După ce a reuşit să fie unul dintre puţinii candidaţi care au trecut examenul organizat de Ministerul Educației și Cercetării Științifice pentru funcţia de inspector şef, Ştefan Firu povesteşte într-un interviu despre cum în judeţul Sibiu „problemele rămân aceleaşi, dar le mai scade intensitatea”. Inspectorul spune că locurile pentru clasele pregătitoare în limba germană au stârni şi anul acesta controverse, dar „măcar nu s-au mai depus contestaţii”, iar perioada mai-iunie, când vor avea loc Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul, s-ar putea să aducă şi rezultate sub aşteptări, în cazul elevilor care vor da examen la matematică.
Reporter: Singurul candidat la şefia Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu. Cu toate acestea, după rezultate – doar candidaţii din şase judeţe au trecut examenul – se pare că nu a fost tocmai uşor să vă păstraţi postul.
Ştefan Firu: Din punctul meu de vedere şi după rezultate a fost un examen foarte greu. Am avut o bibliografie impresionată, iar întrebările pe care le-am primit la examen au fost foarte dificile. Dar da, a fost un examen transparent, cu camere de supraveghere peste tot, cu o comisie exigentă, ce să spun mai mult decât că s-a simţit, şi a şi fost, un examen serios. Mă bucur că l-am luat că altfel ar fi fost ciudat să vorbesc cu presa după, să fi fost şi singurul candidat pe funcţie şi să fi picat.
Reporter: A fost o perioadă aglomerată pentru ISJ cu înscrierile la clasa pregătitoare. Cum a mers anul acesta cu clasele cu predare în limba germană, s-au suplimentat locurile la clasă sau au rămas mulţi copiii fără locuri?
Ştefan Firu: Păi a cam fost aşa cum ne aşteptam: totul în regulă la clasele de română şi din nou probleme cu clasele de germană. Evident că aproape toţi părinţii vor să îşi dea copiii la germană, chiar dacă copilul nu a făcut germană la grădiniţă şi nu ştie o boabă de germană. Si în plus nu vin să se înscrie doar copiii de la grădniţele de stat, vin şi cei de la grădiniţele private. Aşa că am avut vreo sută de cereri de la părinţi care au cerut să vină în audienţă. Şi au venit şi am tot încercat să le explic la fiecare. Orice părinte are impresia că copilul lui e cel mai bun, ori lucrurile nu stau deloc aşa. Le-am explicat că dacă copilul nu ştie deloc germană e greu pentru el să ţină pasul cu copiii înscrişi care au făcut această limbă în grădiniţă. De exemplu, dacă învăţătorul îi dă de făcut acasă o propoziţie simplă „Soarele este roşu”, iar copilul nu ştie cine îl ajută dacă nici el, nici părinţii nu au nicio cunoştinţă de limba germană? Copilul nu are nicio vină, dar nici nu poate intra într-o clasă unde ceilalţi au deja nişte noţiuni asimilate. Ce să zic, după zeci de discuţii unii au înţeles, alţii nu, dar până la urmă nu s-au depus contestaţii.
Reporter: Cererea pentru clasele cu predare în limba germană a fost la fel de mare ca anul trecut?
Ştefan Firu: Nu, şi-au mai revenit faţă de anul trecut. Atunci a fost nebunie, am avut cam 5-6 candidaţi pe un loc, acum au fost cam doi pe loc. Şi dat fiind că la toate şcolile care au cerut suplimentarea numărului de locuri la clasă, de la 25 de locuri la 30, li s-a aprobat, lucrurile s-au desfăşurat mai uşor. Deci în mare s-a cam echilibrat situaţia.
Reporter: La ce rezultate vă aşteptaţi din partea absolvenţilor de clasa a VIII-a din judeţ, după ce rezultatele la simulare au fost atât de slabe?
Ştefan Firu: La Evaluarea Naţională matematica a fost mereu o problemă. După părerea mea rezultatele la simularea la Evaluarea Naţională sunt mai aproape de realitatea decât cele de la simularea la Bacalaureat. Adică mai trebuie muncit cu copiii până la Evaluarea Naţională. Eu sper că şi elevii şi profesorii îşi vor lua treabaşi mai în serios la matematică, după ce s-a văzut care sunt rezultatele, pentru că altfel mulţi nu vor putea trece examenul.
Reporter: Deci nu aveţi mari speranţe pentru îmbunătăţirea rezultatelor la Evaluarea Naţională, dar credeţi că la Bacalaureat în schimb rezultatele vor fi bune?
Ştefan Firu: Anul trecut judeţul Sibiu a fost pe locul cinci pe ţară, iar acum eu zic că elevii care vor susţine Bacalaureatul vor menţine rezultatul bun. La ei simulările nu sunt relevante. Adică ştiţi cum se spune că elevii mari cam „simulează simularea”, dar când se apropie examenul propriu-zis iau lucrurile în serios. Mă bazez pe mobilizarea lor. Şi în plus procentele pe licee nu sunt relevante. Cum a fost anul trecut, când la Liceul Tehnologic pentru Transport Rutier Târnava procentul de promovabilitate a fost de 100%, peste "Jean Monnet" din Bucureşti, ca să zic aşa. Dar din Târnava a fost un singur candidat şi acesta a luat Bacalaureatul, de aceea procentul pe liceu era de 100%. Sunt chiar curios ce va fi vara aceasta, dar eu cred că o să se confirme această teorie şi absolvenţii de a XII-a vor avea un rezultat bun raportat la nivel naţional.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Liceul Tehnologic , Ștefan Firu , ministerul Educatiei , Cercetării Științifice , Evaluarea Naţională , Jean Monnet , absente la evaluarea nationala , Transport Rutier Târnava
Vizualizari: 1988
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Unul
Acum 10 ore
Tulnicul de mucava
Acum 10 ore
Unul
Acum 10 ore
Canaris
Acum 10 ore
Olingpia Gafosdea