internațional Sibiu pentru deschiderea de noi destinații și intenția de a susține introducerea segmentului low-cost. Această solicitare vine de asemenea în sprijinul repoziționării tarifelor la un nivel competitiv în raport de condițiile actuale ale pieței serviciilor aeronautice din România”, se arată în raportul care însoțește proiectul de hotărâre privind reducerea tarifelor pe Aeroportul sibian. Aceste reduceri ar genera ”un preț al biletului de avion accesibil pentru toate segmentele de populație din regiune”, se arată în raportul de fundamentare al conducerii Regiei Autonome Aeroportul Internațional Sibiu.

A doua scădere de tarife

În ultima lună a anului trecut, Consiliul Județean Sibiu a mai aprobat o scădere de tarife. În medie, tarifele de plătit pentru un pasager au scăzut de la 30 de euro, la zece euro pentru un pasager. Noile tarife au fost publicate de Autoritatea Aeronautică Civilă din România abia în martie anul acesta, iar potrivit regulilor, prețurile pot fi implementate la șase luni de la publicare. Adică, luna aceasta.
În ședința de joi, consilierii județeni sunt chemați să aprobe reducerea tarifelor de servicii pentru pasageri de la 5,4 la 3,8 euro/pasager și a tarifului de securitate aeroportuară de la 2,4 la un euro/pasager. Restul tarifelor (de tranzit, transfer, staționare, iluminat și aterizare) rămân la același nivel.

Enigma subvențiilor

La prețurile adoptate în decembrie anul trecut, conducerea Aeroportului sibian estima că va avea nevoie de o subvenție de aproximativ trei milioane de lei pe an. În cazul noilor prețuri, sumele sunt altele, diferențiate în funcție de numărul de călători.
La 150.000 de călători (anul acesta media ar fi de 85.000 de călători îmbarcați), subvenția anuală necesară este estimată la 330.000 de euro. La 200.000 de călători îmbarcați, subvenția necesară scade la 150.000 de euro. În total, conducerea aeroportului estimează ca fiind necesare subvenții totale de 1,08 milioane de euro pentru următorii cinci ani, dacă vor avea 150.000 de pasageri anul viitor, 175.000 peste doi ani, și câte 200.000 în următorii trei ani.
”În cazul în care, în urma măsurilor de ajustare a tarifelor la nivelul solicitat de companiile low-cost nu se înregistrează o creștere de trafic de minim 75.000 de pasageri îmbarcați în plus față de nivelul de trafic actual, nivelul de subvenție necesar în primul an devine 873.338 euro”, arată reprezentanții aeroportului sibian.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

x

Acum 13 ani

De fapt aeroportul e la mana companiilor aeriene. Ei vor insista pana cand li se va permite operarea gratis, pentru ca de fapt asta isi doresc ( Ryanair de exemplu). Personal, nu vad Wizz-ul sa vina la Sibiu intrucat baza pe care o au la Targu Mures e evident stabilita in urma unor relatii politice foarte stranse intre regiunea Mures si Ungaria. Poate ca Lufthansa ar trebui sa mai introduca o noua cursa catre Frankfurt sau Dusseldorf, Tarom-ul la fel sa isi deschisa o baza aici, alaturi de Cluj si Timisoara. Cei de la Blue Air nu cred ca mai au de gand sa isi deschida o baza aici.
Raspunde

csc

Acum 13 ani

Stie cineva de ce nu mai opereaza Carpatair de pe Sibiu ?
Raspunde

x

Acum 13 ani

Pentru ca cea mai profitabila perioada sa zboare de la Sibiu, pentru ei ramane intervalul Iunie-Septembrie. Sau restructurarea companiei mai este un factor.
Raspunde

crenguta

Acum 13 ani

Aeroportul din Sibiu a pierdut contracte profitabile cai Wizzul a vrut sa vina la Sibiu, Carpaitarul a plecat din cauza taxelor f mari. Cum s-ar zice a trebuc baba cu colacii..sa speram ca vor mai fi oferte ca sa nu mai tot schimbam pe aeroporturi din Munchen si Bucuresti cind am putea veni direct si mai ieftin. Sper Tarom sa nu monopolizeze pitata sunt scumpi si nici grozavi!!
Raspunde

elodia

Acum 13 ani

In cateva zile vor veni doua mari companii la Sibiu, dd Air(vor zbura cu avioane fabricate in tara la oltchim) si carabulian jet (care vor zbura cu avioane transmixt-intern si atlasib-extern)
Raspunde

nelu

Acum 13 ani

*** si iubire nu are rost sa ne facem iluzi nu vine nici o companie nici cu 0 taxe pana sa batut palma cu nemti si carabulea ce face moare de foame sa fim seriosi acesta e adevarul restul sunt abureli campanie electorala tip cindrea si usle
Raspunde

sibian

Acum 13 ani

Eu cred ca o sa vina foarte multe companii aeriene. Sibiul este o destinatie cautata si iubita si are nevoie de asa ceva.
Raspunde

Sibian

Acum 13 ani

Bravo Cindrea
Raspunde

ha ha

Acum 13 ani

mafia lufthansa si tarom a lui johannis nu lasa tarife normale la sibiu.altii fac cartile la low-cost.halal si cindrea asta....psd -ist imputzit
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus