Eugen Bădilă, biciclistul care a murit sâmbătă în giratoriul din piața Aurel Vlaicu, după ce a fost acroșat de un camion-școală, a fost condus astăzi pe ultimul drum. Zeci de bicicliști din Sibiu au mers la biserica de pe Mihai Viteazu, unde s-a oficiat slujba de înmormântare, în semn de respect pentru unul dintre veteranii mișcării cicliste din Sibiu și un obișnuit al Masei Critice.
IPJ: Instructorul e vinovat
Accidentul în care Eugen Bădilă și-a pierdut viața s-a produs în una dintre cele mai circulate intersecții din Sibiu. Raportul întocmit de polițiștii rutieri arată că vina îi aparține șoferului autocamionului, Dan Leon. Acesta, în vârstă de 43 de ani, este, la rândul lui, un experimentat instructor auto, la școala de șoferi Prima. „Conducătorul auto, în timp ce conducea camionul din direcția cimitir – centru, aflându-se pe banda I, la intrarea în sens, nu s-a asigurat suficient la efectuarea virajului dreapta, pe bd Mihai Viteazu și a acroșat un biciclist, care circula pe bicicletă, paralel cu acesta”, se arată în ancheta efectuată de polițiștii Serviciului Rutier.
IPJ i-a întocmit instructorului dosar penal pentru omor din culpă, care urmează a fi înaintat Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu, pentru soluţionare.
Bicicliştii fac front comun
Bicicliştii din Sibiu au organizat marşuri în fiecare seară, până în giratotiul în care Eugen Bădilă şi-a pierdut viaţa. Ei au aprins lumânări şi au depus coroane cu flori, în memoria ciclistului.
Membrii organizaţiei Tură în Natură îşi doresc, însă, ca acest eveniment să rămână viu în memoria tuturor şoferilor care nu arată respect faţă de ceilalţi participanţi la trafic. Aceştia vor amplasarea unei biciclete vopsite complet în alb, în locul în care ciclistul şi-a pierdut viaţa. “Bicicleta albă complet este un semn internaţional care se pune în locul unde moare un biciclist şi care nu este comemorat prin semnul crucii, ca în alte cazuri”, explică Bogdan Troancă, voluntar în cadrul asociaţiei Tură în Natură. Membrii asociaţiei spun că au nevoie doar de aprobare din partea Primăriei şi că vor suporta pe cont propriu toate costurile aferente.
„O altă idee luată în calcul este ca un viitor traseu să fie numit după Eugen sau Moşu, aşa cum îl numeam noi... Aceasta este o idee de viitor, pe care însă nu o vom uita”, mai spun membrii Asociaţiei.
Cum se circulă în giratoriu?
Moartea tragică a experimentatului ciclist, în vârstă de 60 de ani, a stârnit discuții aprinse cu privire la siguranța pistelor de biciclete amenajate în Sibiu, dar şi cu circulaţia bicicliştilor în sensurile giratorii.
Potrivit insp. pr. Bogdan Maxim, de la Poliţia Rutieră, bicicliştii care se încadrează în giratoriu şi nu părăsesc pista de biciclete trebuie să respecte aceleaşi reguli ca şi conducătorii auto, respectiv prioritatea de stânga. În Sibiu, însă, pistele de biciclete în giratorii nu sunt continue, ci urmează, de regulă, doar un sens de mers. În cazul în care vor să vireze la stânga, bicicliştii au două variante, avertizează poliţiştii: “fie se dau jos şi traversează pe trecerea de pietoni, fie urmează regula preselecţiei - cu 50 de metri înainte să vireze, semnalizează cu brațul stâng, se încadrează pe o bandă corectă virajului la stânga, după care, când vor să iasă din sens, se încadrează din nou pe dreapta sau, după caz, pe pista de biciclişti. Dar mai sigur este să traverseze pe la trecerea de pietoni”, explică Bogdan Maxim.
Anul acesta, Primăria Sibiu a anunţat că va extinde pistele pentru biciclete cu încă 15 kilometri.
Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, în primăvara şi vara acestui an vor fi marcate piste pentru biciclete pe încă 12 străzi: strada Lungă (legătura cu pista existentă de pe străzile Reconstrucţiei şi Rusciorului), strada Râului (legătura cu pistele de pe străzile Rusiciorului, Reconstrucţiei şi Şoseaua Alba Iulia), strada Metalurgiştilor (legătura cu pistele de pe străzile Rusiciorului, Reconstrucţiei, Şoseaua Alba Iulia), strada Autogării (legătura cu pistele de pe străzile Rusiciorului, Reconstrucţiei, Alba Iulia), strada Malului (leagă Şoseaua Alba Iulia de strada Târgu Fânului), strada Ion Neculce (legătura cu pistele de pe străzile Malului şi Şoseaua Alba Iulia), Calea Turnişorului (legătura cu pistele de pe Şoseaua Alba Iulia şi strada Mihail Kogălniceanu), strada Eduard Bielz (legătura cu pista de pe Şoseaua Alba Iulia), strada Transilvaniei (legătura cu pistele de pe Şoseaua Alba Iulia, Dealului şi Bulevardul Victoriei), strada Lomonosov (legătura cu pistele de pe strada Şcoala de Înot şi Calea Dumbrăvii), strada Rahovei pe tronsonul dintre strada Gheorghe Dima şi Bulevardul Mihai Viteazu) (legătura cu pistele de pe Bulevardul Mihai Viteazu şi celălalt tronson al străzii Rahovei) şi pe strada Hipodromului (legătura cu pistele de pe strada Nicolae Iorga şi Oituz).
Multe dintre actualele piste sunt, însă, tot mai greu vizibile, pentru că vopseaua s-a şters şi foarte des încălcate de şoferii care parchează fără să ţină cont de ele.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Serviciului Rutier Sibiu , Gheorghe Dima , Mihai Viteazu , Alba Iulia , Primăria Sibiu , Bulevardul Victoriei , Calea Dumbrăvii , Eugen Badilă , Poliția Rutieră , Judecătoria Sibiu , În Sibiu , Bulevardul Mihai Viteazu , Mihail Kogălniceanu , Nicolae Iorga , Calea Turnișorului , Șoseaua Alba Iulia , Ion Neculce , Bogdan Maxim , Târgu Fânului , Bogdan Troancă , Piața Aurel Vlaicu , Dan Leon , Eduard Bielz , Masei Critice
Vizualizari: 3295
Ultimele comentarii
Acum 9 minute
Newman
Acum 28 minute
Emil
Acum 1 oră
Xxx
Acum 1 oră
Bathory
Acum 2 ore
AndreiM