Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
12°C

Dupa zece ani: rosturile Podului Garii vor fi inlocuite. Aproape un milion de lei, nota de plata

Proiectul de buget pe 2015 al Sibiului include sume alocate și pentru înlocuirea rosturilor de dilatație ale Podului Gării, obiectiv reconstruit și dat în folosință în 2005. Potrivit estimărilor, valoarea totală a lucrărilor este de 930.000 de lei, din care, în proiectul de buget de anul acesta, sunt alocați 550.000 de lei.
Defecțiunile apărute la amintitul pod au drept cauză principală rosturile de dilatație care ”au avut în timp o comportare necorespunzătoare”, după cum se arată într-un raport al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu, raport adoptat în Consiliul local acum mai bine de un an. ”Tipurile de rost amplasate pe pasaj sunt dimensionate pentru o deschidere medie de 3 – 5 cm și o variație totală de 5 cm, caracteristici care au fost depășite de comportarea efectivă a rosturilor, rezultând degradarea acestora”, se arată în raportul întocmit pe urma studiului de fezabilitate realizat de SC Beta – Cops SRL. În fapt, întregul pod are nevoie de reparații. ”Trotuarele au o soluție constructivă improprie, apele pluviale acumulându-se sub trotuar”.
Prin soluția propusă în SF, este prevăzută refacerea întregului strat de uzură din beton asfaltic, de pe toată lungimea podului. ”De asemenea, se prevede înlocuirea rosturilor de dilatație existente cu dispozitive de acoperire a rostului noi, etanșe, montate corespunzător pe suprastructură (...). La trotuare se vor îndepărta tablele din oțel striat, se va complet umplutura de beton a trotuarului, precum și stratul de asfalt”.
Pentru aceste lucrări, indicatorii tehnico-economici estimează investiții necesare de 930.000 de lei, inclusiv TVA. Suma necesar a fi investită va fi stabilită, însă, în urma atribuirii contractului de lucrări printr-o procedură de achiziție publică.
Anul trecut, în toamnă, același pod a fost închis traficului pentru înlocuirea covorului asfaltic de suprafață.

Podul Gării a fost reconstruit de la zero în 2005, în urma unei investiții de 12,7 milioane de lei. Structura are o lungime de 425 de metri, iar la nouă luni de la darea lui în folosință, circulația a fost restricționată timp de două săptămâni pentru lucrări de ”reglare a rosturilor de dilatație”. Construcția a fost executată de firma sibiană Concefa SA.

Foto: Google Street View

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

...Si asa unii isi fac un \"rost\"

Acum 9 ani

Faina treaba. Sa inteleg ca rosturile erau ok anul trecut cand s-au hotarat ca trebuie re-asfaltat? Pentru ca acum o sa trebuiasca iar refacut asfaltul. Podul asta a fost si inca e mana cereasca pentru unii... Eventual ar trebui sa monteze noile rosturi tot Concefa ca sa inchidem cercul.
Raspunde

alzara

Acum 9 ani

Horatiu Cercel ?
Raspunde

adiarc

Acum 9 ani

Nu o sa refacă asfaltul...f putin in preajma rosturilor unde vor turna un bitum special ....oricum , rosturile podurilor in general , sunt consumabile si trebuie schimbate din când in când....zece ani e un termen rezonabil
Raspunde

adiarc

Acum 9 ani

Da....se va reface....greșeala mea
Raspunde

jan de la primarie

Acum 9 ani

mare smecherie cu aceste rosturi de dilatatie ...cineva doreste sa castige ceva bani buni de la primarie in cardasie cu evaluatorul tehnic si cu responsabili din serviciul tehnic al primariei s-au unit si induc in eroare edilul sef necunoscator al tehnici in constructie cai ferate si poduri ...... Podul intradevar a fost finalizat in urma cu 10 ani de cea mai slaba firma de constructi CONCEFA din Sibiu in prietenie cu primarul de la aceea ora ......Primaria a avut diriginte de santier care a urmarit fiecare faza ,dar nu a fost exigent si constructorul a adus si-a pus cele mai slabe materiale inclusiv rosturile de dilatatie care de fapt erau altele in proiect .cat despre trotuare ce sa mai vorbim au fost lasate la voia intamplari si grabeau darea in folosinta dupa mai multe termene trecute la inaugurare ... Dna primar poate sa solicite o comisie ptr evaluare, sa constate ca nu este necesar inlocuirea acestor parti comunicate in articol ... asa cum se afla podul acuma cu mici reparati poate functiona inca vreo 5 - 6 ani iar cu acesti bani se pot executa alte lucrari importante poate chiar ptr fluidizarea traficului str Viitorului pe sub pod C F spate cu libertatea pina la sensul giratoriu din fata intreprinderi Libertatea
Raspunde

calator

Acum 9 ani

La ultima reparatie a podului cand s-a inlocuit covorul asfaltic, mai putin portiunile de pe capete, s-au inlocuit si rosturile de dilarare, ramanand doar cate un rost de dilatare vechi de o parte si de alta a podului. De altfel astfaltul inlocuit e impecabil. Oare nu e cam mult 930.000 lei ptr doua rosturi si inca putin astfalt?
Raspunde

Georg

Acum 9 ani

Deci daca vara, SUB SOARE podul inchis la culoare se incalzeste la cca +60°C (DILATARE puternica), iar in iarna aceasta s-a racit pana la ? -25° C (CONTRACTARE puternica+ presiunea de gheata in rosturi)...am avea o diferenta de 85°C... De ce nu era prevazuta aceasta diferenta dilatare-contractare la aceste temperaturi+marja de siguranta? Viaductul VECHI era in ordine..Asta nou, inca imediat dupa constructie, liber-si-nesilit-de-nimeni bâtâia ca luat de streche...Si acum ALTA cârpaceala. Si ati mai daramat si Podul de Fier de la Piata Cibin...O sa cada si ala nou de pe acolo...INAPTI-buni de impuscat...
Raspunde

driver

Acum 9 ani

podul comunistilor a fost bun nenumarati ani asta nici 10, si se mai intreaba lumea cum au profesorii 6 case
Raspunde

glob trotter

Acum 9 ani

Profesorii care stiu sa \"speculeze\" momentul si sa investeasca pot sa aiba 6 case plus ca toate cele 6 case costa cit a costat o casa a unuia care are 7 case si este cu 10 ani mai tinar.
Raspunde

un sibian

Acum 9 ani

parca anul trecut le-ati inlocuit...cam tot atit a costat si atunci...se fura grupa mare cu podul ala...dar cine stie poate DNA-ul se uita si in curtea voastra...
Raspunde

alt sibian

Acum 9 ani

Sigur au fost inlocuite....Poate au uitat...
Raspunde

@@@

Acum 9 ani

pt @8. nu \'\'este podul comunistilor\'\' ! acel viaduct (cel vechi logic) a fost construit in 1912.
Raspunde

eu

Acum 9 ani

Asa vor face si cu podul de la cibin...dupa 5-6 ani trebuie sa il repare iar....ca asa e moda. Pana acum in 50 de ani sau de cand a fost podul ala de fier nu au fost probleme...o sa vedeti de acum probleme cu cel nou...o sa mai traiti si o sa mai vedeti.
Raspunde

somer de mult

Acum 9 ani

ba tu de ce crezi ca podu vechi de la piata cibin avea restricti de greutate de vreo 40 de ani ,ba nu mai facea fata ,cind s-a construit acum vreo 150 de ani ,treceau carute si tramvaiu ,acum cerintele sunt mari ,asa ati comentat si cind s-a reconstruit podu de la neculce ,era mai bine cu puntea de lemn ,ba ne modernizam ,si mai laso aia cu dna ,uitate la ai tai la vale de carpati cum povestesc de spagi de milioane euro de parca vorvesc de un mic ciubuc la chelner s-au frizer ,dai mai departe doamna primar pe astia nu-i multumesti nici daca le platesti taxele si impozitele ,tot gasesc ceva s-a comenteze negativ ,nu esate mai bine de nea nelu de la judeteana ca nu face nimic ,nu mai are nimeni de comentat nimic
Raspunde

@@@

Acum 9 ani

podul \'\'de fier\'\' de la piata cibin a fost inaugurat in 1909, nu are nici 50, nici 150 ani ! deci doar cu 3 ani mai vechi ca vechiul viaduct de la gara si la fel de vechi ca podul \'\'de piatra\'\' de la poarta ocnei (gladiolelor). P.S. nu e nimic de plans dupa el (ok, avea ceva vechime si atat), e un pod standard tipic anilor 1900, mai avem unul la fel, dar mai mic putin in colonia sevis, drumul spre cisnadie. era plina tara in trecut de asemenea poduri. sa vedem acum cum va iesi cel nou, parca respecta oarecum, intro linie moderna, stilul celui vechi. foarte bine ca se inlocuieste, abia mai facea fata.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus